Kirjoittaja Aihe: Projekti: punainen Honda CB1100F -83  (Luettu 37629 kertaa)

Elokuu 21, 2015, 19:14:45 ip
Vastaus #15

Borgman Terho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onkohan jossain vaiheessa vaihdettu 900:sen moottori, laturin koppa ei ole tuollainen 1100:ssa.

Elokuu 21, 2015, 22:07:31 ip
Vastaus #16

Pasi Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä siinä 1100:n kone on, lukemat lohkossa mätsää.. Laturin koppa on tosiaan pikkuveljestä ja siinä on vielä reikäkin. Mulla on siihen jo alkuperäinen, mutta en tohdi laittaa tuonkuntoiseen pyörään hienoa koppaa. Laitetaan sitten kun alkaa olla muukin kohillaa.
-Pasi-

Honda CB1100F -83
Honda CB750F -81 (myyty)
Honda CB125B6 -77

Elokuu 24, 2015, 22:05:55 ip
Vastaus #17

Mauri Kortesmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävin katsomassa tätä pyörää ennen sinua ja pienen lenkinkin heitin, kehui että konetta rempattu ym. mutta mistään ei mitään dokumenttia ja todella hatarilla muistikuvilla  :) Innostus suurimmaksi osaksi hiipui kun kansi tihkui öljyä sellaisista paikoista mistä ei pitäisi voida + paljon pisteosaa puuttui tai vääränlaisia.. Vaikka toki pudotti hintaa aika miehekkäästi kun aloin olla lähdön päällä pois.

Mietin jo jälkikäteen että olisin varalle hakenut kun ostin sitten vaasassa myynnissä olleen pyörän mutta tämä olikin sitten jo myyty.. :)

Mahtava pyörä on ajaa mitä olen omalla ehtinyt kun piti perusremontit tehdä ennenkuin tohti lähteä kotipihaa kauemmas.

Putkistoa olen ajatellut hommata ja marvingin mustakromattu 4-2 olisi ilmeisesti museotarkastuksessakin hyväksyttävä mutta sopivuudessa pientä tuskaa ilmeisesti on jonka selvittäminen on vähän vielä kesken..

Omat puutteensa toki on omassakin mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä, matkustajan sivukahvat,  väärät takavilkut  ja putkisto suurimmat. Sitten muuta osaa jota mielellään parempaan vaihtelisi. Takaiskarit on konit mulla mutta ne on ajanmukaiset varusteet, sulla taisi olla hagon iskarit..
« Viimeksi muokattu: Elokuu 24, 2015, 22:19:41 ip kirjoittanut Mauri Kortesmäki »
Cb1100f -83

Elokuu 25, 2015, 09:07:49 ap
Vastaus #18

Pasi Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Kävin katsomassa tätä pyörää ennen sinua ja pienen lenkinkin heitin, kehui että konetta rempattu ym. mutta mistään ei mitään dokumenttia ja todella hatarilla muistikuvilla  :) Innostus suurimmaksi osaksi hiipui kun kansi tihkui öljyä sellaisista paikoista mistä ei pitäisi voida + paljon pisteosaa puuttui tai vääränlaisia.. Vaikka toki pudotti hintaa aika miehekkäästi kun aloin olla lähdön päällä pois.

Hyvä ettet ostanut, mä olisin jäänyt ilman  :D

Kyllä kone on auki ollut ihan perille asti, puristukset on ok ja ketjut tuntui olevan kireällä. Vähän on tiivistemassan kanssa läträtty, pitää tarkistaa öljypohja kunhan saan sen pois rungosta. Ei tosiaan osannut sanoa juuri mitään tehdyistä remonteista ja vaihdetuista osista. Luultavasti avaan yläpään ja vaihdan tiivisteet. Katsotaan siinä vaiheessa miltä näyttää ja arvioidaan lisäavauksen tarve uudestaan.

Hinta tosiaan putosi niin alas, että riski kannatti ottaa.

Lainaus
Mietin jo jälkikäteen että olisin varalle hakenut kun ostin sitten vaasassa myynnissä olleen pyörän mutta tämä olikin sitten jo myyty.. :)

Ai säkö sen ostit, juuri kun olin tankannut auton ja lähdössä hakemaan sitä kotiin :)

Lainaus
Mahtava pyörä on ajaa mitä olen omalla ehtinyt kun piti perusremontit tehdä ennenkuin tohti lähteä kotipihaa kauemmas.

Hienosti se kulkee, mitä nyt hieman ajoin ennen projektin alkua. Tehoa on ihan eri lailla kuin 750:sä ja vääntö alkaa paljon alempaa.

Lainaus
Putkistoa olen ajatellut hommata ja marvingin mustakromattu 4-2 olisi ilmeisesti museotarkastuksessakin hyväksyttävä mutta sopivuudessa pientä tuskaa ilmeisesti on jonka selvittäminen on vähän vielä kesken..

