Kirjoittaja Aihe: Perjantai 18.09.2015  (Luettu 27615 kertaa)

Syyskuu 15, 2015, 19:12:53 ip
Luettu 27615 kertaa

Kimmo Riiheläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mielipiteitä
Täytyy olla seuraava...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2015, 21:22:42 ip kirjoittanut Kimmo Riiheläinen »

Syyskuu 15, 2015, 19:33:13 ip
Vastaus #1

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Noi AY pomothan ovat erittäin korkea palkkaista sakkia joten pitäähän heidän olla myös erittäin viisaita,eikai tyhmille kovaa palkkaa maksettaisi.Edellämainituista asioista päätellen kun pomot ovat lakoista päättäneet niin pitäähän niiden silloin olla järkevä asia.
Minä joka en ole koskaan saanut kovaa liksaa en kai silloin voi kovin järkeväkään olla ja kai siitä johtuen en ymmärrä tässä tilantessa noita lakkoja vai mielen ilmaisuksiko he sitä nimittävät.
Juuri katsoin seiska uutiset ja siinä Sipilä toivoo liitoilta vaihtoehtoja hallituksen kaavailemien säästöjen ja leikkausten tilalle.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Syyskuu 15, 2015, 19:41:31 ip
Vastaus #2

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onkohan nuo ay johtajat myös lakossa perjantaina vai mihin liittoon ne kuuluu ?

Syyskuu 15, 2015, 20:43:41 ip
Vastaus #3

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tietty ne on lakossa mutta täydellä palkalla, siinä ny meni Sipilältä reilu miljoona, itse ollut hommissa jossa tehtiin paperitehtaalle kemikaalit. Uusi startti ei ole helppo, puol päivää tulee paskaa ennenkuin paperi on sitä mitä pitää. Ei ole kuin meidän printterit, ohutta viiraa ajavat ja sitten leventämät sitä. Olen ollut paikan päällä katsomassa eli jotain tiedän asiasta.

Syyskuu 15, 2015, 23:23:29 ip
Vastaus #4

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Tuo mielenilmaus / lakko on vain AY-pomojen työpaikan pysyvyyden ja etujen turvaamista varten, AKT,n pomon palkkaa nostettiin ihan hiljattain yli 1000,00 €/kk , asiasta ei AKT,n hallituksen mukaan sanut hiiskua kenellekään eikä kirjoittaa edes jäsenistön lehdessä, no ei ne nykyaikana kauaa salassa pysy  :D Jätkä jäi kiinni ns, housut kintuissa !

Nyt on sitten uhottava telkkarissa että koko suomi pannaan seisomaan, koska jotainhan hänenkin ( ja muitten AY-pomojen) on palkkansa eteen yritettävä pakertaa.... Jos ei muuta niin käskeä jäseniä olemaan töistä pois.... On se viisas mies !  :P

Hallituksen suunnitelma antaa entistä paremman mahdollisuuden sopia palkoista paikallisesti, ja se on AY-pomollie myrkkyä, siinä nimittäin AY-herran valta kapenee kovasti, ja sen jälkeen voi olla hukka vaikea perustella AY-johtajien huippupalkkoja - ja etuja jäsenistölle

En aio olla lakossa, ei siihen olis kyllä varaakaan, olen tässä viikon ollut liki vuoteenomana ( Ruusu)  joten nyt on kun taas pystyy on alettava töihin.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2015, 23:29:06 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Syyskuu 16, 2015, 00:32:28 ap
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Reijo, saakelin ruusu. Mulla pukkas kuumeen päälle ja nilkkaan semmonenn punanen rengas, ruusua epäilivät mut pitivät eristyksessä kaksi päivää. Sokerit ihan soosissa ja ketoaineet, tulehdus arvot yli 400. Ei ollut ruusu mutta eivät osanneet sanoa mikä vaivas ukkoa, syynä ilmeisesti pitkäkyntinen koiro joka aina innostuu ku mennään ulös. Se raapaisi nilkkaan verinaarmun ja tiedät mitä koiron kynsissä voi olla. Vikko antibiootti tipassa ja sitten sanoin etten noin huonossa sängyssa enään nuku, kotisairaanhoitoa suunnittelivat sitten niin hups tulehdus arvot putos ja pääsin veke tosin pitkällä antibiootti kuurilla. Hoida se hyvin pois ku yhdellä kaverilla pari kertaa vuodessa iskee ja se on viikko sairaalassa ja silläkin reiden yläosassa. Vyö ruusu tulee kuulemma navan yläpuolelle eikä sekään leikkiä ole, se pitää nujertaa kolmella eri antibiootilla. No mun helikkobakteeri ei lähtenyt kolmella ropilla ja kolmeen kertaan, penisiliini tipalla nujertu. Kun makasin sairaalassa selkä murtuneena niin sanoin että tässä samalla voitte tappaa sen pöpön, hyvä lääkäri ku sanoi et onhan meillä ny potilas valmiiksi sängyssä. Kaikki jotka on sairastaneet tuhkarokon kantaa selässä sitä pöpöä josta ruusu tulee mutta sen saa kyllä tapettua jos lääkäri ei ole kiinnostunut kuin oireiden parantamiseen.

