Kirjoittaja Aihe: Mazda tietäjät  (Luettu 27869 kertaa)

Lokakuu 13, 2015, 19:42:35 ip
Luettu 27869 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Olin katsastamassa mun Mazdaa 6 peliä ja etupäässä oli jotkin värinän vaimentimet, koko jääkiekon luokkaa ja olivat jo heikosti kiinni. Inssi kysyi saako ottaa veke ettei lennä takana tulijan lasiin, sanoin et ota vaan pois. Meinasi että ovat hyvät eli säälivät niveliä, niitä mistään tarvikeliikkeistä löydy ja orginaalit maksaa 80€ kpl. Eihän jääkiekko jossa n. 30mm reikä voi noin paljon maksaa, mistä tilaan kohtuu hintaset vai sorvaanko ite. Ei pakolliset katsastuksessa mutta ku ne on kerran sielä niin sais olla, ne eon ihan lyömällä kiinni ja rengasraudalla lähti pois. Mazda miehet ny herää, taitavat olla vaan Bisnes Clas mallin erikoisuuksia ?

Lokakuu 13, 2015, 20:32:52 ip
Vastaus #1

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Olen nähny jossain muussakin etuvetosessa semmoset kiekot,voishan nuo löytyä halvemmallakin kun alkaa etsiä netistä ja keksii sen Englanninkielisen nimen ensin..oikeestaan se vetarin halkaisija ratkaiseva mitta,paino ei ehkä niinkään.

Lokakuu 13, 2015, 20:53:42 ip
Vastaus #2

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ne on kiltisti siinä jonkin pultin päässä, ohjaus laitteisiin liittyy.

Lokakuu 13, 2015, 21:07:15 ip
Vastaus #3

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ne on kiltisti siinä jonkin pultin päässä, ohjaus laitteisiin liittyy.

Aijaa,aika outoa kun liki joka autossa 0n tänä päivänä raidetanko-ohjaus,pikku autoissa ainakin niin vaikuttaa aika turhasilta vehkeiltä.No näinhän se on tietysti pakko sanoa kun ei ymmärrä mistä on kyse eikä ne siihen raidariin varmaan liitykkään  ;)

Lokakuu 13, 2015, 21:17:26 ip
Vastaus #4

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vanha auton asentaja olen enkä moisia ole ikinä nähnyt, ne on niinku etiäpäin lappeellaan ne kiekot. Ihan lyömällä kiinni.

Lokakuu 13, 2015, 21:25:00 ip
Vastaus #5

Frank Nylund

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Lokakuu 13, 2015, 21:32:38 ip
Vastaus #6

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
No nythän se sit selvis.Ylätukivarren värinänvaimentajat.
Toivottavasti on hyötyä etteivät oo turhaan.Yhtähyvin tuon voi tietty soveltaa kuinka parhaaksi näkee.On se 80€ ihan liikaa..
Mikseiköhän vanhoissa autoissa ole noita?

Lokakuu 14, 2015, 12:00:19 ip
Vastaus #7

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Frank, just tommoset. Ei ilkiäisi 160€ noihin sijoittaa.

Lokakuu 14, 2015, 14:32:38 ip
Vastaus #8

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huomenna näen Vaasan Mazda kerhon puheenjohtajan, josko tietäis mistä sais tilattua. Hyvinhän se kulkee ilmanki ja naapurin Mazda 6 henkilö autossa ei moisia ollut. Olisko jotain boonusta Bisnes Clas versioon. Äkkiäkös mä moiset sorvaan kun se kumipinta ei koske mihinkää joten massaus päälle riittää, se on pelkkä paino joka niissä toimii.

Lokakuu 14, 2015, 14:50:59 ip
Vastaus #9

erik könönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tere,

Mazdoista mitään ymmärrä, mutta onko jotku tämmöset massavaimentimet?

http://services.edmunds-media.com/image-service/unversioned-ed/ximm/?quality=85&image=/img/long-term/misc/2009_Mazda6_1600_suswalk_fr_det_uarm-thumb-717x435.jpg

//Frank
eiköhän tuo ole värinän vaimennin, onkohan ihan pyörän äänien takia ettei kulkeutuisi tolppaa myöten kabiiniin ::)

Lokakuu 14, 2015, 15:15:36 ip
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Varmaan juuri värinän vaimennin, katsastus inssi sanoi että säästää niveliä ja kohteliaasti kysyi saako poistaa etteivät lennä takana tulevan päälle. Olivat irtoamassa, joo enköhän löydä kohtuu hinnalla uudet ja pannaan loctiteä väliin niin pysyvät. Meikä ajaa n. 3000Km vuodessa niin ei mun niistä tarvi murehtia enään, perikunnan murhe. Mutta mistään en ole löytänyt ja tarvike liikkeet ei edes tunne moista kiekkoa.

Lokakuu 14, 2015, 16:57:29 ip
Vastaus #11

erik könönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
äkkiäkös tuo Paavela niitä sulle tekkee vaikka kottikärryllisen, annat vaan jonninmoisen mallin 8)

Lokakuu 15, 2015, 15:55:39 ip
Vastaus #12

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Äkkiä mä serkun sorvilla teen uudet, jos oikein haluan hifistellä vien kummijärviseen niin ne vulkanoi niihin kummipinnan kuten alkuperäisissäkin on. Ihan raudan painoiset ne on ja kummi tai massa päällä toiminevat yhtä hyvin, Mazda mies ei ollut ikinä nähnytkään. Kuva oli hyvä apu mulle, kiitos siittä. Harvoin saa mitään osaa poistaa ohjaukseen liittyvistä osista, no näköjään saa.

Lokakuu 22, 2015, 19:35:26 ip
Vastaus #13

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eivät kuulu Suomen autoihin, eli mulla on jostain uitettu auto. Kuulemma 6kpl on Suomessa kun kävin kysymässä, mun entisiltä työ kavereilta. Teen jääkiekosta uudet jossa painon takia hieman isompi keskiö ja kuusi lukkoruuvia joten pysyy, ei ne ihan turhat ole kun nyt ravistaa enemmän keskikaistan täry kohdissa. Se on tätä kun aikaa ja koneita on, herrasmiehet ei aja millään täry koneilla, kyllä kaistavahti piippaa

Helmikuu 02, 2016, 15:12:21 ip
Vastaus #14

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mutta missä on kauko ohjaimen anturi, ku on oikein lumessa ovet aukee kaukaa takaa. Turha mennä siihen viereen, tietäis vaan mistä lunta potkis pois.