Kirjoittaja Aihe: Windows10  (Luettu 14044 kertaa)

Syyskuu 12, 2015, 15:58:47 ip
Luettu 14044 kertaa

Jaakko Latvanen

• Vieras
Muistelin, että tää aihe ois jo kerran ollu esillä, mutta en löytänyt selailemalla enkä haulla.  Eli laitetaas uudelleen.

Onkos kellään jo kokemuksia tuosta kympistä?  Kun sitä niin kovasti ja ilman eestä koko ajan tyrkytetään, uskaltaisiko tälläinen papparainen, joka ei nyt varsinaisesti ole sinut näitten tietokonehärpäkkeiden kanssa, sellaista kohta asentaa, vai joutuuko siinä mikrosoftin koekaniiniksi ja tuotekehittelijäksi, ja lakkaa kaikki konneet pellaamasta?  Nyt pöytäkonneessa kasi ja läppärissä seiska.  Tuo seiska läppärissä oli alunperin se home edition, mikä on minusta ollut kaikista windowsista minun käyttööni paras (eli yksinkertaiselle miehelle yksinkertainen käyttis), mutta sekin vahingossa muuttui kerran laajemmaksi seiskan versioksi.  Ja onhan meillä sitten yksi android-tapletti ja yksi aito ipatti, ja puhelimessa android.  Että varmasti mennee sekasin niitten kanssa...

jaakkovaakko

Syyskuu 12, 2015, 16:35:38 ip
Vastaus #1

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kun sulla on ilmaisin alueella se valkoinen ikkuna niin klikkaa sitä ja vasemmassa ylälaidass jokunen viiva josta näet yhteen sopivuuden, mulla kolme ajuri ei ole tuettu vaikka ne päivitin win10 yhteen sopiviksi.

Syyskuu 12, 2015, 17:38:54 ip
Vastaus #2

Harri Kauranen

• Vieras
Kyllä mulla kymppi on tossa yhdessä koneessa,sellanen minkä ne tyrkytti netin kautta.Oli aikanaan tossa kellarin toisessa koneessa oikein se "puhdaskin" kymppi,mutta en kyllä oikein siitä tykänny,eli vaihdoin senkin kasiin ja nyt siinä on ubuntu,se on hyvä.Toi netistä imuroitu kymppi,ei se oikeesti ole sellanen kuin oikea kymppi on,mutta vään sinnepäin.

Syyskuu 12, 2015, 18:36:29 ip
Vastaus #3

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Liityin siihen win insiideriin ja puhelimeen tuli jokin Demin päivitys, toimi hyvin mutta sitten tuli taas päivitys. Sinne häipy ostettuja sovelluksia, kaveri kävi ja jätti pöydälle että päästän tuskistaan kuten omani susihauleilla. Kolmas kaveri soitti että taas on päivitys ja sovellukset palasi, no päivitin sen kokeeksi ja annoin yhdelle yksin huoltajan tytölle, täynnä ilmais pelejä ja muistikortteja mulla kasa+prepaid kortti jossa 30€ puheaikaa. Kait se sitten on hyvä mutta mun vanhaan samsugiin löytyi teho akku ja Lumiat pesee 10-1. Emännällä uudempi Lumia ja pyysi päivittämään, sanoin etten ota vastuuta koska ne ei ole lopullisia versioita vaan ollaan koe kaniineja. Vaimon Aser läppäriin tulee joka startissa ilmoitus että päivitä nyt ilmaiseksi ja mitään ei tapahdu ja koneessa on vain offise eikä tarkastus kerro mistään epäyhteen sopivuudesta. No yrittäkää vaan päivittää tana, kesken eräinen torso se on.

Syyskuu 12, 2015, 20:55:52 ip
Vastaus #4

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Päivitin kymppiin, en nyt muuta tiedä mutta ääniosasto on täyttä paskaa päivityksen jälkeen, jopa hyvillä kuulokkeilla varsinainen sillipurkkisoundi. Eikä tässä paskassa ole edes mikseriä jolla korjata tuota surkean ohutta ääntä. En löydä mitään keinoa paikata tuota vikaa.

Syyskuu 12, 2015, 21:29:46 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä ne sen päivittää, oota vaan vuosi kun tämä testivaihe on täyttynyt. Kaverit on ladannu noita esiversioita ja toisilta häipui Wifi yhteys ja toisilla näyttis ei pysy omissa ajureissa vaan win10 asentaa jotkin paskat joka buutissa eikä läppäreiden hiirulevyt toimi kuten ennen. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin, se on beeta versio.

Syyskuu 13, 2015, 04:59:25 ap
Vastaus #6

Markku Hakola

• Vieras
Ei mitään kokemusta, mitä muilta olen jotainkuullut, jokukehuu, toinen ei.

Itse en nää syytä nykyisiä vielä vaihtaa, ennenkuin pakko.
Seiskassa ja kasissa ylläpito jatkuu vielä jonkinaikaa.
Kunhan jaksaa ootella, niin ovat kympistä saaneet enimmät bugit ja viat korjattua jne, niin sitten päivittelen.

Syyskuu 13, 2015, 10:48:36 ap
Vastaus #7

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Latasin / Asensin laiskanpulskeaan työkoneeseeni W10,n, ja hyvin se on pelannut, koneesta tuli selkeästi nopeampi ja sutjakammin toimiva kuin alkuperäisellä W8,lla.

