Kirjoittaja Aihe: Sopiva Jenkkiautoharrastuksen aloitusikä ?  (Luettu 11502 kertaa)

Lokakuu 25, 2015, 11:03:24 ap
Vastaus #15

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Varmaan se isävainaa jostain katto mallia, niinhän nuo näkyvät tekevän kaikki muutkin autonsuunnittelijat.... 

Mutta PV 544 tuli vasta -58 joten se se ei voi olla, tuonnäkösiä autoja oli siihen aikaan läntinen maailma täynnä, mm, Ford Vedette V8 -52 oli huomattavastikin samannäköinen,  eipä tullut isältä koskaan kysyttyä että mikä oli ollut esikuvana.

Jos tuota "Taivaankinnerin" keulaa kattoo ja vertaa PV,en, niin Volvo se on ollut akentteineen liikkeellä Kemissä 50 luvun alkuvuosina...  :police:

Tainnu isä Huhtakangas käydä Haaparannan puolella katsomassa mallia, PV 444 kun tuli tuotantoon jo 1944   :police:  Volvo PV 444 on koriltaan lähes identtinen 544 mallin kanssa, tuuli- ja takalasia on muutettu, mutta muuten korimalli pysynyt liki samanlaisena 1944-1965. Esim. PV 444 ja 544 ovet ovat vaihtokelpoiset keskenään, omakohtaista kokemusta on.

Volvo 444 mallissa myös tuo harvempi säleikkö, kun 544 mallissa.

Lokakuu 25, 2015, 11:09:00 ap
Vastaus #16

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Sitä minäkin eilen epäilin mutten halunnu laittaa kuvia kun en löytäny yhtään hyvää kuvaa jossa olis ollu yksiosainen tuulilasi  :)
Tuo on kyllä tosi hyvä esimerkki,ja johtolanka.

Silti,Huhtakankaan vaunu on selkeälinjaisempi ja cruiserimaisempi koska ei erillisiä lokasuojia.Enkä nyt tarkoita PT cruiseria.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2015, 11:12:08 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Lokakuu 25, 2015, 11:36:15 ap
Vastaus #17

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Varmaan se isävainaa jostain katto mallia, niinhän nuo näkyvät tekevän kaikki muutkin autonsuunnittelijat.... 

Mutta PV 544 tuli vasta -58 joten se se ei voi olla, tuonnäkösiä autoja oli siihen aikaan läntinen maailma täynnä, mm, Ford Vedette V8 -52 oli huomattavastikin samannäköinen,  eipä tullut isältä koskaan kysyttyä että mikä oli ollut esikuvana.

Jos tuota "Taivaankinnerin" keulaa kattoo ja vertaa PV,en, niin Volvo se on ollut akentteineen liikkeellä Kemissä 50 luvun alkuvuosina...  :police:

Tainnu isä Huhtakangas käydä Haaparannan puolella katsomassa mallia, PV 444 kun tuli tuotantoon jo 1944   :police:  Volvo PV 444 on koriltaan lähes identtinen 544 mallin kanssa, tuuli- ja takalasia on muutettu, mutta muuten korimalli pysynyt liki samanlaisena 1944-1965. Esim. PV 444 ja 544 ovet ovat vaihtokelpoiset keskenään, omakohtaista kokemusta on.

Sinäpäs sen löysit ! En muistanut koko 444 volvon olemassaoloa, vaikka toki minä sen tiedän, taitaa Domestos jo iskeä..  :D Noita 444,ia taisi olla ihan kemissäkin, ettei etes haaparantaan tarvinnut mennä, yhdennäköisyys on kyllä silmiinpistävä, konepelti oli muistaakseni tehty jostain kuorma-auton "torpedopellistä" pienentelemällä, ja itse kori oli tehty puukaarien päälle naulatusta pellistä, samaan tapaan kuin linja-autojen korit tehtiin ennen aikaan.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Lokakuu 28, 2015, 22:05:35 ip
Vastaus #18

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hieno peli. Jos löytyisi tallessa ei ilmeisesti kelpaisi MR autoksi vaikka on muutoksista kulunut yli 30v. todistettavasti.
Näin ymmärrän. Toki kv rantakirppuja on MR katsastettu,Mutta kv autot ymmärtääkseni pois MR mahdollisuudesta,kuten KV avot,4ovisesta tehdyt 2dHT:t,Laikka avot,ynm customit.
Tasavertaisuudella ei ole tässä asiassa mitään tekemistä...
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Lokakuu 29, 2015, 10:38:34 ap
Vastaus #19

Kari Vähäkainu

• Vieras
Hieno peli. Jos löytyisi tallessa ei ilmeisesti kelpaisi MR autoksi vaikka on muutoksista kulunut yli 30v. todistettavasti.
Näin ymmärrän. Toki kv rantakirppuja on MR katsastettu,Mutta kv autot ymmärtääkseni pois MR mahdollisuudesta,kuten KV avot,4ovisesta tehdyt 2dHT:t,Laikka avot,ynm customit.

