Kirjoittaja Aihe: Ja kun moottoripyörät oli verolle pantava!  (Luettu 443931 kertaa)

Joulukuu 02, 2016, 06:41:26 ap
Vastaus #450

antero mäkelä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Poistin museopyöräni Bmw R75/5 liikennekäytöstä. Muut pyörät olen myynyt.
TA
Voiko museopyörän poistaa liikennekäytöstä niin, että se ei vaikuta museopyörävakuutukseen?
Vakuutus on ainakin itselläni kiinteä 12 kk. Mikäli veron vaikutus ulottuu museopyöriinkin, niin on uumoiltu, että verosta pääsee mahdollisesti irti, jos pyörä on koko verokauden 12kk pois liikennekäytöstä.
Voisi kuvitella, että poisto pitäisi tehdä ehkä ennen vuodenvaihdetta.

Pelkkää arvailua mutta alkaisiko 12 kk.verokausi siitä päivästä, kun veron maksaa. Eli jos otat pyörän liikennekäyttöön 1.6.2017, verokausi päättyy 31.5.2018.
Eihän tästä kai mitään varmaa tietoa ole vielä julkisuuteen kerrottu?

Joulukuu 02, 2016, 06:54:40 ap
Vastaus #451

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin-sekin saattaa olla mahdollista,että tuo liikennekäyttöön otto laukaisee aina sen vuoden täyden maksun
kertarykäsyllä-ajoi tai ei...

t. Markku

Joulukuu 02, 2016, 12:17:48 ip
Vastaus #452

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Stefanie Brandt-Tallqvist taas äänessä.
Mikäli ajoneuvon poistaminen käytöstä ei vaikuta veroon, alan kauppiaat joutuvat maksamaan veroa vaihtovarastossa seisovista moottoripyöristä ja veneistä.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/mp--ja-venevero-iskee-heti-kauppiaisiin--myyntivarastosta-koituu-isot-kulut/3D7Fn7cS?ref=iltalehti:d2b9%3Futm_source&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 02, 2016, 13:02:55 ip
Vastaus #453

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hallituspuolueiden kaikki kansanedustajat eivät purematta niele kaavailtua vene- ja moottoripyörien omaisuusveroa. Pari viikko sitten mm. kokoomuksen kansanedustaja Timo Heinonen kannusti julkisen tiedotteen kera hallitusta pohtimaan veron mielekkyyttä,

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/4770/Juppiskootterivero-hiert%C3%A4%C3%A4-kokoomusta-hallituksessa---Orpo-jatkaa-hallitusohjelman-viitoittamaa-tiet%C3%A4.htm?ref=newest
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 02, 2016, 14:08:10 ip
Vastaus #454

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Eihän kansanedustaja ja mepit itse nosta palkkojaan, itse kylläkin palkkaavat toimikunnan jäsenet jotka sitten nostaa palkat ja etuudet. Pääsisköhän toimikuntaan jäseneksi jos heti sanois palkkojen olevan liian korkeat ja niitä pitää laskea 25%. Vois mennä hyvin palkattu duuni ohi suun.

Poistaako liikenteestä poisto veron koska ne pelit voidaan rekisteröidä takaisin käyttöön, itse epäilen että vain paalaus vapauttaa. Toivottavasti olen väärässä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2016, 14:10:42 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Joulukuu 02, 2016, 14:18:44 ip
Vastaus #455

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa Motouutisten jutussa Orpon suuhun on laitettu nämä sanat:

Lainaus
Orpo ei usko mistään uudesta verosta pidettävän, eikä varsinkaan tästä, koska se on konkreettinen ja kouriintuntuva.

Tästä jää sellainen vaikutelma, että veroa koskeva kritiikki pyritään kuittaamaan toteamuksella, että uusista veroista nyt ei vaan yleisesti ottaen pidetä. Mielestäni hiukan arroganttia. Tässä tapauksessa kritiikille on poikkeuksellisen painavia perusteita.

