Tämä on vähän eläkeläisen hommaa. Miksi mulla ei saisi olla toosi nopea netti, kohta on kun vedän itse valokaapelin. Se kun sanotaan et hitsataan kaapelin pää on höpöä, liimataan ja toisiin kytkimiin haarajohto. Tulihan noita tehtyä joten en maksa siittä. Kaverit kyllä vetää kuidun eli lupa paikalliselta et saa kytkeä.
Minä kun muutin tähän 2007 ja kyselin naapurikylän kuitupuulaakista 3 km päästä liittymää niin en muista enää hintaa mutta se oli 2000-3500€ väliltä jotain.Siis taloliittymän hinta joka sisältää päätteen ja oksan liittämisen rungosta.
Eikä kyse ollut että 3km päästä mitään vedetään vaan tuosta tien vierestä alle 10m päästä.Siiten kun ensin olisivat laskeneet runkoverkon sieltä naapurikylän jakamosta.Mikä taas olisi edellyttänyt riittävän montaa tilaajaa.
Mies joka oli hankkeen takana ,taisi olla hieman liikaa aikaansa edellä..en usko että on kovin paljoa uusia asiakkaita viimevuosina tullut kun langattomat on kehittyneet hyvää vauhtia siitä lähtien.
Kyllähän kuidulla suurempiin vauhteihin pääsee,minä en näe muuta tarkoitusta kuin että jos on tarkoitus jakaa se samassa kiinteistössä usealle käyttäjälle,nopeus voisi olla esim.
gigan luokkaa-vai mitäs ne nykyään tarjoavatkaan ?
Henkka taitaa tietää tarjonnan paremmin