Kirjoittaja Aihe: auto röpöttää  (Luettu 16583 kertaa)

Lokakuu 20, 2015, 08:21:23 ap
Luettu 16583 kertaa

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu-emännän pens-Megane on hiukkasen alkanut
pienillä kierroksilla röpötellä.

Uusin pari puolaa ja homma parani-vaan diasnoosi eppäilee,että yhdessä
ruuttasuuttimessa on jotain puikkuhäikkää.

Auto käy nyt tyhjäkäyntiä hyvin-ja kierroksilla hyvin. Mutta liikkeellelähtiessä
se hiukkasen pruukaa röpsöttää ja käynti on epätasaista.

Meinasin vielä kokeilla niihin kahteen jäljellä oleviin pyttyihin
vaihtopuolia-tuossa kun on joka pytyllä oma puola.

Mutta sitten-onko kellään positiivisia kokemuksia noista pensaan
lisättävistä puhdistuslitkuista+ niitähän löytyy-on "Forte" ja sitten tusinoittain
muita-Motonetin STP:kin olisi ehkä yksi vaihtoehto-tekeekö sillä mitään?

t. Markku

Lokakuu 20, 2015, 08:41:29 ap
Vastaus #1

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kannattaa ehdottomasti ajaa suuttimenputsausaine läpi sieltä.
Lähettelin tässä aiemmin kuvia tänne ennen ja jälkeen putsatuista suuttimista.Karmeaa katseltavaa on pahoin hartsiintuneet suutinkärjet.Siis kuvat ei ollu mitään myyntimainoksia vaan itse otettuja,ei minun kuitenkaan ja en nyt heti muista mikä juttu se oli..oliko syy nykybensan vai mikä.Muistelen että syytettynä oli alkoholi ! Suuttimissa oli mömmöä oikein huolella.
Eikös sen pitäs olevinaan olla puhtaampaa jne..
En oikein jaksa uskoa että puolat ois syypää,eikö ne pitäis kestää auton iän ?

Lokakuu 20, 2015, 08:51:58 ap
Vastaus #2

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tuolla asiasta.Ja ne suutinkuvatkin.
Etkai aja 85:lla ?

http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=92443.msg493794#msg493794

Lokakuu 20, 2015, 08:57:52 ap
Vastaus #3

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

Ei suinkaan... 1999 mallin rellu kulkee 98-litkulla...Nyt siis
röpöttäen.

Mutta mites noiden litkujen erot? Onko Motonetin litku hyvää-verrattuna
tähän Forteen,jota keskusteluissa kehutaan...

t. Markku

Lokakuu 20, 2015, 09:24:37 ap
Vastaus #4

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Moi!

Ei suinkaan... 1999 mallin rellu kulkee 98-litkulla...Nyt siis
röpöttäen.

Mutta mites noiden litkujen erot? Onko Motonetin litku hyvää-verrattuna
tähän Forteen,jota keskusteluissa kehutaan...

t. Markku

Minulla ei ole tietoa.En ole käyttäny mitään puhdistusaineita ja 99+ bensalla viimeksi ajanut suutinkonetta.
Suuttimet olen kyllä uteliaisuudesta irroittanu ja testannu koepenkissä mutta ne ei ollu näitä mikrosuuttimia vaan Boschin suoraruiskusta Jetronicista jossa kaikki yksinkertaisempaa.
Senjälkeen auto myyty.

Saatko suutinta irti miten helposti,sittenhän sitä voisi vilkaista ihan silmämääräisesti ensin..Forten maine saattaa olla tunnetumpaa etenkin korjaamopuolelta.Sama homma dieselissä,TeeSeItse miehet ei muuta käytäkkään niissä mitä olen lukenut.

Lokakuu 20, 2015, 12:57:12 ip
Vastaus #5

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Oliko tosiaa joku jetronic malleista suoraruisku?
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 20, 2015, 13:20:33 ip
Vastaus #6

Antti Jokinen

• Vieras
Siis kuvat ei ollu mitään myyntimainoksia vaan itse otettuja,ei minun kuitenkaan ja en nyt heti muista mikä juttu se oli..oliko syy nykybensan vai mikä.Muistelen että syytettynä oli alkoholi !

Kaikkea se viina teettää!  ::)

Lokakuu 20, 2015, 14:57:53 ip
Vastaus #7

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No nix!

Piinattu rellu on taas kunnossa-purkaamolta hain sinne ajamalla tuodusta autosta
kaksi puolayksikköä ja yhden ruiskusuuttimen.

Puolat eivät auttaneet paljoakaan-joten vaihdoin sen suuttimenkin.Ja jos teille
tulee Renussa tuo homma-huomatkaa,että Rellussa pyttyjärjestys luetaan
kytkipuolen päädystä-ei jakopään suunnasta,kuten usein on asia.

Ja olipa tarkka se O-renkaan asennus suuttimen kaulaan-pensasuihkulähde siitä meinasi tulla
koko laitteesta-mutta sain toki sitten pitämään kun hoksasin tavan,miten se
hommeli kasaantuu.

Nyt käy komiasti!

