Jep. Martti puhuu asiaa jälleen.
Sen verran täydentäisin että ehkä olisi hyvä jos siihen kulttuuriperehdytysvideoon lisättäisiin että "ankara rangaistus raiskauksesta" EI länsimaissa tarkoita sitä että nainen kivitetään. Rangaistus pääsääntöisesti kohdistuu täällä päin mieheen. Ihan vaan selvyyden vuoksi.
Pentin lehtileikkeestä sen verran että hieman samoja ajatuksia on itsellänikin ollut. Väkivalta, vastentahtoinen fyysinen kajoaminen ja raiskaus on tottakai tuomittavaa eikä uhria saa syyllistää. Mutta tuo pikkulikkojen norkoilu keskusten liepeillä on kyllä hankaluuksien hakemista. Vähän niinkuin menis itse aamuyön nakkikioskijonoihin v*ttuilemaan kaikille kantasuomalaisille. Niin jännää ja ennenkokematonta kuin se olisikin, niin kohtapian melko varmaan tulis turpiin, eikä itse olisi tilanteeseen aivan syytön, tai ainakin sen olisi voinut välttää.
Tottakai nämä alaikäisetkin turvapaikanhakijat vaikuttavat varmasti teinityttöjen mielestä paljon kypsemmiltä ja eksoottisimmilta kuin pikkukylän perusjonnet untuvaviiksineen, äänenmurroksineen ja mopoautoineen, eli ymmärrän kyllä houkutuksen. Mutta jonkinlainen kulttuuriperehdytys pitäisi pitää myös näille yläastemimmeille joiden kylille vastaanottokeskuksia perustetaan. Ilman rasismia, objektiivisesti. Tyyliin "katse silmiin tarkoittaa heille sitä ja sitä, hymyily ja sana ei tarkoittaakin kyllä, mutta olen leikisti vaan ujo, jne." .