Kirjoittaja Aihe: Myymisen vaikeus  (Luettu 90584 kertaa)

Elokuu 16, 2015, 10:15:40 ap
Vastaus #15

Harri Valtari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostamisesta puheen ollen , joskus olen osunut hyvään saumaan . Vuonna -89 , kun skootterit olivat hyljeksittyjä laitteita , ostin Vespa 200 Rallyn . Moottorissa oli sivuääni ja hintaa 900 mk . Se oli vähän silloinkin . Ensiövedon rattaat vaihtamalla laite tuli kuntoon ( 300 mk ) . Sen jälkeen on tullut ajettua 53 000 km ilman mainittavia ongelmia , pari sytkäboxia Mitrolta + 13 takarengasta ym. pientä . Sanoisin , että vastine rahalle on ollut hyvä .

Elokuu 18, 2015, 21:13:18 ip
Vastaus #16

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
No mulla on kaupanteko käynnissa, ja ajopukujen yms. sälän lisäksi lupasin kaupan päälle moisen apumoottori polkimen http://aijaa.com/bDi2V2
Se oli matkalla turkuseen, Raimo vaan otti ja kuoli vaikka kovaa halus nähdä kun moisella ajan. Perhana yhdellä kesällä myöhästyiyä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2015, 21:17:41 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Elokuu 20, 2015, 13:59:16 ip
Vastaus #17

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Josko se saisi uuden hyvän kodin tai sitten uudestisyntymän vaikka tupperkuppeina... :P

Elokuu 20, 2015, 16:19:10 ip
Vastaus #18

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä taitaa nykyään yli 90%-95% kysyjistä tyrkyttää vaihdossa autoa,pyöräkonetta,pärehöylää,naapurin katiskaa....
Rahalla ostavat katoavaa perinnettä?
Nettiauto muuttunut "tsätti"autoksi epäviralliseksi vaihdetaan palstaksi,vaikka siellä myytävää pitäisi olla. ???
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Elokuu 21, 2015, 18:11:20 ip
Vastaus #19

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Honda myyty mutta apumoottoripyörä jäi, 200€ ja luovun. Karbiinilampun otan muistoksi, kolme vuotta sitten ajettu liiteriin.

Elokuu 22, 2015, 12:51:33 ip
Vastaus #20

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
2 soittanu ja aikonu tulla kattomaan mutta ei oo tontille asti päässeet  :D Yks vaihtoehdotus vain, muuten kiinnosti mutta oli 2-tahti.

Elokuu 23, 2015, 00:51:18 ap
Vastaus #21

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä mitä myynnissä on ollut yli 90% tyrkyttää vaihdossa autosta,mopoon,traktorista,läppäriin,pleikasta,lypsykoneeseen.
Melekosia pellejä en paremmin sano :)
20v. aikana kuiteskin ollut prätkiä,etenkin autoja,yleensä vanhoja 100kpl.ei riitä, ollaan jo 150 paremmalla tai pahemmalla puolen. ???
Käteisellä,siis sillä vanhan kansan Rahalla,on kaupat yli 95% tehty.
Rahalla,käteisellä myyminen joka vuosi vaikeutuu,yksityisenä rahoitus ei oikein onnistu,osamaksu,ja vekseli ;D
Sitten tarjotaan vaihdossa mitä vaan,oli omaa tai naapurien.... tehosekoittimesta ,kumminkaimansiskonveljen vanhalta kirjeenvaihtokaverin seinä naapurin,amerikanserkun naapurin serkun pojan isän vanhan hyväpäivätutun tytterenpojan,veljen kaiman kummin naapurin tulevaa veikkaus,ässäarvalla tulevaa voittoa tai perintöä.
Voi ristus saatana ::)

tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Elokuu 31, 2015, 14:56:27 ip
Vastaus #22

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaikki myyty ja kunnon tappiolla.

Elokuu 31, 2015, 15:05:02 ip
Vastaus #23

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muistakaa, että se mikä on teille myymisen vaikeus on sille vaihtokauppaa tarjoavalla ihan sama hankaluus.

Voip olla että hällä on myymisen vaikeus, kun kaikki vain tarjoavat vaihdossa jotain ihan huonoa siitä käyttö-sitikasta. Kun pitäisi saada museopyörä eikä mönkijää. Tämä taas johtaa ostamisen vaikeuteen, ei ole varaa maksaa niin tarjotaan sitä käyttö-sitikkaa vaihdossa Nortoniin. Ja se taas kismittää Nortonin myyjää kun pitäisi rahaa saada. Tai sitten mönkijä, eikä mitään käyttö-sitikkaa!
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 31, 2015, 15:08:42 ip
Vastaus #24

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Enpähän ole iässäni moottoripyöräkaupoissa voittanut.Autokaupoissa voitin kerran 300 mk kun olin sen Kraunin kanssa tehnyt viikon töitä...Jaa,Jaavakaupassa voitin kerran Fim 5.- Että silleen... >:(

Elokuu 31, 2015, 15:44:13 ip
Vastaus #25

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos mulla olisi oma talli niin mitään en olisi myynyt, nyt kiusaan kummityttöä ku sillä on talli johon mahtuu 8 autoa. Vanha meijeri joka muutettu kahdelle kuorma autolle, kyllä maalla on mukavaa.

