Kirjoittaja Aihe: Kunnian ja omantunnon kautta  (Luettu 31357 kertaa)

Heinäkuu 17, 2016, 17:05:03 ip
Vastaus #60

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Jeps, tällä kaverilla joku autolasi firma tummensi sivulasit ja tuulilasin ylä osan, mitä lie litkua laittoivat mutta hyvä tuli. Ainoastaan katsastuksessa on pitänyt näyttää todistusta. Jotain muutakin ne siihen lasiin laittoi kun mun tummuvat silmälasit ei sielä tummu, tiedän että lasi syö UV säteitä mutta omassa autossa lasit tummuu hyvin kun peilistä katson. Migreenillä saat varmasti vapautuksen, sitähän ei voi edes todeta millään testillä. Mun kohdalla juttuon selvä, kypärä (painava) päähän ja hyppynarulla hypin niin iskee tohon nikamaan ja näkö kaventuu ja oksennus tulee. Tykkään kypärästäni kun lasit ei huurru ja ilman läpi virtausta voin säätää, mustekalalla takaboxin päälle ja ehdottomasti Honda lippis päähän. No ajan aina varovasti, kolmas skode menossa ja ei kaaduttu, jatkan tätä linjaa kun tiedän ettei mulla ole mitään oikeuksia. Auotolla en ole yhtä armollinen ja vähän on puskuria maalattu.

Hanki kypärään tummennettu visiiri, mä tilasin itselle mutta tehosta ei vielä tietoa.

Heinäkuu 17, 2016, 18:15:35 ip
Vastaus #61

Kari Vähäkainu

• Vieras
Jos kunnon migreenikohtaus iskee päälle niin ei auta edes tummat laskettelulasit joiden alla tummat aurinkolasit. Silmät täytyy pitää kiinni tai muuten lentää laatta. Tummennuksilla voi yrittää ehkäistä kohtauksen puhkeamista ja auttaahan ne paljonkin siihen. Jos olen pitkällä matkalla niin pidän usein pilvisäälläkin varuiksi aurinkolaseja ettei reissu vaan mene piloille migreenin takia. Moni migreenistä kärsivä puhuu sahalaitakuviosta näkökentän sivuilla, itse en sellaisia ole koskaan nähnyt. Kohtauksen iskiessä en yksinkertaisesti voi enää pitää silmiäni auki tai muuten ykä lentää.

Eihän sitä kaatumisia kannata harrastaa, niissähän voi vaikka loukata itsensä! Lääkärit varoittelee loukkaantumasta koska minulla on verenohennuslääkitys ja nukutus on minulle iso riski, saatan jäädä koomaan. Siksipä en kaadu tai aja kolaria. Siihen ainakin pyrin ennakoivalla ajotavalla ja asenteella että jokainen muu liikenteessä liikkuja on potentiaalinen päälleajaja, tämä on ainakin tähän asti tepsinyt. Pari kolme kertaa olisi jo rytissyt mopoillessa jos en noudattaisi em sääntöjä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2016, 18:23:48 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Heinäkuu 19, 2016, 09:56:09 ap
Vastaus #62

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Mulla on migreenikohtaus joko niin, että menee näkö tai sitten niin, että on pää kipiä, tulee ne kuulut näköoireet, simät ja haju ja makuaisti reaktiot voimistuu. Niin tai sitten huimaa. Helepotukseksi lääkkeet, lepo, hiljaisuus, kylymä ja pimiä. Penskanakin piti aika ussein mennä talavellakin ulos yöllä ja laittaa käsillä lunta naamaan, että helepottaa. Ja seisua töröttää kartanolla pakkasessa aluvaatteisillaan niin kauan kun tarkeneepi.