Kysäse Marvingilta suoraan. Mulla oli 750:n putkiston kanssa myös omat epäilykseni, mutta he lähettivät kuvia ja lupasivat hoitaa asian jos ei sovi ja muut osat on kunnossa.

Lainaus
Omat puutteensa toki on omassakin mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä, matkustajan sivukahvat,  väärät takavilkut  ja putkisto suurimmat. Sitten muuta osaa jota mielellään parempaan vaihtelisi. Takaiskarit on konit mulla mutta ne on ajanmukaiset varusteet, sulla taisi olla hagon iskarit..

Kahvat voi olla vaikeat löytää. Italiassa on yks myyjä, mutta sillä on hinnat ihan pilvissä. Mä ostin omani Saksan Ebaystä, kävi tuuri kun olivat melkein ilmaiset.
Onko sulla tuohon pyörään varaosakirjaa? CMSNL:n sivuilta löytyy jenkkiversion räjäytyskuvat, mutta EU-mallissa on eroja siellä täällä.
Tarkoitus on vaihtaa alkuperäiset säiliöllä varustetut iskarit takaisin. Teen tarvittaessa niihin huollon samaan tapaan kuin 750:n iskareille. Jos sä et tarvii niitä sun alkuperäisiä niin olen kiinnostunut.

Miltä se sun pyörä noin muuten vaikuttaa, luuletko, että kilometrilukema pitää paikkansa?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2015, 09:09:54 ap kirjoittanut Pasi Pitkänen »
-Pasi-

Honda CB1100F -83
Honda CB750F -81 (myyty)
Honda CB125B6 -77

Elokuu 25, 2015, 18:27:22 ip
Vastaus #19

Mauri Kortesmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On tuolla mun pyörällä ajettu reilusti enemmän kuin 20tkm, säädettiin venttiilit ja kirittiin jakoketju niin samalla huomasi että on niin paljon venynyt se ketju että ajettu reilusti, kuulemma pientä kulumaa nokissakin oli mutta sai kyllä hyvin säätöön. Joskus varren kumit vuotaa vähän että savuttaa hetken mutta muuten kone tuntuu toimivan.

Ei mullakaan ole niitä alkuperäisiä iskareita, myyjä oli itelleen ostanu uudet lyhemmät ja nämä siinä oli ollut kiinni kun oli itse pyörän ostanut. Jenkkilässä olisi kyllä ebayssä myynnissä alkuperäisiä ja muutenkin paljon kiinnostavaa osaa..  :)

Varaosakirjaa ei ole, jenkissä on tosiaan pieni kate edessä ja neliskulmainen valo, heijastimet takavalossa, eri mittaristo, vanteet ja ilmeisesti vähemmän tehoakin. Mitähän muuta mahtaa olla... Valon kromikehys on mulla vähän soikea kun joskus kaatunut ja sitä ei ole niissä kuvissa justiin mutta epäilen että olisi sama kuin 900?

Olen ajatellu että kunnostaisi koko pyörän kun keräilee tarvittavia osia talteen ensin.
Ohjauslaakerit jouduin heti vaihtaa, pykälti niin pahoin että oli oikein huono ajaakin..

Meinaatko itse tilata tuota marvingin putkistoa?

Rekisteriotteesta huomasin että sivuvaunu ollut tässä mun pyörässä joskus -90 luvulla.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2015, 21:01:30 ip kirjoittanut Mauri Kortesmäki »
Cb1100f -83

Elokuu 25, 2015, 22:57:32 ip
Vastaus #20

Pasi Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olisihan se ollut liian hyvä ollakseen totta, toi kilometrilukema meinaan. Myyjällä oli ilmoituksessa, että alkuperäiset iskarit saa mukaan, outoa jos niitä ei sitten löytynytkään.

Kyllä mä ajattelin Marvinin putkistolla mennä. Jenkeissä ovat niitä käyttäneet eikä valituksia löytynyt. Nyt on vaan toi raha-resurssi hiukan katkolla kun menee jobi alta ja joutuu venyttämään projektia kunnes löytyy uusia töitä.
-Pasi-

Honda CB1100F -83
Honda CB750F -81 (myyty)
Honda CB125B6 -77

Elokuu 26, 2015, 03:40:18 ap
Vastaus #21

Mauri Kortesmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ilmeisesti tiennyt minkälaiset kuuluisi alunperin olla iskarit. Ajattelin tilata sen putkiston varmaan tässä syksyllä edes talteen, yhdessä kaupassa oli reilu 500e hinta mutta jostain taisi halvemmallakin saada?

Katoin sillon koeajolla että tihkuu öljyä kannen edestä missä ketju kulkee ja oikealla puolella pakonokan alapuolelta, näinkö omiani?  :)
Cb1100f -83

Elokuu 26, 2015, 09:31:50 ap
Vastaus #22

Pasi Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitää itsekin etsiskellä. Muistelin nähneeni yhdessä paikassa vähän vajaa 400€, mutta en nyt löytänyt sitä uudestaan. Muistaakseni laitoin bookmarkin, mutta taitaa olla kotikoneella.

