Kirjoittaja Aihe: Kunnian ja omantunnon kautta  (Luettu 31352 kertaa)

Syyskuu 23, 2015, 19:49:09 ip
Vastaus #45

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä mä poijaat tiedän et oma henkihän tässä on pelissä, on monta tapaa joka kelpaa mulle kuolemaksi. Tämä ei kuulu niihin, hukkuminenki kelpais mut miten entisen sukeltajan hukutat. On mua vahingossa ammuttu ja pari kylkiluuta meni, eihän se kaver sitäi tahallaan sitä tehnyt. Jos tuola ylhäällä on joku niin monta hyvää tilaisuutta on missannut, ei se mua Honda lippis päässä ota. Meillä on sopimus, kardiologi lupas kaksi vuotta ja 5V menty yli ja lopetin sen kirjoittamat myrkyt, nyt koitetaan syöttää verenpaine lääkkeitä. Ei putoo paineet mutta mittari sanoo että on rytmihäiriö, potenssin ne kyllä vie. Mitä mulle enään jää, no nyt vielä ehjä pää. Ei poijaat pitää myös elää, tämä on kertaluontoinen mahdollisuus.

Syyskuu 26, 2015, 14:53:33 ip
Vastaus #46

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oli vapauttava kokemus ajaa skodella Honda lippis päässä, tämä on Ameriikkaa. Tais olla viimeinen keikka tolla pelillä kun myin uuden alta pois, tiistaina haetaan. Jutussa pieni jäynä eli Maken talliin muka säilöön ja Jouluna on paketoitu ja lappu päällä kenelle, sitten vaimo talliin katsomaan lahjaansa. Ajoharjoittelu sitten keväällä vaimon isän mökillä jossa reilu kilsa omaa tietä, vaimo istunut moottori pyörän kyydissä ja on kunnon ajopuku jossa ne kaikki lisätuet. Ne ja kypärä päähän ja ainakin kymmenen kertaa tie eestaas, sitten saa mennä töihin jossa parkkipaikat lujassa.

Kyllä mä tässä talven kuluessa löydän kevyen kypärän, sehän ei mulla tarvi olla hyväksytty. Nyt edesmennyt entinen työ toveri sai muotoilu palkinnon meno kypärästä ja sain yhden, olis muuten hyvä mutta ei mahdu päähän. Sotilasmallin kaasunaamari sentään sopii, istuin se päällä lasikopissa jossa parafiini pölyä ja sitten hönkästiin johonki laitteeseen joka mittasi onko sitä. Pääsin testiin ku mulla aina partaa jonkin verran.

Tämä meni nyt vähän ohi mut pannaan lauantain piikkiin. Silti turvallisuus mielessä ja vaimo lupas maksaa sen kypärän.

Syyskuu 27, 2015, 14:42:15 ip
Vastaus #47

Kari Vähäkainu

• Vieras
Muistaakseni Vaasassa on Tarrapaikka niminen firma joka myy Meno kypäriä, kysypä Henry sieltä jos löytyisi sinulle sopiva. Vinkki: kaikissa Meno kypärissä on sama kuorikoko, voit ottaa sisukset ulos ja "höylätä" vaahtomuovista pintaa pois ja välillä asentaa takas kypärään ja sovittaa päähäsi. Viimein tulee sinulle just sopivaksi ja kuin tehty sinulle jos ottaa tavaraa oikeista kohdista, on päänmuotosi mikä tahansa.

Jos voit tilata jenkeistä niin tuolta löytyy kevyitä ja edullisia kypäriä:   http://www.jafrum.com/

Varsinkin half helmets mallit ovat kevyitä ja ilmavia, itselläni on sellainen mopokäytössä. Kypärät ovat DOT merkittyjä eli hyväksyttyjä tieliikennekäyttöön jenkeissä ja nykyään myös euroopassa hyväksytään DOT merkityt kypärät.

Tällainen itselläni on paitsi väriltään helmiäisvalkoinen (sopisi täydellisesti 82 SuperSportin helmiäisvalkoisen tankin sävyyn): http://www.jafrum.com/shop-by-brand/hci-helmets/half-helmets-motorcycle-half-helmet-dot-100-solid-red
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2015, 14:52:00 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Syyskuu 27, 2015, 18:31:46 ip
Vastaus #48

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos vinkistä eli koitan isontaa, kypärä on valmistus sarjan no:2 ja siinä on signeeraus Jyrki Järvinen to Henry. Ei liene ihan arjoton peli, Jyrkin kaveri suunnitteli sukellus reguja ja kysyin kestääkö 300Bar kun sen aikaiset pullot oli 200Bar, sanoi että on testattu 600Bar niin sorvasin mun pulloon sovitin palan. Henki kulkee vieläkin ja suurin ongelma on kylmä vesi. Olen saanut työskennellä monen oman alansa taikurin kanssa ja mulla on paljon tuotteita jotka eivät menneet tuotantoon, eli protoja. Mulle ainakin arvokkaita.

Tammikuu 27, 2016, 15:27:56 ip
Vastaus #49

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olin tarkistus/lääkkeen vaihdossa samalla lääkärillä ja kirosin kun piti jättää auto kauas ja vesisateen jäädyttämät kävely tiet, sanoin että peljätti kipiällä selällä kävellä n. 400M. Kysyi oliko oven edessä invapaikoilla tilaa ja tyhjänä ne oli, rehti lääkäri sanoi että pian on invapysäköinti kortti mullakin. Kyllä mä muuten kävelen ihan mielellään mut en liukkaalla jääradalla, tota lupaa anottiin jo aikaisemmin mutta ei tainnu olla lääkärillä tarpeeksi paukkuja, tällä on.

Meno kypärän vein suutarille sisustan pienentämiseen ja sanoin että tee kun on aikaa, enhän mä sitä ny talvella tarvi. Ei mahtunut hänenkään päähän ni on helppo sovitella.

Tammikuu 27, 2016, 15:44:06 ip
Vastaus #50

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Ei mulle kuulu sun pään eikä kypärän koko mutta jos sisustaa pienennetään niin kypäräkö on väljä päähän elikkä lisää fylliä pehmusteisiinko.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Tammikuu 27, 2016, 15:51:13 ip
Vastaus #51

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä äsken kunniiaa ja omaatuntoa venytettiin niin maan perkeleesti.
Vaihdoin kaikki vakuutukset marraskuussa Pohjolasta Lähi-Tapiolaan,olin jo ehtinyt maksaa kaikki 5 eri laskua,eli palautusta oli tulossa.
Pohjola lähetti uudet laskelmat ja palautti rahat n.10 eri erässä epämääräisinä summina joita ei taitavinkaan matemaatikko saa täsmäämään summiin joita laskelmassa esitetään.
Suurin osa vakuutusmaksuistani on verotuksessa vähennyskelpoisia,joten palautukset pitää luonnollisesti tulouttaa niiltä osin kun ovat verotuksessa vähennetty.
Vaan milläs tuloutat kun laskelmista ei saa mitään tolkkua,lopulta tein raa`an arvion ja todennäköisesti jään tässäkin asiassa tappiolle,eli maksan liikaa veroja.Että terveisiä vaan verovirasto,en taatusti saa etua.
Muutenkin tuntuu että  kolmisenkymmentä prosenttia vähemmän palautettiin maksuja kuin olisi pitänyt,kai se on sitten veroa  vakuutusyhtiön vaihdosta,mutta taitavia on yhtiön konttoristit,vakuutukset oli neljällä eri  vakuutusnumerolla,palautukset tuli vain kahdella.
Ei voi kuin ihmetellä. >:(

Tammikuu 27, 2016, 15:55:45 ip
Vastaus #52

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei kun ei mahtunut päähän, siis pehmusteita pitää ohentaa. Vein komeen pupun karvan ja siittä hienot pehmoset reunat, mä uskon että tulee kevyt ei hyväksytty kypärä jota voin pitää mun skodeajelut päässä eikä pistä niin poliisien silmään. Keväällä ostan satapiikin skoden niin saan ajaa kolmisen kilsaa motarilla ja matka kummitytön luo lyhenee puoleen.

Heinäkuu 15, 2016, 17:10:05 ip
Vastaus #53

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään ajoin mopokerholle lippis päässä ja MP poliisi sitten pysäytti, näytin lappua ja asia oli selvä. Alla ajoa Junsundiin ja ei ketään kotona tai nukkuivat, hepoille vein kuivattua leipää. Tie niin pomppuinen että näkö rupesi kaventumaan ja kotona kypärän vaihdon Honda lippipseen. Poliisi meinas että Trafiin pitää tehdä ilmoitus, sanoin että tee kun menin heti laitokselle vapautus paperin kanssa ja käski pitää paperi mukana. Paikalliset poliisit vaan moikkaa, iltasella skode ajelua alla ja meen venettä katsomaan lippis päässä. Onhan se mun oma pää sentään, yleensä pidän kypärää mutta 20Km ilman taukoa on maksini. Saakeli nykyiset tiet ja skoden pienet pyörät ei ole hyvä yhdistelmä, Niin joku tossa alempana kysyi mistä moisen paperin saa. No ainakin Neurologian Ylilääkäriltä, seuraava tapaaminen niin saan invapysäköinti kortin.

