Äänestys

Huolto vai katsastus?

Huoltoon vaan
7 (28%)
Konttorin kautta kotio
18 (72%)

Äänestäjiä yhteensä: 23

Kirjoittaja Aihe: Käyttäsitkö autos mieluummin huollossa, kuin katsastuksessa?  (Luettu 7933 kertaa)

Marraskuu 03, 2015, 11:24:52 ap
Luettu 7933 kertaa

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Trafi suunnittellee, että katastus voitas korvata täyvellisellä huoltokirjalla. Jaa'a, taitaa se merkkihuoltokirja maksaa aika reippaasti enämpi, kuin katastus.

Ei se huollattaminen ihan ehoton tuntus olevan, mutta vaihtoehto.

http://yle.fi/uutiset/trafi_autoa_ei_tarvitsisi_katsastaa_jos_huollot_on_tehty/8426969
Kahden pytyn loukussa.

Marraskuu 03, 2015, 11:56:40 ap
Vastaus #1

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos Peran ponttooni & auton korjaus lätkii huoltokirjaan leimoja ilman, että autolle tehdään mitään, niin tuskin se kovin kalliiksi tulee... :laugh:
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 03, 2015, 14:53:47 ip
Vastaus #2

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Vaimon autossa huoltoväli 40 000KM ja öljyn vaihto 20 000KM, öljyt kyllä vaihdetaan joka syksy. Ajoa tulee max 4000Km/v eli kymmenen vuoden välein huoltoon ei tulis kalliiksi ja kaikki leimat on, antaisko poliisit ajaa kymmenen vuotta.

Marraskuu 03, 2015, 16:04:52 ip
Vastaus #3

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Ei tuosta jutusta vielä selevenny, että saako jokkainen Isä, Poika ja Peräkärry korijaamo oikkeuven Trafin järestelmiin. Peralla ei välttämätä tulis kyllä kalliiksikkaan. 8)

Voijhan tuon jutun kyllä nuinki aatella, ku Henkka. Vähän ajavat "katastas" auton aika harvoin nykkyisillä huoltovälleillä. Edellisellä autolla ajelin 205 tkm ja kuus kerttaa taisin vaihtaa ölijyt, joista yks kerta oli 10 tkm liika aikasin. Tuolla keinon menin hökeltämmään ja rahhaa haaskaammaan...
Kahden pytyn loukussa.

Marraskuu 03, 2015, 16:10:27 ip
Vastaus #4

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Aikojen saatossa paljon nähny miten rahat lypsetään hyväuskoiselta pois, vaan on niitä rehtejäkin korjaamoja vissiin.

Mitä? Rehellisiä autokorjaamoja?

Sehän on vanaha juttu autoasentajasta. Jannu tuli taivaan portille, jossa Pietari otti taivvaasseen tulijat vastaan. Siinä sitte Pietarilta kyseli, että kuinkas mää nytte jo kuolin. Eehän mää oo vasta ku 46 vuotias.

Pietari siihen, että laskutettujen tuntien perusteella olette 76 vuotta vanha.
Kahden pytyn loukussa.

Marraskuu 04, 2015, 09:02:16 ap
Vastaus #5

erik könönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
mun kärryn varaosissa on jo ässälisä, niin varmaan on myös merkkikorjaamossakin ässä lisä työn osalta, siksi korjaan autoni itse ettei tartte maksaa kahta ässälisää 8)

Marraskuu 04, 2015, 10:04:13 ap
Vastaus #6

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Viimeaikaisten Trafilta kantautuneiden uutisten valossa on ilmeistä, että autoalan ja Trafin johto kuluu samaan (hv)kerhoon  :P. Noissa kerhoissa veronmaksajien edustajille tulee herkästi kengänkuva persuuksiin.

Marraskuu 04, 2015, 11:21:18 ap
Vastaus #7

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Siis onhan tuossa järkeä, jos auto on takuun vuoksi pakko muutenkin käyttää merkkihuollossa niin ei tarvitse enää maksaa katsastuksesta,
vanhemmalla sitten toinen asia. Eli taas helpotus uuden auton ostajalle kun vanhemman auton omistavan katsastuksen hinta vaan nousee  :(
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Marraskuu 04, 2015, 14:01:42 ip
Vastaus #8

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
jos auto on takuun vuoksi pakko muutenkin käyttää merkkihuollossa

Nyt jaetaan interwebissä väärää tietoa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 04, 2015, 16:51:56 ip
Vastaus #9

Risto Saastamoinen

• Vieras
jos auto on takuun vuoksi pakko muutenkin käyttää merkkihuollossa

Nyt jaetaan interwebissä väärää tietoa.

Eka kerta kait, että väärää tietoa. Mutta väärää on. Eikä se merkkiliikkeen leimasin niin vaikea ole väärentää, jos välttämättä niitä merkkihuollon leimoja on tarvitsevinaan. En ikuna ole huollattanut autoani enkä eukonkaan autoa merkkihuollossa, sen jälkeen varsinkaan kun sain tietää mitä siellä jätettiin tekemättä ja loput unohtui muuten vaan  >:(

Marraskuu 04, 2015, 17:32:37 ip
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Itse kun olin auton korjaana lausunto oli et ratti on rasvattu ja penkki sotkettu jos kysyttiin mitä on tehty, se yleensä riitti.

Marraskuu 04, 2015, 20:35:27 ip
Vastaus #11

Lasse Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyväksytyillä huoltokorjaamoilla (maahantuojan hyväksymät) oikeus merkitä Trafin tiedostoon huollot josta poliisi voi tarkistaa "katsastushuollon".
Tuon Volkkari kohun jälkeen merkkikorjaamot voi korjailla nuo päästöt oikeiksi.

Marraskuu 04, 2015, 21:40:12 ip
Vastaus #12

Tuomo Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
autoalalla näyttää olevan parhaimmat lopparit, ensin saatiin katsastus korjaamoille. Maahantuojat eivät ilmeisesti ole saaneet tarpeeksi rahaa katsastuksista, niin nyt yritetään huollon kautta saada katsastus pois. Romutuspalkkion lobbaus oli kanssa suoritus ,jolla veronmaksaja saatiin maksamaan/tukemaan autokaupan alaa.

Vähän samaa kuin tuulivoiman tukeminen, asia saa olla kuinka älytön vaan, niin aina onnistuu, jos saadaan päästöjä paperilla vähennettyä.
Tuomo

Marraskuu 04, 2015, 23:00:42 ip
Vastaus #13

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Empä ole koskaan käyttänyt autoa ( vanhoja ) huollossa, itse olen autoni huoltanut ja korjannut.
Joten minulle tulee halvemmaksi käyttää auto katsastuksessa kuin huollossa.
Katsastus voisi kyllä olla kahden vuoden välein kuten jarrullisissa peräkärryissä, jonka tänään käytin katsastuksessa.

Marraskuu 05, 2015, 11:28:55 ap
Vastaus #14

Jukka Rämä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tulin juuri kotiin -89 Mersulla katsastuksesta. Huomautuksitta läpi ja lisäksi epäilen, että kalliimmaksi olisi tullut, jos huoltoon olisin vienyt. Nyt 47€.