Kirjoittaja Aihe: Kateutta taas poijille  (Luettu 10656 kertaa)

Kesäkuu 30, 2015, 19:46:47 ip
Luettu 10656 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Sunnuntaina saan kolme viehkeää tyttöä kiinasta veneajelulle, yksi on ollut meillä kotona ja ajelulla veneellä + ratsastamassa siskon luona. Aatelkaa ettei kaikki ole nähnyt elävää hevosta läheltä. Viimeksi pienin säihkähti kun leikilläni sanoin että merikotka voi ottaa hartioista kiinni ja viedä pesäänsä, just tämä tulee uusimaan reissun. Ovat hyvin arkoja saako heidän kuvia laittaa nettiin, kysyn luvan ja sanon ettei mihinkään yleiseen. Sitten pojat jos saan luvan ootte mulle kateita, ainakin reissun päälle mennään syöttämään hevosia. Voi kun ne pelkää että hevonen puree, omenoita ei koska hevonen kuolaa ja heidän pitäisi heti päästä peseen kädet, porkkanoita ja kuivaa leipää. Siskolla 80Kg Lanseeri piha vahtina ja sekin on mun Dopperin kanssa melko pelottava. Mua ne ei pelkää kun oon saanu hyvän maineen, ensin ei käyny että vien yksin viimeisen kotiin mutta nyt käy.

Jaa a poijaat, saamme vaimon kanssa taas oikeaa kiinalaista ruokaa. Otan tämän rohkeimman autoon ja ajelemme kaupat läpi hakemassa värkkejä, minä tietenki maksan, tytöt jakaa ilmaisjakelu lehtiä jotta saavat vähän rahaa. Nytkin ku ajellaan menemme varmaan Jannen saluunaan ja jään viimeiseksi eli maksajan paikalle, kaikki kysyy saako ottaa tämän. Tykkäävät kraavilohi leivistä.

Heinäkuu 01, 2015, 00:41:59 ap
Vastaus #1

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Mullapa se Henry tulee vaimo kiinasta suomeen ihan pikapuoliin, näinä päivinä.... Kiinanruokaa syyvään meilläkin sitten  :) Mutta pitääpä tuo graavilohijuttu testata, että maistuisko se ? Kiitti vinkistä !
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2015, 11:12:13 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Heinäkuu 01, 2015, 14:54:46 ip
Vastaus #2

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Reijo, kolme nuorta lainaksi on varmaan yhtä hyvä kuin yksi "vanha" vaimo. ;) Ei tosissaan pitää auuttaa näitä opiskelijoita, se pienin asuu tossa lähellä ja auttaa vanhuksia. Pihassa paljon omenapuita ja marjapuskia, ei ne ota ja kun kerran vein tytön kotiin niin isäntä oli ulkona jolle sanoin että anna lupa ottaa. Ei edes ymmärtänyt ettei ilman lupaa oteta, no nyt on kinuskeilla omppuja ja marjoja. Isäntä antaa usein vuokran takaisin ku likka tiskaa ja pesee pyykit, se pitää antaa kolme kertaa ja kumartua. Meiltä sai mukin johon ihastui, otti kolmannella kerralla kun vaimon kanssa kumarrettiin, itku tuli tytölle.

Uskallan koska vaan antaa lompakon että maksa sinä, kyllä niin tarkkaan selvitetään mitä kaikki maksoi. Meillä on vielä paljon oppimista, kaverilla Thaimaalainen vaimo ja asuu sielä. Kun Esa kävi kaupassa niin vaimo katsoi kuitit ja heti kauppaan hakemaan turistilisät takaisin, sielähän tarvitaan lupa ilmakivääriinki. Nauroivat valkoiselle miehelle ku haki lupaa, vaimo mukaan niin johan homma muuttui kun poliisipäällikkö oli Esan vaimon kummisetä, ei enään ongelmia. Kiva maa kun ajat ylinopeutta ja saat n.6€ sakon niin se onki koko päivän voimassa, mäkin haluun sinne mutta vaimo ei.

Heinäkuu 01, 2015, 16:01:45 ip
Vastaus #3

Antti Jokinen

• Vieras
Kiva maa kun ajat ylinopeutta ja saat n.6€ sakon niin se onki koko päivän voimassa, mäkin haluun sinne mutta vaimo ei.

Luulen, että se on lahjus eikä sakko. Näin ainakin Intiassa.