Muutaman kerran on mennyt näkö kokonaan, mutta sitä ei onneksi satu ussein. Ekan kerran semmonen kohtaus tuli jottain kymmenvuotiaana. Tai ei se näkö kokonaan mene, eikä varsinkaan yhtä-äkkiä mutta osassa tai koko näkökentässä on vaan sitä leimuavaa revontulikuviota, vähän samanlaista kuin ennen piti koulussa kirkuvilla väreillä tehä niitä kuvioita ompelemalla lankaa vohovelikankaasseen käsitöissä. Ja ussein mennee keskeltä näkökenttää se terävän nävön alue, että ei pysty esimerkiksi lukemaan, mutta muuten näkkee vaikka liikkua. Ylleensä kohtaus alakaa niin, että tulle vähän öklö olo ja asiat alakaa haisemaan pahalle. Esimerkiksi ulukoilima alakaa ussein haisemaan palaneelta muovilta ja kaikki pyykinpesuainneet ja muut mitä ihimisissä tai ihimisten vaatteissa on haiseepi aivan hirviälle. Tuo hajuaistioire on tympiä siinä mielessä, kun se saattaa kestää viikkotolokulla ja kaikki hajut ärsyttää ja vituttaa ja tekkee pahan olon. Monta pesuainetta tai muuta haisevvaa on joutunu hylykäämään tuon hajun takia. Pyykkiaineet on hajuttomia ja huuhteluainetta ei juuri käytetä kun se hajutonki tahtoo haista.

Huimaus on nuista oirreista mulla melekeempä voimakkain. Oot sängyssä selälläs ja mökki alakaa pyöriä ympäri siinä nuin kahtasattaa, no ainakin pari kolome kertaa sekunnissa. Sillon ei voi lähtä liikkeelle vaikka kuin oksettas, kun sillon ei pysy pystössä, ei vaikka ois kontallaan lattialla. Onneksi se ei montaa tuntia kestä varsinkaan nykyään kun on siihenki lääkkeet ja oppinu olotilastaan ennustammaan lääkkeenoton jo etukätteen.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Heinäkuu 23, 2016, 17:23:54 ip
Vastaus #63

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo Timo, tossa kunnossa ei ajeta kuin rollaattorilla. Luojan kiitos mulla loppuu kun oksennan ja vähän huilaan + otan sen potan pois päästä. Pistos hoitoinen diapeetikko niin pakko syödä jotain ja kaikki tietää et kunnon puklin päälle syöminen ei oikein maistu mutta sitten ajo taas sujuu.

Elokuu 01, 2016, 21:09:45 ip
Vastaus #64

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt motoristi poliisi väläytti sinistä valoa, luki lapun ja soitti johonki. Sanoin että se on neurologian ylilääkärin kirjoittama lappu, onko epäselvyyttä. Ei ollut, kuulemma ei koskaan nähnyt, no nyt näki.

Nyt sama kun oli tehoratsiat koululaisten takia, miksi en aja pyörätietä jossa mopoilu sallittu. Sanoin et on vaarallista kun pienet lapset poukkoilee ja itselläkin koira joka haistaa tyttökoiran pissan toiselta puolelta niin salaman vauhtia on toisella puolella, kenenkä vika jos kopsahtaa. Enkö saa ajaa vaikka 70Km kyltti on, saan ajaa ja painoin lippistä paremmin päähän. Ihan kohta ne ei meidän kylähullua enään pysäyttele ja miksi pysäyttelesivät.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2016, 19:26:23 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Elokuu 10, 2016, 18:24:53 ip
Vastaus #65

Kari Vähäkainu

• Vieras
Ihan kohta ne ei meidän kylähullua enään pysäyttele ja miksi pysäyttelesivät.

Kyllä ne tottuu siihen että saat ajaa ilman kypärää, jopa poliisit. Mulla sama juttu turvavyövapautuksen kans, paikalliset sheriffit ei oo vuosiin topannu, vierailevat tähdet saattavat pysäyttää mutta invakortti lasissa poikii useimmiten kysymyksen "onko sulla käyttövapautus turvavöistä" ja kun vastaan että on niin saan jatkaa matkaa. Yritin kerran esittää vapautuksen niin poliisi sanoi että älä turhaan etsi, pitäähän sitä miehen sanaan voida luottaa.

Elokuu 10, 2016, 19:14:46 ip
Vastaus #66

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä oonki semmonen sekakäyttäjä eli useinmiten on kypärä päässä. Kun on 50Km alla niin enään ei onnistu ja kun meen venettä katsomaan rikon sääntöjä eli ajan kiellettyyn suuntaan ja linjurille semmonen puomi joka helppo kiertää, loppumatka on rauhallista rantatietä. Kyllä siittä on mun verorahoilla yksi kapea soiro rakennettu, saishan mua sakottaa mutta poliisit ei sielä ajele. Ja toosi harvoin poliiseja näkyy, paitsi nyt kun koulut on alannu. Kauan vaan kestää mun invakortin tulo, no eilen hain koiranruokaa säkin ja ainut paikka oli invapaikka johon parkkeerasin, ei sakkoa.