Kirjoittaja Aihe: Myymisen vaikeus  (Luettu 90660 kertaa)

Lokakuu 03, 2015, 21:01:09 ip
Vastaus #105

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tuomon hinta on kohdillaan, meillä kesämökillä 28 tuumanen Thomson laajakuva ajalta kun Mettekin oli pulskempi sääkarttoja esitellessää kun venytys oli päällä. Keskiseltä digipoksi 25€ ja HD kanavat näkyy kuhan muistan ottaa omasta boxista kortin mukaan. Kyllä mökkiläisillä pitäis olla käyttöä, kymmenen vuotta talvehtinut kylmässä ja vielä vaan toimii.

Oliskohan samanlainen vekotin kerran Mette tosiaankin näyttää hieman muodokkaammalta, eikä miltään muikun ruodolta siinä suomineidon sääkarttojen vierellä? Mökiltä löytyy samanlainen thompsoni, mutta vähän pienempää kaliberia. Ja sekin on kestänyt vähintään yhtä kauan, talvipakkaset ynnä muut. Eikä kelpaa edes mökkimurtovarkaille.  :)
  Joo, tämä on semmonen käänteinen huutokauppa. Lähtöhintana annetaan ensimmäiselle tinkimättömälle hakijalle 2 e:lla, ja huonoimmillaan 5 e:lla. Yli 5 e. en ala maksaan.
 Niin, onhan se varmasti niitä viimeisiä kunnon televisioita jotka on tehty vielä ihan oikeastikin kestämään?

Lokakuu 04, 2015, 06:12:56 ap
Vastaus #106

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
400km päästä tultiin kawa hakemaan pois. Ostaja ei yrittänykkää tinkiä vaan kehu kovasti että hyvät kaupat  :D
Näin se kauppa käy..... eikä ihme jos ostaja oli tyytyväinen, siisti ja ehyt pyörä ja taatusti hintasa väärti. Ei vaan ollu ihan sitä mitä itse hain.

Tuolla minun varastossa lojui 10 vuotta "piikkilangankiristäjästä" (15 Valmet) peräisin olevaa moottoripetroolia. Päätin nyt sen hävittää ja tarjosin sitä ensin paikallisen fb-yhteisön sivulla. Ei menekkiä. Sitten tarjosin sitä täällä, sama tulos. Seuraavaksi panin ilmoituksen masinistien foorumille eikä menny montaa minuuttia kun ensimmäinen kiinnostunut ilmaantu. Toiselle kiinnostuneelle se eilen lähti, eikä sitä tarvinnu viedä ongelmajätteisiin. Ilmaseksihan siitä olisi jäteasemallakin eroon päässy, mutta parempi niin jos siitä ees lyhyt ilo jollekin harrastajalle on.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2015, 06:22:10 ap kirjoittanut Hannu Kylli »

Lokakuu 04, 2015, 14:18:43 ip
Vastaus #107

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ja vanhan ajan moottori petrooli säilyy kuhan on tiiviissä astiassa.

Lokakuu 04, 2015, 16:51:38 ip
Vastaus #108

Veli-matti Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitä se Juha meinaa ostaa,kuinka pientä.

Vellu

Lokakuu 04, 2015, 18:30:19 ip
Vastaus #109

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Pitää kyllä kaupungilta kysyä vuokraisivatko palan mulle johon tallin rakentaisin, 2Km on metsää takana. Sen tiedän ku tämä on ns. vanhaa Gerpyytä niin konesaumattu peltikatto pitää olla ja väri sama. Mulla raksa miehiä kavereina ja onpa yksi pellikatto mieskin, solis viikko ku talli olis pystyssä ja ite osaan ilmalämpö pelin asentaa. Viemärööntäi ei tavi vaan ovi auki ja kuselle. Taitaa tulla kahden vuoden anomus, jouto maata johon ei ikinä rakenneta mitään.

Lokakuu 04, 2015, 18:58:24 ip
Vastaus #110

Kari Vähäkainu

• Vieras
Mitä se Juha meinaa ostaa,kuinka pientä.

Vellu

Veikkaus: joko Dax tai CL70?

