Kirjoittaja Aihe: Myymisen vaikeus  (Luettu 90648 kertaa)

Lokakuu 06, 2015, 16:50:58 ip
Vastaus #120

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tuolla minun varastossa lojui 10 vuotta "piikkilangankiristäjästä" (15 Valmet) peräisin olevaa moottoripetroolia. Päätin nyt sen hävittää ja tarjosin sitä ensin paikallisen fb-yhteisön sivulla. Ei menekkiä. Sitten tarjosin sitä täällä, sama tulos. Seuraavaksi panin ilmoituksen masinistien foorumille eikä menny montaa minuuttia kun ensimmäinen kiinnostunut ilmaantu. Toiselle kiinnostuneelle se eilen lähti, eikä sitä tarvinnu viedä ongelmajätteisiin. Ilmaseksihan siitä olisi jäteasemallakin eroon päässy, mutta parempi niin jos siitä ees lyhyt ilo jollekin harrastajalle on.

Näin minä sen ilmoituksen tälläkin palstalla, mutta en heti ottanut yhteyttä. Kun aloin seuraavana päivänä etsiä ilmoitusta, en löytänyt sitä, olitkohan kenties poistanut sen? Sattui sitten sama ilmoitus vastaan tuolla toisella palstalla ja sieltähän se homma hoitui.

Todennäköisesti petroolin polttotesti jää ensi kevääseen, pitää ilmoitella oliko toimivaa, vai pitikö viedä ongelmajätteeseen.

Lokakuu 06, 2015, 18:56:38 ip
Vastaus #121

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En ymmärrä miksi ihmiset pistävät tavaroita myyntiin jollei aio niistä luopua.Olen remontoinut syksystä vähän taloa ja seurannut tori.fi,n myynti-ilmoituksia ja jos jotain sopivaa on löytynyt niin soitan,99% kukaan ei vastaa ja ne jotka vastaa kertoo tavaran menneen heti.Jos pistän sähköpostia niin viikon päästä tulee vastaus että myyty eilen, silti sama myyjä pistää saman tavaran 2-3kk kuluttua uudestaan myyntiin.

Lokakuu 06, 2015, 20:36:20 ip
Vastaus #122

Jouni Ylikotila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toimpa Kawasakin Pudasjärven kairasta Nivalaan lähemmäs etelän rikkaita. Jännä nähä vaikuttaako kysyntään vai onko kaukana vieläki.

Lokakuu 06, 2015, 21:15:18 ip
Vastaus #123

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä mulla oli Perttu kunnon ostaja, ajoi maan halki hakemaan omansa pois. Ei siinä tinkailtu vaan kuormaan ruvettiin tekemään, sinne meni hyvä Honda. No hintahan ei ollut myyjän mieleen mutta pakko oli saada siskon tiloista pois. Joka kesä kävin koittaas nousisko jalka lepperin yli, ei noussut ja tuskin enään koskaan nousee. Skodella ny vaan hurjastellaan, uusi kulki GPS:n mukaan reilu 50Km/t ja se keltanen johto odottaa piilo katkaisinta. Sitten lähtee.

Lokakuu 07, 2015, 21:55:21 ip
Vastaus #124

vesa laakko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On todettu moneen kertaan että on vaikiaa kaupanteko,kerran kun hinnotteli auton siihen malliin että on edukas ja kyseessä harrastepeli,soittoja tuli helvetisti, yksi ostaja meinas että mikä piilevä vika tässä on kun on tuon hintanen,hermot meni perkele siinä vaiheessa täysin, ku ei uskonu että on hyvä peli. No sama auto on käynyt muutaman kerran myynnissä melkein tuplahinnalla ja mun jälkeen mitään tehty sille. Semmonen tapaus.

Lokakuu 07, 2015, 23:24:02 ip
Vastaus #125

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
No tämähän sattui sopivasti,tuossa petrin linkissä on niin sopivasti jenkkiläinen TR1 ja hintakin ihan passeli,tässä linkissä oma TR1,onko rakennelma yhtään saman hintainen vai ?
Talven aikana koneen ulkonäkö parantuu ja putki hiukan muuttuu,katsotaan kevvvääämmmällä.

https://lh3.googleusercontent.com/-Tv9k6SKbOlw/VhLPmXtP63I/AAAAAAAABSA/wCuCJdCIoJk/s640-Ic42/IMG_3114.JPG

Hyi Hele,,,i mikä rakennelma ???
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Lokakuu 08, 2015, 09:40:54 ap
Vastaus #126

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
No tämähän sattui sopivasti,tuossa petrin linkissä on niin sopivasti jenkkiläinen TR1 ja hintakin ihan passeli,tässä linkissä oma TR1,onko rakennelma yhtään saman hintainen vai ?
Talven aikana koneen ulkonäkö parantuu ja putki hiukan muuttuu,katsotaan kevvvääämmmällä.

https://lh3.googleusercontent.com/-Tv9k6SKbOlw/VhLPmXtP63I/AAAAAAAABSA/wCuCJdCIoJk/s640-Ic42/IMG_3114.JPG

Hyi Hele,,,i mikä rakennelma ???

