Kirjoittaja Aihe: JIS meisselit?  (Luettu 5035 kertaa)

Marraskuu 16, 2015, 21:55:19 ip
Luettu 5035 kertaa

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Mistäpäs olette hommanneet noita Japanin ristipääruuveihin sopivia ruuvimeisseleitä?

Ja minkä numeroinen käy noihin esim Hondan moottorin M6 ruuveille?

Laadukkaahko setti tai pari hakusessa, tai vaikka yksittäisetkin. Miksei semmoinen irtopalasarjakin. Ei noita ruuveja oikein nylppäämättä saa tavallisella ristipäällä.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 17, 2015, 15:34:56 ip
Vastaus #1

Seppo Nysi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tavallinen PH3 ristipää.

Marraskuu 17, 2015, 16:16:31 ip
Vastaus #2

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lisä hankinnaksi vielä iskumeisseli.

Marraskuu 17, 2015, 16:30:31 ip
Vastaus #3

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Kiitoksia, kyllähän Phillipsilläkin ne auki saa ja miksei kiinnikin mutta tuppaavat kannat murjoontumaan. Olisi ehkä pitänyt täsmentää että 70-luvun alun Honda kyseessä. Mulla vaan on hankittuna läjä Kenuine Partsin tekemiä ruuveja sitä Hondaa varten, niitä nättejä pienikantaisia jotka tähän oikeasti kuuluvatkin, ja se ristiura ei ole PH. Ruuvit maksoivat luokkaa euron viiva kolme per kipale, joten esim kympin meisseli niitä varten ei olisi paha rasti. Ripustaa sen vaan seinälle riittävän korkealle ettei kukaan lainaa tai käytä sitä vaikka sitten niihin PH-ruuveihin ;)

Toinen käyttökohde on pari kpl lennokkimoottoreita, 1,6cc ja 2,5cc O.S. merkkiset, samaa ikää tai muutaman vuoden tuoreempia kuin Hondakin (tai minä itse), niissä on jotain PH0 tai PH1 kokoa vastaavat kannat kampikammion ja kannen ruuveissa, niitäkään en haluaisi pilalle nylpätä, ovat vaikeampia löydettäviä kuin Hondan vastaavat.

Amazon-verkkokaupassa noita on, jopa sellainen Japanissa valmistettu joka näyttää tavalliselta ruuvarilta mutta sisältää myös iskumeisselitoiminnon :o Meinasin vaan josko kotimaasta löytyisi sopivia. Niin ja on mulla iskumeisselikin, mutta siihen tarttis semmoiset JIS-teräpalat. Tietty siinä vaiheessa kun iskumeisseliä hamutaan, on todennäköisesti tavallisella jo muutama kerta lipsautettu :)

Nyt on Hondassa sekaisin isokantaisia DIN- ja nylpättyjä JIS-ruuveja, eli kopat on kiinni, eikä välitöntä tarvetta avata, joten sen puoleen ei kiirutta ole.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2015, 16:35:49 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 17, 2015, 17:03:09 ip
Vastaus #4

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hommaa tai tee vaihtopäille sopiva T- mallinen vääntöosa. Minulla on alkuperäinen Hondan  T-avain JIS-kärjellä, tosin se on jo aikojen saatossa hieman kulunut. Tuolla T-vääntiöllä saa sopivasti "painoa" auki/kiinni työvaiheeseen.

Marraskuu 17, 2015, 18:30:35 ip
Vastaus #5

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vessel bits setti Englannin ebaystä 10 puntaa+postikulut(suuret),on niillä ruuvareitakin,kolmen setti 28 puntaa.Ei kalliissa pyörässä kovin karmea lisäkulu.
Suomesta löytäminen voi olla työlästä.

Myös löytyy Hozan merkkisiä Usa.sta.

Ebay.de näyttää nollaa,ei löydy.

Marraskuu 17, 2015, 19:10:37 ip
Vastaus #6

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29