Lokakuu 04, 2015, 19:59:28 ip
Vastaus #111

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Juisen kokelman nykyisten ja entisten perusteella (vaikken ole kuullut kuin muutamasta) en kovin paljon yllättyisi vaikka olisi CR110 tulossa  :)

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 05, 2015, 09:53:18 ap
Vastaus #112

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Puhutaan jonkun myytävän vehkeen oikeasta hinnasta niin mikä on se oikea hinta.Mun mielestä se ei välttämättä ole se hinta millä se vehje vaihtaa omistajaa.Myyjä on joskus ostanut esim. ihan kunnossa olevan vaikka 10 vuotta sitten -90 mallisen moottoripyörän ja ajanut sillä vuosittain ja huoltanut sitä ja kauppaa sitä nyt niin voiko hän pyytää siitä samaa hintaa kuin ostaessa vai onko arvo pudonnut vaiko jopa noussut.Toisena esimerkkinä vaikkapa tällainen että myyjä on ostanut 10 vuotta sitten oikein vanhan pyörän romukasan joita ei kaiken lisäksi ole edes montaa maassamme ja laittanut sen hienoon kuntoon ja vielä museokatsastanut sen.Mikä on tämän tapauksen oikea hinta,onko se se mitä laittaminen on tullut maksamaan ilman työpalkkoja kunhan on saanut harrastaa pyöränsä parissa vaiko joku maailmalla vastaavasta pyydetty hinta?
Näitä oikeita hintoja sekoittaa vielä se että jos myyjän on jostain syystä pakko myydä tai on kyllästynyt säilyttämään esim tilan ahtauden vuoksi laitteitaan.
Jos on rakastunut romuihinsa ja pyytää sen vuoksi enemmän kuin yleisesti kaupan olevat samanlaiset laitteet niin ei sekään ole oikea pyyntihinta.
Jos hinnoittelee esim. jenkkien tai euroopan hintojen mukaan niin taitaa taas mennä yläkanttiin eikä tuolta kauempaa lähdetä edes meiltä pohjolasta hakemaan laitteita kun ihan yksinkertaisesti olemme sieltä katsoen kauukana.
Monille laitteille löytyy tietysti esim. nettimotosta vastaava ja sen kun hinnoittelee sieltä halvimman mukaan niin silloin on pientä toivoa saada laitteensa myydyksi.
No loppuviimein kaippa se sitten on oikea hinta millä saa kauppatavaransa myydyksi kun on aikansa alentanut tinkaajille hintaa,juuri kuten täällä on tapahtunut,sääli vaan kun ei mennyt edes sillä oikealla hinnalla kaupaksi. 
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 05, 2015, 12:43:18 ip
Vastaus #113

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Jos hinnoittelee esim. jenkkien tai euroopan hintojen mukaan niin taitaa taas mennä yläkanttiin eikä tuolta kauempaa lähdetä edes meiltä pohjolasta hakemaan laitteita kun ihan yksinkertaisesti olemme sieltä katsoen kauukana.

Jos tuote maksaa US ja A:ssa 11500$, niin kyllä minusta siinä on jotain viitettä tuotteen hinnalle.
Sitä paitsi kotimainen tuote voisi olla jopa 35% kalliimpi, niin se olisi silti halvempi kuin ameriikan tuote.

Linkissä esimerkki.
http://thebikeshed.cc/classifieds/details/190
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 05, 2015, 14:11:18 ip
Vastaus #114

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Kutsomoidut laitteet, vallankin tunnettujen rakentajien tekemät, maksavat USA:ssa mansikoita, ja siellä on niille ostajia.

