Kirjoittaja Aihe: Kunnian ja omantunnon kautta  (Luettu 31302 kertaa)

Syyskuu 22, 2015, 14:04:13 ip
Vastaus #15

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Paperi on nykyisellä potalla tarpeen, painaa helvetisti ja on hankittu hieman kovemmille nopeuksille. Ennen mulla oli tunturi sport jossa 80 kuutioinen pytty eikä motarilla päässyt ohi Honda 125 kuutioisella, mitään kypärää ollut ja tietenki sillä kaaduttiinki mutta päätä en lyönyt vaikka asfaltti ihottumaa tuli.Tunturissa vaan rupes vaihteet pettämään, ne tapit jotka meni siihen oliko neljäreikänen ja kakkosella kun revitti niin kauppaan ostamaan uutta osaa.

Nyt max nopeus on 43Km/t ja ajan yleensä allekkin, autot menee väkisin ohi vaikka ajaisin hivenen ylinopeutta. Mopolla pyörätietä on vaarallista kun lapsia ja koiran taluttajia, ajan siis tiellä jossa rajoitus 70.

Syyskuu 22, 2015, 15:05:42 ip
Vastaus #16

Lasse Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvänlaatuinen slalomkypärä on kevyt ja suojaa viimaltakin. Summilla vain kävi huono tuuri kun osui kivi kohdalle.

Syyskuu 22, 2015, 15:20:36 ip
Vastaus #17

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pyöräilykypäräkin turvaa noissa vauhdeissa jonkin verran. Keveitäkin ovat, eikä niistä liiemmälti köyhdykään.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Syyskuu 22, 2015, 15:48:42 ip
Vastaus #18

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aikanaan totena puhuivat, että joku taivalkoskelaismies olisi saanut kypärävapautuksen erikoisen ison päänsä takia, mikään kypärä ei sopinut.

Syyskuu 22, 2015, 16:03:26 ip
Vastaus #19

Arto Juntunen

• Vieras
Ei nyt tämä liity kypäräasiaan mutta lääkärintodistukseen kyllä. Kuorsaustodistuksen sain

viime vuonna. Kevyt kuulustelu riitti todisteeksi. Organisaatiomuutoksen takia tuo oli voimassa vain

2014 loppuun mutta tulipa hommattua. Piereskelytodistuksen saamiseen tarvittava

mahdollinen käytännön koe muuten saattaisi mennä läpi ihan iliman kuulustelua!

-aju-

P.S. Kuvassa on vanha transu. OC71.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 22, 2015, 16:12:35 ip
Vastaus #20

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Kerronpa taas kerran:

Meidän kylille palasi 70-luvun alussa entinen muukalaislegionan mies-kaveri lähti
50-luvulla legioonaan,kun oli jotain kärhämää ollut.Miehen nimi oli Masa.

No-tämä soturi oli pysäytetty Myrskylän kirkon luona poliisin toimesta ja siihen
pysäyttivät sitten minutkin Roitsullani-kaverilla oli vihreä pappa-Tunturi.

No karvahattu hällä oli päässä ja poliisit tivasivat,että miksi ei ole kypärää? Pappa
ei sanonut moista tarvitsevansa-hyvin pärjää ilmankin.Sepä ei käynyt poliiseille-sanoivat,
että olisi pidettävä kyllä-on vaarallista ajaa ilman-semmoinen on suositus. Legioonalainen tähän...että ei hällä
ole enää kypärää-viimeinen kypärä oli jäänyt Mekong-joen penkkaan...ja siellä oli vaarallista-ette te
pojaat mistään vaarallisesta mitään tiedä! Mutta jos sitä kypärää kaipaatte-senkun haette!

Poliisit vähän nolostuivat,mutta ottivat Saabin perästä kypärän-tämmöinen sen olla pitää. No-Masa
otti kypärän kouraansa-työnsi nyrkin sisään ja ravisti alassuin-kypärä pysyi hyvin nyrkissä!Nyt
täytyy kertoa,että Masa oli isoluisimpia ukkoja,jota olen nähnyt-nyrkki kuin palvikinkku ja pää
vissiin koripallon kokoinen.