Toivu, vaiva on vittumainen ku katon kaveria joka kepin kanssa kävelee.

Syyskuu 16, 2015, 05:06:27 ap
Vastaus #6

Markku Hakola

• Vieras
Tuo mukamas mielenilmausjuttu on ihan AY johdon "tarpeellisuuden pönkittämiseksi" tarkoitettu juttu.
Koittavat näyttää, että kyllä he jäsenistönsä eteen toimii.
Täytyyhän heidän tehdä edes jotain, jotta suojatyöpaikkansa säilyy.
miks näin aattelen, no siksi että:

Mikäli mielenilmauksella pyrittäiiin vaikuttaan sinne, mistä ongelmat johtuu,
niin sen pitäisi kohdistua Arkadianmäelle, ei jäsenistöön.
Kansanedustajilla ja ministereillä on kyllä kuljetukset turvattu ja palkka juoksee.

Tavan työntekijäkun ei pääse työpaikalleen, niin se on palkaton vapaa, tai pois ansaituista vapaista.
Vastaavastimonessamuussa kohdassa mielenilmaus sattuu juuri niihin, keiden asiaa AY liikkeen kuuluisi ajaa.
Kyllähän niitä keinoja on, millä mielenilmaus ois saatu kohdistettua oikeeseen osoitteeseen,
mutta jos järki tai halu ei riitä, niin se siitä.

Oisko oikeesti niin, kuten aikoinaan, kun jaksoin vielä liittoihin luottaa.
Tuli työpaikalla pikkasta isompia ongelmia.
Käännyttiin sitte liiton puoleen.
Liitosta vastattiin "ei meillä ole varaa tuota työnantajaanne kohtaa ruveta mihinkään,
koska se on meille niin suuri rahottaja, että ei me uskalleta.

Noh, se on kuin eduskuntavaaleissa, porukan muisti on lyhyt, äänestetään edelleen samoja pellejä, kuin ett
maksetaan liitoille, että mukamas hoitavat mun etua, vaikka ensisijaisesti liittojen johto ajaa omaa etuaan.
No eihän se mulle kuulu, mihin kukin euronsa sijoittaa.

Olin eilen yhden alihankkijan luona ja siellä on aika monella tullu mitta täyteen ja vissiin alkavat eroilla liitoista,
kun apu ja tuki on näennäistä ja muodollista.
Ykkin totesi olevansa liittoja niin pal täynnä, että "paska pursuu jo korvista".

Syyskuu 16, 2015, 07:21:14 ap
Vastaus #7

Antti Jokinen

• Vieras
"Tätä ei moni tiedä, mutta pääministeri Juha Sipilä (kesk) kävi kaikessa hiljaisuudessa – eli iltapäivälehtikielellä salaisesti – kertomassa hallituksen päättämät toimenpiteet suurimmille ammattiliitoille ja keskusjärjestöille etukäteen, ennen kuin hallitus järjesti tiedotustilaisuuden yhteiskuntasopimuksen kaatumisen korvaavista toimista.

Eivät ammattiliitot tietystikään tuolloin Sipilän uutisista ilahtuneet, mutta eivät ay-johtajat myöskään saman tien ilmoittaneet vastustavansa niitä ja iskevänsä työläisten perseet penkkiin. Sipilän ilmoittamia toimia pidettiin ikävinä, mutta pakollisina. Hallituksen suunnitelmat siis hyväksyttiin hammasta purren.

Ay-pomojen puheet ”yllätyksestä” ja ”järkytyksestä” hallituksen toimien kovuudesta – kun ne kerrottiin kansalle – olivatkin puhdasta teatteria liittojen omille jäsenille.

Ay-johtajien mutina ei siis johdu pienipalkkaisten kansalaisten kurjuuttamisesta, vaan kovapalkkaisten ammattiyhdistyspomojen kyykyttämisestä."

Iltalehti 14.9.

Syyskuu 16, 2015, 08:06:03 ap
Vastaus #8

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mistähän se työnantaja keksi määrätä jo viime tammikuussa tämän viikon 38 viimeiseksi kesälomaviikoksi.

L&K.

Syyskuu 16, 2015, 08:26:56 ap
Vastaus #9

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täällähän on tarinat kuin EK:n kabinetissa.   ;D ;D

Syyskuu 16, 2015, 09:25:52 ap
Vastaus #10

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Solitaarisuuvesta kaekkia SSS-hallituksen kyykyttämiä,
työssäkäyviä ja työttömiä, yrittäjiä, eläkeläesijä ja koroellaeläjiä, lapsija, vanahuksia, tae muuten vuan huono- tae hyväosasija kohtaan, oun uhallakkii koko perjantaen tekemättä yhtää mittään. ::)
-pena-