Suomessa tuntuu että vain MR-kilpiset käyvät kaupaksi.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 05, 2015, 14:50:13 ip
Vastaus #115

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Suomessa ei toisen rakentama kelpaa tai kelpaa jos se maksaa max. 50% asennettujen osien hinnasta.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 05, 2015, 15:08:21 ip
Vastaus #116

Jouni Ylikotila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tästä myymisen vaikeudesta ja vaihtamisen mahottomuudesta löytyy myös positiivisia asioita. Minä olen ainakin oppia saanut aivan mahottomasti joka soittajalta. Nyt minä tiijän aivan helevetisti kaikkia uusia tyyppivikoja mistä en oo ennen kuullutkaan. Nii onhan niitä tyyppivikoja ,sen tiedän. Mutta jonkin asteisena yllätyksenä mulle on tullut että ne on melkein kaikki sattuneet samaan pyörään. Hassuinta minusta on se että ne kaikkien merkkien ja mallien tyyppiviat on aina suurella todennäköisyydellä juuri siinä pyörässä mitä olen myymässä, oli sitten merkki ja malli mikä hyvänsä.
Muistuu mieleen kun takavuosina möin 9000 kilometriä ajettua vuoden 2001 isoa bandiittia ja kyllä siinä tuntui olevan ihan hirvittävä riski ostaa semmosta vehettä, sehän saattaa hajota käsiin hetkenä minä hyvänsä semmonen bandiitti noin isoilla kilometreillä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2015, 15:26:28 ip kirjoittanut Jouni Ylikotila »

Lokakuu 05, 2015, 19:56:14 ip
Vastaus #117

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä luulen että se oikea hinta on se millä se kauppa syntyy, oli se mikä tahansa. Se, että syntyykö se kauppa suomessa tai ulkomailla on vaan sivuseikka. Yleensä jos on myymässä niin jollakin hinnalla se sopimus syntyy.

Lokakuu 05, 2015, 20:25:42 ip
Vastaus #118

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tästä myymisen vaikeudesta ja vaihtamisen mahottomuudesta löytyy myös positiivisia asioita. Minä olen ainakin oppia saanut aivan mahottomasti joka soittajalta. Nyt minä tiijän aivan helevetisti kaikkia uusia tyyppivikoja mistä en oo ennen kuullutkaan. Nii onhan niitä tyyppivikoja ,sen tiedän. Mutta jonkin asteisena yllätyksenä mulle on tullut että ne on melkein kaikki sattuneet samaan pyörään. Hassuinta minusta on se että ne kaikkien merkkien ja mallien tyyppiviat on aina suurella todennäköisyydellä juuri siinä pyörässä mitä olen myymässä, oli sitten merkki ja malli mikä hyvänsä.
Muistuu mieleen kun takavuosina möin 9000 kilometriä ajettua vuoden 2001 isoa bandiittia ja kyllä siinä tuntui olevan ihan hirvittävä riski ostaa semmosta vehettä, sehän saattaa hajota käsiin hetkenä minä hyvänsä semmonen bandiitti noin isoilla kilometreillä.

Kaverilla  yli 200 tkm. ajettu iso bandiitti. Edelleen kukkuu ja menee luotettavasti eteenpäin. Säännöllisesti huollettu ja teknisesti edelleen ihan ok peli, ja ollut sillä kaverilla pitkään. Käytön jälkiä alkaa luonnollisesti jo löytymään noilla kilometreillä.

Ja onhan tuolla omallakin sotanorsulla taivallettu jo 90 tkm. tässä 18 vuoden aikana. Teknisesti ja päällepäin on edelleen kuin uusi. Perus kulutusosia on tietenkin joutunut vaihtamaan. Nokkavitka menee vaihtoon ens talvena. Venymä oli vielä sallituissa mitoissaan, viime talvena mitattuna. On alkanut vähän rallattaan tässä viimeisen 10 tkm. aikana.

Lokakuu 05, 2015, 22:37:41 ip
Vastaus #119

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
No tämähän sattui sopivasti,tuossa petrin linkissä on niin sopivasti jenkkiläinen TR1 ja hintakin ihan passeli,tässä linkissä oma TR1,onko rakennelma yhtään saman hintainen vai ?
Talven aikana koneen ulkonäkö parantuu ja putki hiukan muuttuu,katsotaan kevvvääämmmällä.

https://lh3.googleusercontent.com/-Tv9k6SKbOlw/VhLPmXtP63I/AAAAAAAABSA/wCuCJdCIoJk/s640-Ic42/IMG_3114.JPG
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58