Tämä on väärin! Omasta mielestäni museoautostatuksen ansaitsisi vaikkapa sotien jälkeen pula-aikana henkilöautosta lava-autoksi pätkitty 4-ovinen rintamaveteraani, kertoohan sellainen omalta osaltaan tarinan miten maassamme piti vaan yrittää selviytyä niillä resursseilla mitä sattui löytymään. Sellainen olisi aito ja autenttinen yksilö kertomaan kotimaamme ajoneuvohistoriasta. Olen nähnyt metsäautona 30-luvun lopun Dodgen joka oli joskus muutettu pick-upiksi ja mielestäni se oli mielenkiintoisempi kuin jos olisi ollut henkilöautona. Kori oli katkaistu etuovien takaa, aukkoon oli tehty tilkkeeksi puinen takaseinä joka oli nakuteltu nauloilla koripelteihin kiinni. Puinen lava oli ehtinyt hapertua tiehensä.

Lokakuu 30, 2015, 11:02:19 ap
Vastaus #20

Niko Lindström

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tämä on väärin! Omasta mielestäni museoautostatuksen ansaitsisi vaikkapa sotien jälkeen pula-aikana henkilöautosta lava-autoksi pätkitty 4-ovinen rintamaveteraani, kertoohan sellainen omalta osaltaan tarinan miten maassamme piti vaan yrittää selviytyä niillä resursseilla mitä sattui löytymään. Sellainen olisi aito ja autenttinen yksilö kertomaan kotimaamme ajoneuvohistoriasta. Olen nähnyt metsäautona 30-luvun lopun Dodgen joka oli joskus muutettu pick-upiksi ja mielestäni se oli mielenkiintoisempi kuin jos olisi ollut henkilöautona. Kori oli katkaistu etuovien takaa, aukkoon oli tehty tilkkeeksi puinen takaseinä joka oli nakuteltu nauloilla koripelteihin kiinni. Puinen lava oli ehtinyt hapertua tiehensä.

Samaa mieltä, kyllä muuteltukin auto pitäisi pystyä museokilvittämään niin halutessaan, jos muutokset on todistettavasti tehty vuosikymmeniä sitten. Kyllä itse ainakin mielelläni näkisin jotain häkäpönttöviritelmiä sun muita autoista kyhättyjä traktoreita automuseossa alkuperäisten autojen seassa. Sama juttu vanhojen Customien kanssa, miksei niitäkin voisi museokatsastaa jos muutoksista on jo paljon aikaa. Kuten esimerkiksi tämä Espoon Automuseossa oleva '49 Oldsmobile Fastback, joka on '70 luvulla rakennettu tuohon asuun... Mun mielestä sais kelvata museokilpiin ihan hyvin.

Täytyy toki sanoa tähän perään, että minä en itselleni haluaisi museoautoa enkä välttämättä alkuperäistäkään autoa, kyllä pieniä muutoksia täytyy voida tehdä. Ajan hengessä toki, nykypäivän modernisointi ei kiinnosta pätkääkään. Lisäksi autot on tehty ajettavaksi, museoauton 30 päivän käyttöoikeus loppuisi minulta jo hieman reilussa kuukaudessa, eli museoauto ei ole mua varten. Silti olen sitä mieltä, että noi kauan sitten muutellut autot, jotka näyttävät yhä samalta, pitäisi halutessaan saada myös museoleimaan.

Niin ja vielä tuohon ketjun otsikkoon liittyen: Nuorena on hyvä aloittaa! Mä olen nyt 18 vuotias kaveri ja ihan pikkuisesta asti on tullut oltua mukana kuvioissa. Alkuun kiikuttamassa työkaluja ja katselemassa kun faija tekee ja samalla tuli pyörittyä faijan mukana Cruisingeissa yms tapahtumissa. Nykyään tuo on kääntynyt pitkälti toisinpäin. ;)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2015, 11:05:36 ap kirjoittanut Niko Lindström »
-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Marraskuu 04, 2015, 00:26:46 ap
Vastaus #21

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mites Herald? Oli Klassikoissa juttua MR rekisteröity avo joka oli alunperin sedan?
Ilmeisesti helppo muuttaa,mutta,mutta,ei ole alkuperäinen avo. Eli ei MR statusta?
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 04, 2015, 00:47:57 ap
Vastaus #22

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Heraldin katon irrottamisessa menee 10 minuuttia, ja aina sen saa äkkiä takasikin, jos on ajellut rauhallisesti..m
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781