Elokuu 31, 2015, 19:51:23 ip
Vastaus #26

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Sen mitä tässä itse on tullut noita vekottimia silloin tällöin myytyä, niin olen huomannut että se hinta pitää olla verrokkeihin nähden just sinne alapäähän laitettu, olipa kyseessä miten loisto yksilö hyvänsä. Muuten ne seisoo siellä pihassa maailman tappiin. Eihän kukaan ala tunnearvosta tai utopiasta mitään maksamaan. En ainakaan minä, eikä näköjään moni muukaan.
 Halutaan ostaa joku tietty auto tai mp ilmoitusta en laita enää yhtään. Muutaman kerran sellaisen laittaneena olen oppinut että ne on nyt nähty. Aivan epärealistisia pyyntejä järestään ihan kaikki. Mitä lie onnenarvan koittajia? Siinä hommassa näyttää menevän molempien aika hukkaan, myyjän, sekä minä ostajan.
 Ei minulle ole vaihdossa tarjottu ikinä mitään sellaista mikä olisi oikeasti herättänyt mielenkiintoa vaihtoon, eikä riitä todellakaan mielenkiintoa alkaa puljaamaan noiden kanssa, varsinkaan kun siinä ei yleensä voita yhtään mitään. Tai yleensä vaan häviää rahallisesti kun ottaa jonkun pakkovaihdokin riesaksi? Eikä auta että laittaa ilmoitukseen: EI VAIHTOA!
 Pari kertaa on pitänyt kysyä vaihdokin tarjoajalta että mitä tuossa sinun laitteessa on jotain sellaista että siitä pitäisi maksaa tai hyvittää 50% , tai tuplaten yli sen OIKEAN myyntihinnan? Eikä ole tullut vastausta.  :)

Mielummin itse myyn vaikka halvemmalla, mutta ilman vaihdokkia. Ja myöskin ostan ilman vaihdokkia, kun rahat käpälään kaupalla näyttää myynti hintakin tulevan oikeaksi.
 No, välillä toki menee vanha kulkine vaihdossa, liikkeeseen.

Elokuu 31, 2015, 20:01:22 ip
Vastaus #27

Antti Jokinen

• Vieras
Myin pois pihassa 2 vuotta seisoneen Peugeotin. Siisti ja hyvin toimiva peli se oli, mutta hintapyyntö 1150€ liian korkea. Kuukauden päivät se oli myynnissä eikä kukaan kysynyt, ja tänään ajattelin alentaa hinnan 850€:oon.

Juuri kun olin kypsynyt tähän ajatukseen, soi puhelin:

- Paljonko maksaa Peugeot tänään?
- Luit ajatukseni, vastasin, olin ajatellut alentaa hinnan täksi päiväksi 850€:oon.
- Kovin on arvokas.
- No mitä tarjoaisit?
- 600.
- 700?
- Ei ole eläkeläisellä niin paljon rahaa, tänään juuri tuli eläke tilille ja 600 voin maksaa. Tulen heti hakemaan jos sillä rahalla saan.
- Okei, olkoon sitten. Parempi mennä liian halvalla kuin jäädä pihaan seisomaan.

Näin se kävi. Ukko sai hyvän auton halvalla ja minä hyvän mielen. Nyt ei ole pihassa liikaa autoja.

Elokuu 31, 2015, 20:02:32 ip
Vastaus #28

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muutaman kerran sellaisen laittaneena olen oppinut että ne on nyt nähty. Aivan epärealistisia pyyntejä järestään ihan kaikki. Mitä lie onnenarvan koittajia? Siinä hommassa näyttää menevän molempien aika hukkaan, myyjän, sekä minä ostajan.

Joskus laitoin ostoilmoitukseen enimmäishinnan, jonka olen valmis maksamaan. No sitten tuli soitto joka vaikutti oikein lupaavalta kunnes tuli hinnasta puhe. Se oli kaksi verroin sen mitä olin ilmoittanut enintään maksavani. Sanoin myyjälle, että en suostu maksamaan kuin sen ja sen verran. No tämähän siitä suuttui ja tuumasi, että "enhän minä tässä hyväntekeväisyyttä ole tekemässä" ja niin edespäin. Ei tullut kauppoja sen miekkosen kanssa, mutta seuraavan soittajan kanssa kyllä.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 31, 2015, 22:05:56 ip
Vastaus #29

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Viitaten tuohon Jylhän tekstiin, olen nyt huomannut, että oikeasti hyvää onkin hankala myydä. Nuo paljon laittamista vaatineet on menneet että pölähtää, vaikka hintaa olen säätänyt sinne "kuinkahan paljon tästä etes ilikiää pyytää" osastolle. Nyt kun olen pistänyt myyntiin oikieasti aivan helkkarin hyvän Volvon, ei ole tullut soiton soittoa.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry