Äänestys

Huolto vai katsastus?

Huoltoon vaan
7 (28%)
Konttorin kautta kotio
18 (72%)

Äänestäjiä yhteensä: 23

Kirjoittaja Aihe: Käyttäsitkö autos mieluummin huollossa, kuin katsastuksessa?  (Luettu 7934 kertaa)

Marraskuu 05, 2015, 15:12:12 ip
Vastaus #15

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Eikös se ole sillein että liikenteessä olevan auton pitäis olla aina katsastuskunnossa?  :)

Yllätyin postiivisesti kun vein pakun renkaanvaihtoon, eli kun ostin uudet kumit alle laitettuna. Rengasliikkeen kaveri ravisteli nivelet, teki muutenkin akselistoille semmoset pikatarkastukset, ja vilkaisi vielä jarrupalojen sekä levyjen kunnotkin. Mutta kai se palvelu oli sitten huomioitu niiden uusien renkaiden hinnassa?
 Hyvää palvelua joka tapauksessa. Max. muutaman minuutin kestävä, mutta ihan hyödyllinen tarkastus. Se oli semmonen pyyteetön lisätyö,  vieläpä tämmöseen pahimpaan renkaanvaihto ryysikseen. Varmasti jää asiakkaille hyvä fiilis tuolla palvelulla. Tuli sitten tehtyä samalla kaupat henkilöauton uusista kesärenkaistakin.

Eihän sitä tule itse vilkuiltua tuonne pakun alle, saati alkaa itse ravisteleen niveliä noiden katsastusten välissä. Pakut on hyvin usein semmosia työkaluja joilla ajetaan paljon, ja joita korjataan vasta sitten kun sitä rempan tarvetta on esiintynyt.

Marraskuu 05, 2015, 17:15:33 ip
Vastaus #16

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla on renkaat talvisäilytyksessä ja aina tulee lappu jossa renkaiden urasyvyys ja maininta nivelten yms. tarkistuksesta. Nyt oli pintaa takana 8mm ja edessä 7mm. Kait niillä on yksi talvi ajeltu.

Marraskuu 06, 2015, 12:59:57 ip
Vastaus #17

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mieluummin en kyllä käyttäs kummissakaa, en huolloessa enkä katastuksissa. :-X

Pissapoekaan ossoon lisätä vettä itekkii (huolto), ja renkaat ja muut kuluvat osat (katsastus) älyvän vaehtoo tae vaehattoo ehjiin aenakii viimestään sillon kun mänö loppuu.
Nii että mitä minä niillä huolto- tae katastusleimoella tekisin, jos ei oes ihan pakko käättee joskus niissäkii jos kerta ajjoo meinoo.  :-[
-pena-

Marraskuu 06, 2015, 14:00:49 ip
Vastaus #18

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ainakin lehdistä ja interweebistä saa harvasepäivä lukea urpoista jotka jää poliisille kiinni katsastamattomalla,vakuuttamattomalla autolla ajelusta. Yleensä verot perässä ja liikennekäytöstäpoisto päällä.
Osa vielä kesto kännissä...
Saakai siitä sakot,joita ei tarvii maksaa,jos on varaton ja työhaluton soskunkanta-asiakas.

tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...