Hieno peli. Jos löytyisi tallessa ei ilmeisesti kelpaisi MR autoksi vaikka on muutoksista kulunut yli 30v. todistettavasti.
Näin ymmärrän. Toki kv rantakirppuja on MR katsastettu,Mutta kv autot ymmärtääkseni pois MR mahdollisuudesta,kuten KV avot,4ovisesta tehdyt 2dHT:t,Laikka avot,ynm customit.
Tasavertaisuudella ei ole tässä asiassa mitään tekemistä...
Tämä on väärin! Omasta mielestäni museoautostatuksen ansaitsisi vaikkapa sotien jälkeen pula-aikana henkilöautosta lava-autoksi pätkitty 4-ovinen rintamaveteraani, kertoohan sellainen omalta osaltaan tarinan miten maassamme piti vaan yrittää selviytyä niillä resursseilla mitä sattui löytymään. Sellainen olisi aito ja autenttinen yksilö kertomaan kotimaamme ajoneuvohistoriasta. Olen nähnyt metsäautona 30-luvun lopun Dodgen joka oli joskus muutettu pick-upiksi ja mielestäni se oli mielenkiintoisempi kuin jos olisi ollut henkilöautona. Kori oli katkaistu etuovien takaa, aukkoon oli tehty tilkkeeksi puinen takaseinä joka oli nakuteltu nauloilla koripelteihin kiinni. Puinen lava oli ehtinyt hapertua tiehensä.
Samaa mieltä, kyllä muuteltukin auto pitäisi pystyä museokilvittämään niin halutessaan, jos muutokset on todistettavasti tehty vuosikymmeniä sitten. Kyllä itse ainakin mielelläni näkisin jotain häkäpönttöviritelmiä sun muita autoista kyhättyjä traktoreita automuseossa alkuperäisten autojen seassa. Sama juttu vanhojen Customien kanssa, miksei niitäkin voisi museokatsastaa jos muutoksista on jo paljon aikaa. Kuten esimerkiksi tämä Espoon Automuseossa oleva '49 Oldsmobile Fastback, joka on '70 luvulla rakennettu tuohon asuun... Mun mielestä sais kelvata museokilpiin ihan hyvin.

Täytyy toki sanoa tähän perään, että minä en itselleni haluaisi museoautoa enkä välttämättä alkuperäistäkään autoa, kyllä pieniä muutoksia täytyy voida tehdä. Ajan hengessä toki, nykypäivän modernisointi ei kiinnosta pätkääkään. Lisäksi autot on tehty ajettavaksi, museoauton 30 päivän käyttöoikeus loppuisi minulta jo hieman reilussa kuukaudessa, eli museoauto ei ole mua varten. Silti olen sitä mieltä, että noi kauan sitten muutellut autot, jotka näyttävät yhä samalta, pitäisi halutessaan saada myös museoleimaan.
Niin ja vielä tuohon ketjun otsikkoon liittyen: Nuorena on hyvä aloittaa! Mä olen nyt 18 vuotias kaveri ja ihan pikkuisesta asti on tullut oltua mukana kuvioissa. Alkuun kiikuttamassa työkaluja ja katselemassa kun faija tekee ja samalla tuli pyörittyä faijan mukana Cruisingeissa yms tapahtumissa. Nykyään tuo on kääntynyt pitkälti toisinpäin.