Syyskuu 16, 2015, 11:46:45 ap
Vastaus #11

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Reijo, saakelin ruusu. Mulla pukkas kuumeen päälle ja nilkkaan semmonenn punanen rengas, ruusua epäilivät mut pitivät eristyksessä kaksi päivää. Sokerit ihan soosissa ja ketoaineet, tulehdus arvot yli 400. Ei ollut ruusu mutta eivät osanneet sanoa mikä vaivas ukkoa, syynä ilmeisesti pitkäkyntinen koiro joka aina innostuu ku mennään ulös. Se raapaisi nilkkaan verinaarmun ja tiedät mitä koiron kynsissä voi olla. Vikko antibiootti tipassa ja sitten sanoin etten noin huonossa sängyssa enään nuku, kotisairaanhoitoa suunnittelivat sitten niin hups tulehdus arvot putos ja pääsin veke tosin pitkällä antibiootti kuurilla. Hoida se hyvin pois ku yhdellä kaverilla pari kertaa vuodessa iskee ja se on viikko sairaalassa ja silläkin reiden yläosassa. Vyö ruusu tulee kuulemma navan yläpuolelle eikä sekään leikkiä ole, se pitää nujertaa kolmella eri antibiootilla. No mun helikkobakteeri ei lähtenyt kolmella ropilla ja kolmeen kertaan, penisiliini tipalla nujertu. Kun makasin sairaalassa selkä murtuneena niin sanoin että tässä samalla voitte tappaa sen pöpön, hyvä lääkäri ku sanoi et onhan meillä ny potilas valmiiksi sängyssä. Kaikki jotka on sairastaneet tuhkarokon kantaa selässä sitä pöpöä josta ruusu tulee mutta sen saa kyllä tapettua jos lääkäri ei ole kiinnostunut kuin oireiden parantamiseen.

Toivu, vaiva on vittumainen ku katon kaveria joka kepin kanssa kävelee.
Korkean kuumeen se pukkasi mullakin viime tiistaina, ja torstaina meni jalaka punaseksi ku luumu, sitte menin Oysiin, alottivat antibioottitipan heti, 3 krt vrk, ja se jatkuu edelleen kotisairaalan hommina, kunnes siirrytään tabletteihin, ehkäpä nyt viikonloppuna, sitä sitte vielä 2 tai 3 viikkoa, pirullinen tauti tämä on tosiaan, tosin minulla se ei ole haitannut liikkumista ollenkaan, kävin ekat 3 päivää sairaalassa hakemassa ne antibioottipiikit, ku kotisairaala oli täyteen buukattu, nyt kunto ja jalaka ovat jo aika hyvässä kunnossa, kyllä tästä selvitään, mutta uusii kuulemma helposti, ja pöpö on peräsin kuulemma omasta suusta tai nokasta, näin se lekuri sano.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Syyskuu 16, 2015, 14:28:33 ip
Vastaus #12

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulle lekuri sanoi että se lymyää selässä jos on ruusu, mun pöpö jäi asvotukseksi kun vähän raaputtivat pintaa. Tippa oli kokoajan ja kolme kertaa pistivät laskimoon, tai ei tarvinnut pistää vaan korkki auki ja siitä. Kotisairaan hoito olis jatkanut kun sanoin että enään yhden yön nukun tossa hiveessä sängyssä ja annatte särkylääkettä. Olisin saanut vielä unilääkkeenki mutta sanoin jos kahteen mennä en nuku niin sitten pyydän. Pohje kuin pallo ja pelkäsivät proppua ja meinasivat jotain radio aktiivista pruutata ja sitten kuvata, sanoin että lue papereista että mun säteiluannos on täynnä ja katsokaa ultralla tai magneetti kuvalla. Sanoin että mulla on kokemusta ropusta ja nyt ei ole kun pystyi pitään jalkaa alhaalla.

Syyskuu 16, 2015, 16:55:14 ip
Vastaus #13

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Eix täällä käy muita duunareita/ex-duunareita kuin minä?Ay-pomojen palkoista vitut,eiköhän EK:n verenimijät saa vielä enempi?Muualla tuntuvat menevän ensin lakkoon ja sitten neuvotellaan..Mikä tässä on niin vaikeaa(nuorisokielellä):jos ei ole AY:tä niin herrat viepi pikku levyseppää kuin pässiä narussa,ei taida auttaa persukaan silloin kun aletaan virtaviimaistamaan palkkakuluja...Palkkaako EKherra jonkun tekemään ne muutamat lomapäivät tai tulemaan pyhäksi pariksi tunniksi töihin???Entäs arkipyhäksi otetaan joku päiväksi töihin,HAH!Eihän tässä ole takana kuin osingon maksimointi...

Syyskuu 16, 2015, 17:12:49 ip
Vastaus #14

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitä siitä kertyy valtiolle kun kaupann ei tarvi maksaa pyhätöistä, taidan sittenki olla yksinkertainen. Firmat mitään tilitä valtion kassaan ku sairasloma korvaus pienenee, emäntä sanoi pomolle että ottaa sitten aina parin viikon sairasloman jos nenä menee tukkoon ja sulkee työpuhelimensa. Meillä ei mikään muutu oli viimeiset sanat mitä kuuli, ehkä toimihenkilöillä ei muutu mutta mites tavis rekkakuski tai kaivinkoneen kuljettajalla. Säästöjä Sipilä ei koskaan näe.