No homma kuivi sitten kasaan-mutta sai jatkoa parin viikon päästä,kun samat poliisit
osuivat taas kylille ja näkivät meidät-oli siinä pari muutakin-juttelemassa baarin edessä.

"Jaha-motoristiveljekset taas paikalla"!  Ja yhtäpäätä Saabin luukusta nousi isoin kypärä,minkä koskaan olen nähnyt. Iso!
Se lyötiin Masalle kouraan ja kehotettiin poliisin suulla,että kokeile tätä! No meni se päähän-kiroilun ja
väännön avulla tosin. Ei ollut hyvä! Poliisi kumminkin sanoi,että poliisi ja Talja lahjoittavat nyt tämän kypärän.

Masa pyöritteli sitä,ja kysyi,että mitä maksaa? Ei maksa,sanoivat poliisit. Masa kysyi,että onkos tämä
nyt varmasti hänen oma? Juu-on...

Silloin Masan koura syöksyi salamana kypärän pehmikkeisiin ja äijä repäisi kerralla sisuskalut irti kypärästä ja kokeili...No nythän
tämä sopii jo paremmin! Ja vällyt lensivät roskikseen yhtä päätä.

Poliisit vilkaisivat toisiaan-sanoi toinen..ei tästä tuu mitään! Ja lähtivät. Lopullisesti.

Hyvät lukijat-tämä tarina on tosi..ja itse koettu!

t. Markku

Syyskuu 22, 2015, 16:12:51 ip
Vastaus #21

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Pyöräilykypäräkin turvaa noissa vauhdeissa jonkin verran. Keveitäkin ovat, eikä niistä liiemmälti köyhdykään.

Tässä olis semmonen-eikä näytä ihan tyypilliseltä fillaripotalta  :)

Harmi vaan näitä voiu olla nykyään hankala löytää,ostin sen aikoinaan Runebergin wanhaa fillaria varten ainoastaan.
Muutaman kerran oon toki kokeillu esim Hondalla tuossa muutaman kilsan päässä lähteellä käydessä mut täytyy sanoa että siinä tukka tuulettuu,nuiden aukkojen ansiosta.Ja oon jopa sarvirattorilla ajessa joskus pitäny jotta se näyttäs edes himpun tieliikennelaillisemmalta,ja toki hyvä turva koska siittä ei koskaan tiedä millon se selättää kuskin  ;)

Ostettu Biltsusta aikoinaan.

Ps. Paino ainoastaan 550gr.Olis kyllä hieno ja hyvä Henkalle.Ja talviaikaan aukot voi peittää kivoilla tarroilla  ;D

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2015, 16:16:21 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Syyskuu 22, 2015, 16:21:39 ip
Vastaus #22

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on pyörily kypärä, ihettelen sen toimintaa ku paan lattialle maate ottaa korva ja poski lattiaan eli se suojaa vain taivaalta putoavi pikku kiviä. Ei ole halpakauppa kamaa, sen ostin kun selkä meni ja hyllyyn jäi pölyttymään. Munhan piti opetella pyöräily uudestaan kun jalka ei nouise tangon yli, eli poljin määrättyyn asentoon että pääsen matkaan. Sitten pärjään ku jalat on missä pitää ja uusinta startti onnistuu, pojaat vuosi meni kepin kanssa. Tätä en toivo kenellekkään, mun kasvukareri tässä keväällä meni lääkäriin ja sanoi ettei pyöräily onnistu ja lääkäri sanoi että sulla niin paljon vastusta avokin hoitoon joutumista yms. Sitten kaatui halpahallin eteen niin aivoveren vuoto, niin aktiivinen kaveri nyt kävelee kepin varassa, makas meidän lasareetissä kun eivät uskaltaneet siirtää Tampereelle. Sitten kun uskalsivat todettiin että myöhäistä ja nyt seurataan kuntoutusta, magneettikuvaan ja Tampereelta verisuoni girurgi tänne, meidän oma on eläkkeellä. Korjaus heti olisi onnistunyt, onpa taas yksi eläkeläinen lisää.

