Kyllä kai niitä automaattilootia pelätään, mutta vielä enemmän vielä variaattoritoimisina kuten kyseinen tiptronickin on. Ne on pitänyt naamioida usein portaallisiksi että kelpaa konservatiivisille kuluttajille.
Oon pari vanhaa mekaanista automaattia korjannut ja tarkka pitää olla ja puhtautta noudattaa. Ei se ainakaan niiden osalta mitään rakettitiedettä ollut.......
Eihän siin tarvi olla ku kasa vanhoja sanomalehtiä ja joku omppulaatikko

Täs on pelkkä öölipumppu..jolla merkittävin osa koko lootan toiminnassa ja monesti vika saadaankin kuntoon korjaamalla pumppu tai vain uusimalla öljy ja suodin.Niinhän sitä luultiin ettei Jenkkeihin tarvinnu ikinä vaihtaa öljyjä ja Audikin vissiin ohjeistanu yhtä typerästi.
Eikä moni raaski kun se maksaa 700 €.
Minä laitoin uudet rattaat pumppuun kaikenvaralta kun ne ei paljoa maksa.Entisetkin menis vielä..

Iso,mielellään ennestään tyhjä pöytä.

Jonkinsortin kokoonpanokuva ja digikamera.Tosin mul oli nois venttiilikuvissa yks paha virhe ja onneks tuli havaittua viimetingassa..
Tuo valkea lappu on sentakia liimattu päälle kun ohjeistin epäkohdasta samalla muitakin niin eivät sorru samaan ansaan.
Moni on tehny ohjekirjan mukaan venttiili väärinpäin ja kiva purkaa askista alakerta jos ensin ees tajuaa missä vika kun ei toimi.

Nii,ja tussi ja papruu..

Minusta variaattori on vain vanhoissa Multironiikeissa,Tiproniikki on tavallinen manuaaliaski kuten noissa mun kuvissakin on.
Lisänä momentinmuunnin jonka ansiosta nimitys "automaatti".Vaihteet pystyy vaihtamaan käsin tai automaatilla.
Valitsin itseasiassa alimman kuvan alalaidassa oikealla.Kyljestä läpimenevä Aksila ja hampirauta sen päässä.
Niihän se Hitlerkii jo ehti saarnata Audimiehille et olis ollu varmempi ajaa vaikka Volkalla

Kas tässä:
https://www.youtube.com/watch?v=8eQ7YqP_qq8
Mut kyl pojat on asialinjalla nyt.Aina ensin kannattaa selvittää onko mitkä mahollisuudet tehä ite.
Harvemmin se vaan ekana mieleen tulee.Minä ainakin ensin kysyin tarjoukset useasta eri paikasta ja pari tunnettua korjaajaa lopulta rohkaisi ja neuvoi tekemään itse.Koskinen ja Powermaticin pojat.Kyllä siinä aika hyvät fyrkat pystyy säästämään-vaikka rapakaljan ostoon
edit