Kirjoittaja Aihe: Myymisen vaikeus  (Luettu 90652 kertaa)

Syyskuu 02, 2015, 09:23:46 ap
Vastaus #45

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
kaaleitten?

Kaale= Suomen Romaanien (Mustalaisten) itsensä käyttämä nimitys omasta kansastaan.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Syyskuu 04, 2015, 14:18:23 ip
Vastaus #46

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kauppasin joskus Keltaisessa Pörssissä jotain mopon jäänteitä, lähinnä runkoa jossa oli pari osaa kiinni, hintaa muutama kymppi silloin markka-aikaan. Kuusamosta soitti joku pikkupoika, joka olisi maksanut pyydetyn hinnan, jos olisin tuonut sen samaan rahaan perille. Ei sitten tullut lähdettyä viemään bensakoneisella 240 Volvolla niitä muutaman kympin romuja 600 km päähän.

Tuossa nyt vaan yksi esimerkki mitä tuli mieleen, kaikkea mottipäistä on vuosien varrella ehdotettu lukemattomia kertoja.
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Syyskuu 05, 2015, 21:04:40 ip
Vastaus #47

rauno yrjölä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Työtön yrittäjä / Eläkeläinen
Olisko syy ylihinnoittelussa ?

Syyskuu 06, 2015, 11:13:35 ap
Vastaus #48

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
On just siinä, ja varsinkin näinä aikoina. Sama pätee kaikkeen käytettyyn tavaraan: asunnot, kulkuneuvot...  Kaikki mitkä on hinnoiteltu yli mediaanin tai verrokin keskihinnan, on tunnearvoa. Toki joukkoon mahtuu aina muutamia erikoistapauksia. Joskus se rakentelu on tosin vaan pelkästään hintaa alentava tekijä.
 Jos auto tai mp roikkuu kuukausi tolkulla myynnissä, niin joku asiahan siinä ei ole kohdallaan. Eli yleensä kunto, hinta ja todellinen arvo ei kohtaa.
 Itse en ostaisi esim. 2000 euron autoa jossa on katsastus just edessä ja renkaat loppu yms. , jos vastaavan saisi 2200 eurolla missä on hyvät renkaat, tuore leima ja muutkin vanhan kotteron perusasiat edes suurin piirtein ok.

Toki pyörän tai veneen myynti talvella, tai kelkan kesällä asettaa myyntiin vähän enempi haastetta. Itse oon ostanut kesällä kelkan ja talvella muutamat mp:t yksityisiltä, ja on huomioitu ostohinnassa.

Syyskuu 06, 2015, 12:48:31 ip
Vastaus #49

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Mikä on ylihinta?

Tuotteella on tietty arvo, mutta on myös aikoja jolloin ko. arvoa ei kukana arvosta niin paljoa, että maksaisi siitä sen verran rahaa ;D
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Syyskuu 06, 2015, 13:09:50 ip
Vastaus #50

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Mikä on tuotteen ylihinta? Mikä on tuotteen arvo?
Tuotteen arvo määräytyy kaupankäynnin  jälkeen. Esim huutokaupat ovat hyviä hinnanmäärityspaikkoja. Tuotteen arvo voi olla tänään mitätön, mutta ajansaatossa se voi olla hyvinkin korkea tai toisin päin.
Ostaja määrittelee arvon siinä olosuhteessa, ajassa, tarjonnassa ja paikassa jossa ollaan.

Lisään:
Myymisen helppous: Selvitä mihin hintaan samankaltaisen tuotteen kauppa on syntynyt lähiaikoina. Todennäköisyys onnistuneeseen kauppaan on suuri. Tee selkeä ilmoitus oikealla hinnalla. Määrittele toimintapa. Älä pyydä anteeksi. Ole rehellinen. Auta asiakasta. Ole kohtelias. Mieti miten itse asiakkaana haluaisit asian hoidettavan. Samaistu asiakkaaseen.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2015, 13:21:08 ip kirjoittanut Leo Belik »
BSA "Buzy Beeza"

Syyskuu 06, 2015, 17:10:12 ip
Vastaus #51

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Huutokaupassa ihmisissä herää kilpailu vietti ja hinta voi nousta yli uuden. Olin viimeisen kerran huutokaupassa jossa myytiin bilnääsin konttotori tuoli, semmonen tamminen jossa vihreä nahka messinki nauloilla kiinni. Sanoin vaimolle että 800€ on mun max, lähettiin pihalle ku huudot oli 1700€, en mene enään ikinä.

