Kirjoittaja Aihe: Kunnian ja omantunnon kautta  (Luettu 31311 kertaa)

Syyskuu 22, 2015, 20:05:49 ip
Vastaus #30

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Jos lippis päässä meinaat ajella niin voisit joskus vaihtelun vuoksi ajaa eri päähineellä.

http://www.tori.fi/vi/18491492.htm
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Syyskuu 22, 2015, 21:39:31 ip
Vastaus #32

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Onhan tuota valikoemoo:
https://www.google.com/search?q=py%C3%B6r%C3%A4ilykyp%C3%A4r%C3%A4&biw=1366&bih=621&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIiv-SzP6KyAIVIo9yCh29dQ5T#imgrc=_

Tosi tyylikäs (ja varmaan kevyt ja pehmeä):

Tuo on se "paukkukypärä",joka laukeaa iskusta ?

Mutta tuolla Googlen valmikoimassa,enempihän siellä on niitä skeittipottia kuin uudempimallisia typerän näköisiä hapskakkiaisen kuoria.Eikös se pitäny olla harvinaisempi se minun potta..

Onneks tää on pysyny vielä näin asialinjalla,niin saa Henkka hyviä vinkkejä ::)

Syyskuu 22, 2015, 22:03:44 ip
Vastaus #33

Antti Jokinen

• Vieras

Onneks tää on pysyny vielä näin asialinjalla...

Kuvan nainen on kyllä niin laiha, että tuskin selviää ensi talvesta.  :embarassed:

Syyskuu 22, 2015, 23:23:43 ip
Vastaus #34

Jaakko Latvanen

• Vieras
Pentin Valinnan sortimentissa näköjään airpakkejain pyöräilijöille.
jv

Syyskuu 23, 2015, 06:34:14 ap
Vastaus #35

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Ei paskempi.  ::)

https://youtu.be/mRXOBY6DZLc

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2015, 06:40:12 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Syyskuu 23, 2015, 08:43:20 ap
Vastaus #36

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Syyskuu 23, 2015, 10:03:42 ap
Vastaus #37

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Katteleppa Henry Skeittikypäriä vaikka Biltemasta, ja on niitä muuallakin, ovat aika lailla suojaavampia kuin pelkkää reikää olevat pyörilykypärät, tuo musta, Hannun esittelemä on just niitä....
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Syyskuu 23, 2015, 14:59:41 ip
Vastaus #38

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Olin tänään aika monessa firmassa ja ei ne sopineet päähä, painoivat ohimoa ja korvia. Tässä se ongelma netistä tilaamisessa, haluan koittaa ennen ostopäätöstä. No kausi on lopuillaan ja pärjään lyhyet matkat, Km raja jotain 15 ja mustekala hässäkkä on mukana jos pitää ottaa pois, mun reitit niin sivussa että vuosia ajoin rauhassa apumoottori pyörällä, ei rekkaria eikä kypärää ja kulki lujempaa kuin tuo skode. Kerran menossa siskon luo ja maija takaa ohi, poliisit tarvis niskasuojukset kun päät kääntyi niin kovaa kun ohittivat mut. Täällä Gerbyssa ja rannassa + Raippaluodossa ei ole niin tarkkaa. Kun kerron nimeni niin ne heti ajattelee että olen jollekkin sukua, hyvä esimerkki on verkon merkki jossa nimeni niin tarkastaja pudottaa kuin kuuman kiven takaisin. Korppi ei korpin silmää noki.

Toki jatkan kevyt kypärän etsintää, kun on sillä niin helppo asioida kaupungissa ku ei tarvi etsiä parkkipaikkaa.

Syyskuu 23, 2015, 16:35:37 ip
Vastaus #39

Stefan Holmström

• Vieras
Lainaus
Aikanaan totena puhuivat, että joku taivalkoskelaismies olisi saanut kypärävapautuksen erikoisen ison päänsä takia, mikään kypärä ei sopinut.

Hangossa on yks entinen poliisi, N, joka ajeli mopolla ilman kypärää, kun ei kaupasta saanut tarpeeksi isoa. Kuulemma samanlaisen vapautuksen sai. Tämä mies on siis tosi iso heppu, häntä kätellessä oma käsi tuntui lapsen kädeltä  ;D

Siirty sitten myöhemmin Erkkolaan (ja siinähän ei tartte kypärää), millä taitaa vieläkin ajella, 90-vuotiaana.

PS. Onhan niitä muitakin vapautuksia. Minin omistajat saivat 90-luvulla talvirengasvapautuksen yhdeksi talveksi (avi oliko se pidemmäksi aikaa?), kun just silloin markkinoilla ei kuulemma ollut kymmentuumaisia talvirenkaita.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2015, 16:37:52 ip kirjoittanut Stefan Holmström »

Syyskuu 23, 2015, 17:00:55 ip
Vastaus #40

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Nyt kerholla oli väkeä ja kaksi harrikka miestä näytti todistuksen ettei kypärää eikä turvavyötä, kuulemma ahdistaa. Saakeli satakiloisia terveitä miehiä. No onhan se ahdistuskin kamala tauti, en sano. Todistus niillä on että saavat ajaa sotakypärät päässä kun harrikan kanssa ei plastiikki sovi.

Eivät olleet laitoksella kuin minä mutta pysäyteässä on paperi kelvannut, kuka hakee todistuksen ettei voi elää ilman älykännykkää. Nuo miehet on satavarmasti kusettaneet lääkäriä, pikkasen harmittaa moinen. Toinen yrittää yrjö kurkussa ajaa kipeänä (joka pahempi kuin kunnon känni), no jokainen tekee valintansa. Respektiä en hakenut ja hiton hyvää ymmärrystä olen saanut, siitä Kiitos.

Syyskuu 23, 2015, 18:40:30 ip
Vastaus #41

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Jos joku semmosen paperin huvikseen ja elvistelyn vuoksi hankkii lääkäriä huijaamalla, niin ehkä siellä pään sisällä ei sitten ole isommin mitään suojattavaakaan ? Joten se kypärä olisi muutenkin tarpeeton  :P

Tuo allaolevan kuvan näyttämä tasanen kohta voi olla joko päässä tai kypärässä, valinta on ihan ittellä....  :police:

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2015, 18:45:49 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Syyskuu 23, 2015, 18:45:38 ip
Vastaus #42

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Turvallisuuskasvatus on hyvä alottaa jo pienestä pittäen.  ::)

-pena-

Syyskuu 23, 2015, 19:33:07 ip
Vastaus #43

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Minä vastustan (en kovin pontevasti mutta kuitenkin) kypäräpakkoa ja turvavyöpakkoa mutta itse kyllä käyttäisin kumpaakin vaikka pakkoa ei olisikaan.

Tästä Henrylle kevyt kypärä, suojaa ainakin viimalta:

https://m.varusteleka.fi/fi/product/mil-tec-lentajan-nahkapaahine-musta/8746
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 23, 2015, 19:42:51 ip
Vastaus #44

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mulla oes tuommonen pitämätön nahkakuula joutilaana, joutas myyvä kalliilla poes.

Lampaan tae jonnii muun ruskeen nisäkkään nahkoo se on, ja aetoo tekoturkista vuorit.
Oekein tykkeesin siitä itekkii, vuan kun se on niin iso että pittää olla mopokypärä välissä ennenkun on mulle sopiva. :-X
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2015, 19:45:41 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-