Tää on varmaan sitä rakentavaa kritiikkiä?

Ei vaan, minusta tuo on tyylikäs peli. Yleensä en rakennelluista pidä, mutta tuossa on ajatusta ja silmää selvästi käytetty.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Lokakuu 08, 2015, 14:09:26 ip
Vastaus #127

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lieköhän lujuuslaskelmat suoritettu? ::)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 08, 2015, 14:11:54 ip kirjoittanut velipuukka »

Lokakuu 08, 2015, 14:38:54 ip
Vastaus #128

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Myin joskus Keltaisessa Pörssissä IC:tä ja laitoin ilmoitukseen, että myös vaihtoa johonkin muuhun vanhaan ajoneuvoon voidaan harkita. Joku laittoi sähköpostia ja tarjosi projektikuntoista Volvo Amazonia vaihdossa. Kun olin kiinnostunut, auton omistaja ehdotti, että hän voisi hakea Iiseen viikonloppuna ja voisin noutaa Volvon sitten kun minulle sopii, hän kertoo kaverille, jonka tontilla se seisoo, että auto on myyty (myyjä kertoi asuvansa itse eri paikkakunnalla). Ehdotin, että otan pyörän kyytiin ja tavataan siellä missä Volvo on. Jostain syystä ei onnistunut ja vielä vähemmän tietysti niin päin, että hän olisi jollain konstilla tuonut auton meille. Kun sitten pyysin häntä ehdottamaan, että milloin ja missä tavattaisiin niin, että kumpikin osapuoli näkee kauppatavaran ennen kuin ajopelit vaihtaa omistajia, tämä pisti sähköpostia, että kaupat täytyy unohtaa, kaveri oli kuulemma omin lupinensa laittanut Volvon romumiehen mukaan.
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Lokakuu 08, 2015, 17:04:50 ip
Vastaus #129

Jouni Ylikotila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joskus se myyminen on helppoa ku on oikiat konstit. Muistuu mieleeni tarina joka on saattanut jo matkalla vähä muuttua mutta jotenki näin se meni.
Oli joskus yhet pojat lähteny samaran ostoon johoki kauemmas ja rehvit oli sovittu jollekki huoltoasemalle. No siellä se myyjä samaroineen oli paikalla sovitusti. Myyjä sano että "lähetäämpä koeajolle ja minä lähen kyytiin". Myyjä oli ajattanu pojat monen mutkan kautta kotiinsa ja kauas sieltä huoltoasemalta. Samara kuitenki paljastu reilusti ylihintaiseksi kuntoonsa nähden ja pojat oli alkanu tinkimään kovalla käjellä.
No myyjä ei poikain tarjouksia noteerannu mutta ei myöskään tykänny huonoa mielestään huonosta tarjouksesta vaan otti hihastaan täyden koskenkorvapullon ja hörppäsi kerralla puoli pulloa ja sano että "milläs poijjaat meinaa mennä kottiinsa?"

Lokakuu 08, 2015, 19:17:26 ip
Vastaus #130

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Kiitos kritiikistä,itselleni en rumaa pyörää tekisi.Pyörä on ihan taiteen sääntöjen mukaan muutoskatsastettu ja tarpeelliset testit tehty kun on jäykkäperäksi muutettu,tietävät tietävät mitä tarkoitan.
Myös kone on ensi keväänä itselleni kelvollisen näköinen,nyt ei.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 08, 2015, 19:46:32 ip
Vastaus #131

Antti Jokinen

• Vieras
Moro
Kiitos kritiikistä,itselleni en rumaa pyörää tekisi.
Morjens Markku

Kun mies tietää mitä tekee, ei kritiikistä heti masennu.  ;)
Esteettiset arvot - eli kauneus katsojan silmässä - eivät ole mitattavia suureita. Jos se on Johanin mielestä ruma, niin sitten on.

Kävin kurkkaamassa blogiasi ja ihailla täytyy lopputulosta.

Lokakuu 08, 2015, 20:18:48 ip
Vastaus #132

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Joo näinhän se menee vaikken olekkaan joo joo mies,enkä hel..tissä ala kyseleen että minkämoisen tekisin että kelpaa muille.
Niijja kärmeenpesään tulee myös pieni muutos.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 08, 2015, 21:55:50 ip
Vastaus #133

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sorry vaan, mutta runko näyttää kuvissa niin materiaalin kuin rakenteenkin puolesta heppoiselta. No en minä sillä aja.

Lokakuu 08, 2015, 22:31:28 ip
Vastaus #134

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Saakeli jos mies tekee itelleen pyörän ja runko rupee hajoomaan kesken ajon niin mies ite hommaa kyydin kotia, ihan sama ku mun kypärän pidon vapautus. Ei siinä muut ole vaarassa, tuskin se nyt kesken ajoa katkeaa.