Et nähnyt, kyllä niissä vuoto on. Pesun jälkeen maali lähti pois ja paljastui, että noi kohdat oli paikattu jollain tökötillä, mikä oli irtoamaan päin. Oliskohan kansi saanut damagea jossain kaatumisessa tms. Otan koneen pois ja jyrsin monjän pois, katsotaan sitten mitä sieltä paljastuu. Luultavasti koitan saada sen kaiken pois ja puhua hitsarille josko sen sais hitsattua. Jos ei, niin sitten laitetaan uudet mönjät ;). Toista kantta ei ole kovin todennäköistä (eikä halpaa) löytää. Mahtaako kansi vääntyä jos sitä alkaa hitsaamaan? Tää oli isoin pettymys, mikä tän pyörän kohdalla tuli vastaan, mutta kai näitä aina tulee. Vielä ei siltikään harmita tai kaduta hankinta.

Tässä pari kuvaa noista kohdista:

« Viimeksi muokattu: Elokuu 26, 2015, 09:37:06 ap kirjoittanut Pasi Pitkänen »
-Pasi-

Honda CB1100F -83
Honda CB750F -81 (myyty)
Honda CB125B6 -77

Elokuu 26, 2015, 09:45:29 ap
Vastaus #23

Mauri Kortesmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juuri noita paikkoja katsoin ja suurimmaksi osaksi siksi jäi kaupat kun ehjää kantta vaikea löytää ja varsinkin tuo kannen keskellä oleva reikä epäilytti että miten voi tulla, mietin että olisiko jakoketju voinut sisältä päin tehdä..

Hitsaus voi ainakin teoriassa onnistua, eniten ongelmia tapaa aiheuttaa öljy joka on imeytynyt siihen alumiiniin..

Cb1100f -83

Elokuu 26, 2015, 11:07:58 ap
Vastaus #24

Pasi Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuosta imeytynestä öljystä olen kuullut muiltakin. Saiskohan ne öljyt 'imettyä' sieltä jollain pois? Voisko sitä auttaa vaikka lämmittämällä irrotettua kantta? Haihtuisko/palaisko ne pois sillä konstilla, kiirehän mulla ei ole?
-Pasi-

Honda CB1100F -83
Honda CB750F -81 (myyty)
Honda CB125B6 -77

Elokuu 26, 2015, 13:45:18 ip
Vastaus #25

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Moi

Kyllä osaava hitsari kevytmetallikannen pystyy hitsaamaan öljyistä huolimatta.... uskoisin.
Itse hitsautin Jytäjammun moottorin kiinnityskorvakkeen juuressa olevan repeytymän, josta tihkui öljyä, kone paikallaan.
Firma oli Espoon erikoishitsaus. Hyvin on kestänyt jo 4 vuotta. Tosin Jytärillä tulee kilometrejä vain 1000 - 2000 / vuosi.
Toisen erikoishitsaus firman mukaan olisi kone pitänyt purkaa.
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Elokuu 26, 2015, 20:57:02 ip
Vastaus #26

Mauri Kortesmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kokeilisin sitten kun kantta otat irti niin toholla kuumentaa, öljyille ainakin vauhtia saa sillä. Reikää pitää avata jos hyvin haluaa tehdä vaikka vingulla että saa liat pois ja hyvin hitsattua.

Kannattaa ehkä johonkin tukevaan rautaan pultata kansi kiinni kun hitsailee ettei ainakaan vääntelisi.

Oletko vielä venttiilikoppaa ottanut auki?
Cb1100f -83

Elokuu 26, 2015, 22:26:59 ip
Vastaus #27

Pasi Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, on se ollut auki. Katoin venttiilien välykset, näyttivät olevan kunnossa. Yritin samalla katsoa näkyisikö sisäpuolella jotain noissa paikatuissa kohdissa, mutta kaikki näytti ehjältä. Pitää katsoa tarkemmin kun saan koneen pois rungosta telineeseen.
-Pasi-

Honda CB1100F -83
Honda CB750F -81 (myyty)
Honda CB125B6 -77

Elokuu 27, 2015, 10:24:25 ap
Vastaus #28

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro
Ei varmaan kerkiä paljon lämmetä jos sen MIGillä korjaa.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Syyskuu 04, 2015, 23:08:25 ip
Vastaus #29

Mauri Kortesmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meinaatko laittaa osiksi pyörän heti?
Ite tilasin justiin uudet sivuposket jenkeistä, saa nähä kuinka tulee kun mitään sieltä ebayn kautta tilannut. Saksasta otin jonkun purku takakatteen kun nykyinen vähän halki, ja ohjauslukon. Jos ensiviikolla tulisi joku jo perillekin..

Saakohan näihin uusia tarrasarjoja mistään? Ebayssä on parilla myyjällä jenkkiversiota mutta tankin tarrat on erilaiset...
Cb1100f -83