Heinäkuu 01, 2015, 18:46:24 ip
Vastaus #4

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Reijo, kolme nuorta lainaksi on varmaan yhtä hyvä kuin yksi "vanha" vaimo. ;) Ei tosissaan pitää auuttaa näitä opiskelijoita, se pienin asuu tossa lähellä ja auttaa vanhuksia. Pihassa paljon omenapuita ja marjapuskia, ei ne ota ja kun kerran vein tytön kotiin niin isäntä oli ulkona jolle sanoin että anna lupa ottaa. Ei edes ymmärtänyt ettei ilman lupaa oteta, no nyt on kinuskeilla omppuja ja marjoja. Isäntä antaa usein vuokran takaisin ku likka tiskaa ja pesee pyykit, se pitää antaa kolme kertaa ja kumartua. Meiltä sai mukin johon ihastui, otti kolmannella kerralla kun vaimon kanssa kumarrettiin, itku tuli tytölle.

Uskallan koska vaan antaa lompakon että maksa sinä, kyllä niin tarkkaan selvitetään mitä kaikki maksoi. Meillä on vielä paljon oppimista, kaverilla Thaimaalainen vaimo ja asuu sielä. Kun Esa kävi kaupassa niin vaimo katsoi kuitit ja heti kauppaan hakemaan turistilisät takaisin, sielähän tarvitaan lupa ilmakivääriinki. Nauroivat valkoiselle miehelle ku haki lupaa, vaimo mukaan niin johan homma muuttui kun poliisipäällikkö oli Esan vaimon kummisetä, ei enään ongelmia. Kiva maa kun ajat ylinopeutta ja saat n.6€ sakon niin se onki koko päivän voimassa, mäkin haluun sinne mutta vaimo ei.
Minä tässä kevääällä pari kuukautta asuin kiinassa ja ehdin jo hiukan tutustua elintapoihin,maahan ja ihmisiin.. ja olen samaa mieltä siitä että paljon meillä on oppimista kiinalaislta, mutta on kyllä niilläkin meiltä  :) 

No miksei se Vaimos sinne Thaimaahan halua vaikka sinä haluaisit ?    :P :P

Juu kiva se varmaan niitten nuorten naisten kanssa on ajella, mutta ei tämmönen vanha pieru kovin nuoren kanssa voi elämään alkaa.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2015, 19:05:59 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Heinäkuu 01, 2015, 19:42:33 ip
Vastaus #5

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mun ainoa läheisempi tuttavuus aasialaisten kanssa on eräs japanilainen opiskelija jonka naapurissa asustelin muutaman vuoden ajan. Asuttiin 9.kerroksessa molemmat, joten siinä hissimatkan aikana oli aina aikaa porista kaiken näköstä. Ilmeisesti meikäläisen jutut vaan ei uponneet kovin hedelmälliseen maaperään, kun kerran se kääntyi selin, naama kohti nurkkaa, kesken matkaa, eikä tullut enää sen jälkeen samaan hissiin. En mielestäni mitään sopimattomia edes puhunut, mutta kaippa se kuuluu heillä kulttuurin noin tyly käytös. Enkä vielä tänä päivänäkään ymmärrä mikä sille tuli. Kummallista porukkaa.

Heinäkuu 01, 2015, 21:31:09 ip
Vastaus #6

aku virrankoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä nykyään kai käy katteeksi mikä vaan.....vaikka ohut aaltopelti

Heinäkuu 05, 2015, 20:22:01 ip
Vastaus #7

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No niin, kiinan tytöt on veneiletytty, saan kuvia pian. Oli yksi pariskunta mukana ja eivät koskaan olleet syöneet sinappia, makkara oli tuttua. Turun sinappi oli kuulemma hyvää mutta sitä pitää panna vain vähän, olivat ihmeissään kun mentiin kuparisaareen jossa roskaroope rakentanut krilli katokset ja siistit vessat. Siis sitä ihmettelivät et saako kuka vaan tulla, näytin tuulilasissa olevaa roskaroope merkkiä että mulla ainakin on lupa. Se ei ole sieläpäin oikein hyväksyttyä että mennään mihin haluaa, matkalla käytiin mun mökillä ja haluaisivat tulla yöksi. Sanoin että on pakko tulla oikeaan puu saunaan, minä meen poikien kanssa ja vaimo tyttöjen kanssa. Teen hyvät vihdat niin jotain jää mieleen, saavat tietty sitten ampua joka on kiinassa ehdottoman kiellettyä. Mä oon aikaisemmin prässänny hylsyt littuun ja porannu reijän heille koruiksi, yhdellä oli jo semmonen ranneketjussa ja oli siitä ylpeä.

Tämä on sitä kulttuurin vaihtoa, sanoin että pitää ostaa uimapuvut koska saunan päälle uidaan tai pojat panee kädet silmille ja uitte alasti. Kova kirkuna kuului mutta josei vihdo ja ui jätän saareen.