Koitin tehdä tilaa myymällä ilma aseita, motto oli että osta viisi ja maksa kolme. Ei kauppaa, sitten soitti kaveri että hän ostaa ja mitä suosittelen, sanoin että tule hakemaan. Pitää olla kuulemma tarkka niin sanoin eikö 50M ja yksi reikä taulussa riitä, ovat 5.5 ja 6.35 kokoisia ja epäili luotien olevan kalliita niin sanoin että ota tosta hyllystä, niitä on vaikka lampaat söis. Tämmönen keräily hamsteri kun olen.

Syyskuu 06, 2015, 18:56:36 ip
Vastaus #52

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Myymisen helppous: Selvitä mihin hintaan samankaltaisen tuotteen kauppa on syntynyt lähiaikoina. Todennäköisyys onnistuneeseen kauppaan on suuri. Tee selkeä ilmoitus oikealla hinnalla. Määrittele toimintapa. Älä pyydä anteeksi. Ole rehellinen. Auta asiakasta. Ole kohtelias. Mieti miten itse asiakkaana haluaisit asian hoidettavan. Samaistu asiakkaaseen.

Jos tähän vielä lissää seurraavan: Kun oot saanu sorvattua sen hinnan kohalleen omasta mielestäs, niin tee ihtelles kysymys. Jos tuommonen vekotin olis myynnissä tuommosella hinnalla, niin ostasitko?

Tuossa oon kahtellut uuvempaa autonkoturraa ja pannu merkille, että jos sattuu olemmaan yksityisen myynti-ilimotus, niin hinta on sama, kuin kaupassa, tai pikkusen enämpi. Ja siihen vielä päälle, EI VAIHTOA. Ostasitko ite? Minä en en ainakkaan.
Kahden pytyn loukussa.

Syyskuu 15, 2015, 16:28:35 ip
Vastaus #53

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kawasta on puhelin soinu taukoamatta, toisin sanoen ei oo soittanu kukaan viime aikoina. Hintaakin 750e Katselin vaihtoehtoja mitä muuta siihen hintaan on myynnissäs niin projekti kuntosista super sporteista pyydetään samoja hintoja  :D  Kumma kun ei ole mitään järjettömiä vaihto ehdotuksia edes tullut  :laugh:

Syyskuu 15, 2015, 17:08:41 ip
Vastaus #54

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Tarjontaa on vain likaa ja ylittää kysynnän.
Mitäs luulette tilanteen olevan 10-20 vuoden päästä kun tarjolla on todennäköisesti suuri määrä hyväkuntoisia mr-pyöriä. Siis niitä, joita on todella paljon?
BSA "Buzy Beeza"

Syyskuu 15, 2015, 17:58:14 ip
Vastaus #55

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuohon en osaa vastata, mutta jos tuo kawa ei kellekään kelpaa vähän ajan sisään niin laitan rälläkän laulamaan ja teen siitä kahvikuppila kilpurin. Pelastan sen museoinnilta

Syyskuu 15, 2015, 22:05:41 ip
Vastaus #56

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Kaikki on tyytyväisiä, paitsi verottaja, joka sai vain puolet oletetusta.  :P

Niin se oli se ALVin maksupäivä vissiin justiin  ;)

Syyskuu 16, 2015, 17:05:09 ip
Vastaus #57

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Tuohon en osaa vastata, mutta jos tuo kawa ei kellekään kelpaa vähän ajan sisään niin laitan rälläkän laulamaan ja teen siitä kahvikuppila kilpurin. Pelastan sen museoinnilta

Tee kopteri,on nätimpi ja katu-uskottavampi  :P

Syyskuu 16, 2015, 19:12:09 ip
Vastaus #58

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vie se Kawa jonneen ladon nurkkaan ja heittele rojuja päälle. Sitten otat siitä sumusen kuvan metsäautopalstalle. Saatteeksi laitat että saattaa olla tommonen LÖYTÖ ehkä tiedossa, voi olla ettei omistaja ihan kelle vaan sitä myy, niin johan pipoäijillä nostelee romunkeruuviettiä pintaan.

Syyskuu 16, 2015, 20:58:56 ip
Vastaus #59

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit

Saattaisi se raami/kone-kombinaatio olla kohtuuhyvä aihio Scramble-tyylitelmällekin? Juu nou, alumiinilokarit, korkea ja leveä tanko, lyhyt satula ja rupulikumit :)

Näin ikään:

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”