Syyskuu 22, 2015, 16:27:28 ip
Vastaus #23

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Mulla on pyörily kypärä, ihettelen sen toimintaa ku paan lattialle maate ottaa korva ja poski lattiaan eli se suojaa vain taivaalta putoavi pikku kiviä. Ei ole halpakauppa kamaa, sen ostin kun selkä meni ja hyllyyn jäi pölyttymään.

No sellassiahan ne onkin suurin osa,pelkkiä päälaella keikkuvia paskereita eli lättyjä.
Juuri siks suosittelisin ettimään tuommosta kun minulla on.Kunnon potta potta,peittää puolet kaalista ja niskakin suojassa.
Korvat kyllä jää näkyviin mutta kuuleepahan paremmin.

Syyskuu 22, 2015, 16:37:03 ip
Vastaus #24

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä etin ja tuohan mahtuis skoden penkin alle, ostin mustekala hässäkän millä saan tuon isomman tarakalle kiinni. Tosin aito honda lippis on kova sana myös.

Syyskuu 22, 2015, 16:59:37 ip
Vastaus #25

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Taitaa tuo Hannun kypärä olla alunperin rullalautailuun (skeidailuun?) tarkoitettu malli. Meillä on pojilla sellaiset pyöräilykäytössäkin, huomattavasti vakuuttavampi kuin ns oikea fillarikypärä.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 22, 2015, 17:15:41 ip
Vastaus #26

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meen urheilu kauppaan katsomaan, pareehan se on ku ei mitään. Kerran kyllä varovasti lippis päässä rantaan, pääsen ihan sivuteitä pitkin yhdellä rikoksella eti ajo kielletty ja semmonen puomi linja autolle jonka voi helposti ohittaa.

Syyskuu 22, 2015, 18:37:59 ip
Vastaus #27

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Hannun kypärä olis varmaan hyvä talavikäyttöön polokupyöräilyyn. Kesällä on taatusti tuskasen kuuma, kun alakaa ottammaan tehoja reisistä ja testaamaan haponottokykyä... Kyllä ne "oikiat" pyöräilykypärät on muotoiltu ajatuksen kanssa. En nyt sitä väitä, että ne olis turvallisempia, mutta syyt ne on niittenki muottoilluun, vaikka hönön näkösiä ovatkin.
Kahden pytyn loukussa.

Syyskuu 22, 2015, 19:07:12 ip
Vastaus #29

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Meen urheilu kauppaan katsomaan, pareehan se on ku ei mitään.
Kerran kyllä varovasti lippis päässä rantaan, pääsen ihan sivuteitä pitkin linja autolle jonka voi helposti ohittaa.

Niin ja voihan Honda lippiksen aina varmistaa virittämällä sen uuden mustekalan pään ympärille niin ei lähde lippis vauhdin hurmassa karkuun  ;D

Kyllä pojat tais olla oikeassa,se onkin skede potta tuo minun.En vain sitä hokannu tai muistanu kun enpä ole juuri harrastanut tuota.

Minulla oli kerran yhden pojan skeitti töissä mukana.Rakennettiin hotellia entiseen vankilaan ja käytävät oli niin pitkiä ettei aina jaksanut kävellä ja kypäräpakkoa ei sillä työmaalla ollut,kengistä joskus tuli sanomista jos ei ollu turvat.
Toisaalta mulla oli iso urakka pultata kaikkiin porrasaukkoihin kaiteiden sisään kalterit ja olin pultannut jonkun pöntön skeittiin ja sen päällä oli hyvä istua ja rullailla työn edistyessä.Pöntön sisällä kulki työkalut,porakone ja ruuvit mukana-aukko sivussa kuten pilkkijakkarassa.Kyllä moni ihmetteli että siinäpä kekseliäs kaveri-kukapa hullu viitsisi kyykkiä ja konttailla selkänsä ja polvensa kipeiksi,satojen pulttien kanssa  :)