Heinäkuu 16, 2016, 02:20:43 ap
Vastaus #54

Kari Vähäkainu

• Vieras
Invapysäköintikortti oli helppo saada, pelkkä pyyntö riitti. Asiaan tietysti vaikutti 100% työkyvyttömyyskin. Kypärävapautus olis kans kiva hankkia jos siihen vaan löytys riittävät perustelut. Ei taida riittää että joutuu sillointällöin kulkea fysikaalisessa hoidossa niskan ja yläselän takia?

Heinäkuu 16, 2016, 14:03:47 ip
Vastaus #55

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sanot kuten minä, näkökenttä kapenee ja reunoille tulee steenkaaren värit ja sitten oksennus. Kaverilla migreeni ja oireet juuri samat, menet yksityiselle neurologille ja kerrot oireet. Ei se rupea sun kanssa vänkäämään vaan kirjoittaa vapautus lapun, yhdellä kaverilla vapautus turvavyöstä kun kerran ajoi kolarin ja takaa tuli irtotavaraa eikä saanut vyötä irti. Auto syttyi palamaan ja joku jolla oli turvavyön leikkuri sen vapautti, nyt ahdistuu vyön käytöstä ja sai vapautuksen. Haki hajottamolta sen lukko osan ettei piippaa irti olevasta remmistä.

Ei noita vapautuksia kannata ihan huvin vuoksi hankkia, minä olisin riski muille jos niin huonossa kunnossa ajelisin. 95% ajoista ajan kypärä päässä, enkä aja pyöräteillä jotka sallittu mopoille. Liian riskaabelia kun pienet lapset poukkoilee ja ikinä en toipuisi jos ajaisin päälle vaikka vika ei olisi mun, no rantaan kun menen ajan pienen pätkän ja lähes pysähdyn jos näen lapsia tai koiran ulkoilluttajia. Itsellä koira ja tiedän kuinka äkkiä vaihtavat puolta jos joku tyttökoira pissinyt toiselle puolelle, se laki joka salli mopot kävely/pyörätielle pitää heti purkaa.

Heinäkuu 16, 2016, 20:17:48 ip
Vastaus #56

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Eikös se nykyään ole niin että mopolla EI saa ajaa pyörätiellä ellei sitä ole erikseen lisäkilvellä sallittu?

Minen oo mopolla ajanut vuoden 89 jälkeen mutta tossa kylillä sällit ja friidut ajelee mopoillaan autojen kaistoilla paitti tossa sillan kohdalla missä on "sallittu mopoille" kyltti pyörätiellä.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 16, 2016, 20:31:24 ip
Vastaus #57

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Eihän villarilla saa ajjaa kävelytiellä, kön siitä saa sakot.
Kahden pytyn loukussa.

Heinäkuu 16, 2016, 20:41:44 ip
Vastaus #58

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meillä on lisäkilti mutta melkonen fakiiri pitää olla että ajotielle pääset kun se loppuu, mä en mene ollenkaan.

Heinäkuu 17, 2016, 16:16:12 ip
Vastaus #59

Kari Vähäkainu

• Vieras
Sanot kuten minä, näkökenttä kapenee ja reunoille tulee steenkaaren värit ja sitten oksennus. Kaverilla migreeni ja oireet juuri samat, menet yksityiselle neurologille ja kerrot oireet. Ei se rupea sun kanssa vänkäämään vaan kirjoittaa vapautus lapun, yhdellä kaverilla vapautus turvavyöstä

Minulla on diagnosoitu migreeni. Turvavyön käyttövapautus löytyy (ei tosin migreenin takia).

Muistelen että auton tuulilasi ja etusivulasit saavat olla normaalia tummemmat jos omistajalla migreeni, voi toki olla että joko muistan väärin tai säädökset muuttuneet. Kalvolla ei kuitenkaan saanut tummentaa vaan ns tinttauksella (tinting).