Asennushan on helppo, ohjelma neuvoo koko ajan mitä tehdä seuraavaksi, muutama tunti siinä taisi kaikkiaan mennä.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Syyskuu 13, 2015, 12:25:30 ip
Vastaus #8

Jukka Rämä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olin tuolla Win 10 Insider ohjelmassakin mukana. Kymppiä kokeilin toisilla koneilla, enkä erikoisemmin pitänyt siitä.

Sitten, kun tuli tämä virallinen päivitys, tein seuraavasti. Käytössä Win 7.

Otin kopion (tai kloonihan se taisi olla) ulkoiselle kovalevylle.

Päivitin koneen levylle Kympin. Se muistaakseni tarkisti, että kaikki ohjelmat toimivat uudellakin käyttiksellä.
Paskat, oli monta ohjelmaa, jotka kieltäytyivät toimimasta. Se siitä kympistä.

Formatoin varmuuden vuoksi koneen kovalevyn.
Kopioin ottamani levykuvan takaisin koneen kovalevylle (SSB) ja taas kaikki toimi juuri samoin, kuin ennen sählinkiä.
Seiskassa aattelin pysyä. Oikein hyvä kaikenlaiseen peruskäyttöön.

Kokeiluja voi tehdä vaikka Raspberry Pi:llä ja monenlaisilla Linuxeilla, jos aika pitkäksi käy, eikä perheenpää ole määrännyt älykkyysosamäärälleni sopivampia hommia. Ojankaivua ja halonhakkuuta.

Syyskuu 13, 2015, 16:45:47 ip
Vastaus #9

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Just soitti kaveri että päivitys tappoi koneen, Wifi lakkasi toimimasta mutta löyti verkkopiuhan ja verkko toimii taas. Sillä hieno tulostin jossa negatiivi skanneri niin se ei toimi. Tulee kohta hakeen mut apuun, niin Samsungin puhelin ei enään toimi ku Wifi on kuollut. Mähän olen EX tietokone guru, luulen et yhteensopivuus tilassa ajurit asennetaan ja kone toimii. Jos ei niin mulla on USB tikulla win7 joka ei kysy mitään koodeja, otti onneksi bakupin toiselle levylle, se ei ole valmis tuote vaikka toisilla toimii. Vaimon kone ollu ny kolme päivää päällä kun täpättiin päivitä nyt, eikä mitään epäyhteen sopivuutta löytynyt. Win7 on hyvä ja jos kaikki toimii niin älkää päivittäkö.

Syyskuu 13, 2015, 21:06:38 ip
Vastaus #10

Antti Jokinen

• Vieras
Win7 on hyvä ja jos kaikki toimii niin älkää päivittäkö.

Näin minäkin ajattelen. Kunhan päivitysrumba on ohi, ja kaikki ajurit ja vanhat ohjelmat toimii, sitten vasta...

Syyskuu 14, 2015, 08:24:41 ap
Vastaus #11

Antti Jokinen

• Vieras

Syyskuu 14, 2015, 15:56:50 ip
Vastaus #12

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Just soitti kaveri että päivitys tappoi koneen, Wifi lakkasi toimimasta mutta löyti verkkopiuhan ja verkko toimii taas. Sillä hieno tulostin jossa negatiivi skanneri niin se ei toimi. Tulee kohta hakeen mut apuun, niin Samsungin puhelin ei enään toimi ku Wifi on kuollut. Mähän olen EX tietokone guru, luulen et yhteensopivuus tilassa ajurit asennetaan ja kone toimii. Jos ei niin mulla on USB tikulla win7 joka ei kysy mitään koodeja, otti onneksi bakupin toiselle levylle, se ei ole valmis tuote vaikka toisilla toimii. Vaimon kone ollu ny kolme päivää päällä kun täpättiin päivitä nyt, eikä mitään epäyhteen sopivuutta löytynyt. Win7 on hyvä ja jos kaikki toimii niin älkää päivittäkö.

On se outua toisilla, on !  Minä ku en nuista mittään ymmärrä ja asensin sen kympin vaan niinku mikkisoftan paragrafit esittää, niin tuo vanha "hinnat-alkaen" työkone pellaa ku junan vessa  !

Tulostin /skanneri/kortinlukijat, äänet, kamera, aivan kaikki ! Ja sitäpaitti kone käynnistyy nyt sekunneissa, ennen sai käyä kaffet keittämässä ja juomassaki, enneku pääsi töihin, nytsei anna aamulla armonaikaa yhtään, eiku töihin vaan komentaa, ja nopiampi on ku ennen, paljon nopiampi !! 

Jos siinä vaan kannattaa tehdä niinku ne suosittelee, siis siinä asennuksessa, ehkä ne asiasta jotain tietävät ku ovat kuiten itte sen kympin väsänneet ?
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Syyskuu 14, 2015, 16:01:29 ip
Vastaus #13

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Hoo!

Ei mitään hinkua kymppiä laittaa-kun ei oikein edes seiskaa vielä osaa kunnolla käyttää...hehe...

t. Markku

Lokakuu 02, 2015, 16:08:34 ip
Vastaus #14

Harri Kauranen

• Vieras
Tähän mun kellarin koneeseen koittanu pariin eri otteeseen kymppiä asentaa,mutta ei vaan mene,kun pitäis kone ensin manuaalisesti päivittää.Tää kone ei oo kun pari vuotta vanhakaan ja en mä nyt mielellään tähän kymppiä ottaiskaan,mulla on jo yks kone mihin sen otin ja siihen ei saa kaikkia ohjelmia,mitä käytän koko kymppiin.