Tässä vähän videota juur tuubissa retkestä https://www.youtube.com/watch?v=Qus2n0tsoSQ
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2015, 20:43:42 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Heinäkuu 06, 2015, 14:14:29 ip
Vastaus #8

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Hyvä Henry !   :D   Olipas mukava juttu mitä tuossa kirjoittelit

Heinäkuu 06, 2015, 22:20:53 ip
Vastaus #9

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos Reijo, tarina ei ole vielä lopussa. Saamme tietenki kiinalaista ruokaa ja tytöt ainakin piiskataan vihdalla, nyt oli yksi sairastunut mutta ei mitään vakavaa niin tuli yksi poika tilalle. Kukaan heistä ei ole saunonut vihtoen, korjaamme tilanteen pian.

Huomaatteko että Busteri ilman plaanilevyjä nousee nätisti plaaniin vaikka 6 ihmistä istuu takana, karvan yli 3000Rpm/min ja kone kiertää reilu 5500 kiekkaa.

Heinäkuu 08, 2015, 15:15:38 ip
Vastaus #10

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Vaimo tuli kiinasta tänne suomeen, ens kertaa ulkomailla, ens kertaa lentokoneessa... Ihan omin neuvoin, Moskovan ja Helsingin kautta Ouluun.

Henrylle kiitokset ruokavinkistä !!! Graavilohi ja Uotilan ruislimppu upposivat erittäin hyvin, ja samoten uudet potut ja ahti-silli voi-sipuli kastikkeella höystettynä.

Semmosta touhua.. Enempää en kerro....  :police:
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2015, 15:19:34 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Heinäkuu 08, 2015, 21:07:01 ip
Vastaus #11

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rexa, jos täälä vois peukuttaa, niin peukuttaisin :)
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Heinäkuu 09, 2015, 15:38:08 ip
Vastaus #12

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Rexa, jos täälä vois peukuttaa, niin peukuttaisin :)

Kiitos !

Kesäterveisiä Oulusta, lähettää Xiujuan kaikille palstan "pojille !!"

[ylläpito on poistanut liitteen]

Heinäkuu 09, 2015, 16:17:17 ip
Vastaus #13

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Reijo muista että he tykkäävät makean ja suolasen sekoituksesta, esim. lätyt johon pilkot suolalihaa ja maustekurkkua ja hieman majoneesia. Sitten vaan rullaat ne, sen kun teet niin poijaat on illalla kateellisia ja ihan syystä. Meillä on kauppa mikä myy vain ulkomaista tavaraa, suolatut sienet on yksi ihan varma ruoka. Olen jo muutaman kerran ollut kuskina kun värkkejä hankitaan, katkaravut on sielä vain rikkaiden herkkua joten maistuu varmasti mutta anna vaimosi valmistaa ne, pakastetut käy hyvin. Nyt se Lidl on hyvä kauppa ku sielä on niitä kastikkeita yms. Ei tarvi Reijon syödä enään koskaan pahaa ruokaa, pysyt vaan pois keittiöstä ja annat tehdä. Meidän normi riisi ei niille kelpaa, se pitää olla semmosta paakkuuntuvaa. Kuljet vaan perässä lompsa kädessä, juomapuoli on helppoa eli lähdevesi tai täys hedelmä mehu. Itselle saanet jonkin oluen ostaa mutta jos joit sitä ennen enemmän niin se loppui nyt.

Heinäkuu 11, 2015, 12:55:51 ip
Vastaus #14

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Totta haastelet Henry, hyviähän kiinanruuat ovat, ja itseasiassa täkäläisistä raaka-aineista ovat parempia kuin kotimaassaan, Vaimo sen ehti jo kertoa....Mutta Xiujuan opettaa kyllä minutkin tekemään kiinanruokaa, minun vastavuoroisesti taas on opetettava hänelle suomalaisten ruokien tekoa.

Juomien kanssa ei ongelmia tule kun olutta tai muutakaan prosenttijuomaa ei kulu ollenkaan, Vaimo on kylläkin ihastunut suomalaiseen maitoon, juo sitä aika lailla, kiinassa kun tuore maito on ylellisyystarvike, purkkimaito maksaa noin 4 € / litra,  Uudesta Seelannista tuotuna, kiinalaista maitoa ei kukaan tervejärkinen uskalla juoda, ja se kyllä maksaakin liki yhtä paljon, mustikat ja puolukat ovat myös suurta herkkua, niitä kun ei kiinasta löydä rahallakaan.