Joten-testeriin oli taas uskominen. 3-pytyn suutin oli risa-mutta kyllä ne
puolatkin taisivat hiukan olla huonona-tuli niistäkin herjaa. Mutta viis' siitä-taas kulkee nykimättä!

t. Markku

Lokakuu 20, 2015, 15:00:01 ip
Vastaus #8

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Moro

Joo.K-Jetronic on lähes kokonaan sähkömekaaninen,ei sisällä juurikaan elektroniikkaa.
Ainakin 6 pyttysissä koneissa käytetty ja varmaan nelosissakin..

Lokakuu 20, 2015, 15:15:39 ip
Vastaus #9

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En oikein jaksa uskoa että puolat ois syypää,eikö ne pitäis kestää auton iän ?

ei vissiin kestä enään nykyään kun on noita tulpanhattupuolia tuntuu menevän volsuissa ja bemuissa ainakin alle sadan tonnin alkavat hapertumaan onkohan liian kuuma paikka niille tai liian halvalla teetetty

Lokakuu 20, 2015, 15:21:02 ip
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä ne puhdistus aineet sai ainakin mun skoden kulkemaan, ei paljon menetä jos koittaa suihkun puhdistusta. MP liikkeestä ostin purkin ja myyjä sanoi että kaada puolet, tankki 5,5L ja purkissa luki et riittää 60L. Keväisin tuodaan ruohon leikkureita huoltoon ku ei käy kunnolla niin sitä vaan tankkiin ja pihalle pörisemään ku meinas ettei niitä kaasareita jaksa ruuvata, sitten kun käy hyvin niin 50€ lasku käteen.

Lokakuu 20, 2015, 15:40:31 ip
Vastaus #11

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Minä olen ajanut kaikilla autoilani sekä motskareillani ( myös nykyisillä ) aina 95E bensalla ilman mitään hankaluuksia, edellyttäen tietysti että valmistaja antaa siihen luvan,

Honda Blackbirdillä oktaanisuositus  on 91 ja max 10 % etanolia seassa, ja hyvin nykybensat nuo ehdot täyttävät,

Alfalle on samoin oktaanisuositus 95 joten en näe mitään syytä käyttää korkeaoktaanisempaa kummasakaan, se kun ei ole yhtään "parempaa" vaikka nimessä isompi numero onkin ja hinta on kalliimpi  :police:

Joskus ruisku-bemari ( moto) alkoi nykiä, mutta tankkiin lisätty STP,n puhdistusaine lopetti sen kertaheitolla.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2015, 15:43:42 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Lokakuu 20, 2015, 16:10:49 ip
Vastaus #12

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Pensan sekkaan kaajettavat suuttimien putsausaineet ovat pääasiassa petroolia tai lamppuölijyä. Vaikutuksista en ossaa sanua mittään.

Moro

Joo.K-Jetronic on lähes kokonaan sähkömekaaninen,ei sisällä juurikaan elektroniikkaa.
Ainakin 6 pyttysissä koneissa käytetty ja varmaan nelosissakin..

Eikkait se suoraruisku oo.
Kahden pytyn loukussa.

Lokakuu 20, 2015, 16:24:01 ip
Vastaus #13

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Pensan sekkaan kaajettavat suuttimien putsausaineet ovat pääasiassa petroolia tai lamppuölijyä. Vaikutuksista en ossaa sanua mittään.

Eikkait se suoraruisku oo.

Minä oon aina epäilly nuita venttiilinsuoja-aineita kun haiskahtaa ihan normi hiilivedylle eli rillinsytytysaineelle että mitä ne loppujen lopuksi on.Nykysin ei oo tarvetta kuin pyörässä enää ja siinähän on muutenkin vaatimus 98.Mutta semmonen Millenium purkki kestää pitkään että ei ole kustannuskysymys.

Kyllä se Possilainen suoraruisku on-tai suihku miten vaan haluaa kutsua.Molempia nimiä on esiintyny.
Tais olla Saabissakin.Ja Fordin Colognessa jokatapauksessa.
Bensaa painetaan siis koko ajan imuventiilin kaulaan.Ei se silti paljoa kuluta ainetta.9 ja 11 litran välillä semmonen 170 hv kone nelivaihteisena ilman ylivaihdetta siis.On useamman vuoden ajopäiväkirjan tulos.

ps. Nii,ja ohan Mesessäkin sellanen ja liekö Audikin ynnämonimuu käyttäny.Eilen just näin ladossa peiton alla silmäterän eli kartanon isännän vanhan V8 Mersun.Ei katottu konepellin alle mutta siellähän täytyy olla tuon kuvan mukanen jakaja.

pss. Unohdin vielä mainita Volkkarin.Tuossa lyhyt video missä jannu testaa suuttimet ja toteaa ne sököiksi 250tkm ajettuina.
Tuolleen minäkin oon testannu mut yhen kerrallaan vaan ja irroitettuna auton järjestelmästä.6 koneessa on 6 suutinta + yksi kylmäkäynnistystä varten.
Semmonen vehe käy ja vetää kyllä tosi hienosti-ei tän kummempia hienouksia minusta tarvita.

https://www.youtube.com/watch?v=XE9gosY1BbI

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2015, 16:37:29 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Lokakuu 20, 2015, 16:30:57 ip
Vastaus #14

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Joo, sammaa Possia käytettiin 70- ja 80-luvun alun pemareissa. Ruisku se on, mutta epäsuora. Suorasuihkut on sitte vähän erilaisia.
Kahden pytyn loukussa.