Joulukuu 02, 2016, 14:54:18 ip
Vastaus #456

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Miksi yhteiskunnan rahat riittää jäähalliloihi, teattereihin, ym. Sinnekö meidän itse omilla rahoilla rakennettujen tai entisöityjen mp:n verot rahat menee ? Onko tää maa täynnä kateellisia kusipäitä ? Pitäskö minun ruveta pitämään väkisin teatterista, urheuilusta tms että ei joutuis maksumieheks vaan olisi saajapuoli ? Ei mitään mp harrastusta tueta yhteiskunnan varoin niin kuin muita  :embarassed:
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Joulukuu 02, 2016, 15:01:06 ip
Vastaus #457

antero mäkelä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa Motouutisten jutussa Orpon suuhun on laitettu nämä sanat:

Lainaus
Orpo ei usko mistään uudesta verosta pidettävän, eikä varsinkaan tästä, koska se on konkreettinen ja kouriintuntuva.

Tästä jää sellainen vaikutelma, että veroa koskeva kritiikki pyritään kuittaamaan toteamuksella, että uusista veroista nyt ei vaan yleisesti ottaen pidetä. Mielestäni hiukan arroganttia. Tässä tapauksessa kritiikille on poikkeuksellisen painavia perusteita.

Orvon suuhun laitetuista sanoista pahaenteisimmät ovat "konkreettinen ja kouriintuntuva".
Eli vero tullee olemaan sitä luokkaa, että monen pelko joutua luopumaan harrastuksesta sattaa totetua.

Täytyy varmaan käydä kohta vaihdattamassa yhdet renkaat, kun vielä on palveluita saatavissa.

Joulukuu 02, 2016, 15:47:16 ip
Vastaus #458

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mä haluan sillan saareen vain 6Km ja lupaan luopua veneestä ja yhdestä autosta, toisesta autosta luovutaan jos bussiliikenne menee vaimon töihin ja sama kilometrimäärä. Sootterin vien sorakasan taakse ja kilvet pois ja aniittia 5Kg ja homma kuvataan. Yhden mopedin pidän jonka saan vuodenvaihteessa museokilpiin jos sekin menee verolle niin olosottoon menee, jotenki kätevästi en omista enään mitään enkä tule omistamaan.

Tää on poijaat kauheeta ku mulla on aseitakin hukassa ja lisää tavaraa hukkuu kiihtyvällä tahdilla tai niiden omistajan nimi vaihtuu, valtio tehnyt parhaansa mutta mä autan ja teen itsestäni varattoman. Jos sitten sais KELAsta kuntoutustukea.

Joulukuu 02, 2016, 15:58:36 ip
Vastaus #459

Pekka Virtala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moottoripyörille myös hallintarekisteri,eli pyörät Nordean ja Op:n nimiin ja verot maksetaan ,vasta sitten kun ne sieltä otetaan ,näinhän meidän pääministerikin tekee ,eli ei maksa esim osinkoveroa esim tältä vuodelta yhtään,ja eiköhän tässä joku päivä tule lakiesitys ,ettei tarvi myöhemminkään maksaa. moottoripyöräverotuksella pitäisi saada varmaankin ainakin se 30 miljoonaa, raha joka myönnettiin tässä syksyllä Maatalouden kehittämisrahastolle,jonka,hankkeina oli mm emakkojen kivuttoman porsimisen edistäminen ja muuta vastaavaa,kärkihankkeita,mainosti Sipilä.

Joulukuu 02, 2016, 19:20:14 ip
Vastaus #460

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvä että vastineita ja tutkimuksia on tehty. Niissä on huomioitu vaikutukset talouteen. Mielestäni olisi ollut ammennettavaa myös sosiaalisissa vaikutuksissa.

http://findikaattori.fi/fi/10

Ohessa itsemurhakuolleisuustilasto sukupuolittain eriteltynä. Tilastosta voinee tehdä johtopäätöksen, että ei kannattaisi liikaa tukahduttaa keinoja, jotka pönkkäävät miesten henkistä hyvinvointia. Esim. yksinäiselle maaseudun miehelle moottorikamppeet voivat olla harvoja henkireikiä arjen kurjuudessa - kaikki ei metsästä ja kalasta.

No, jää se kaljottelu vaihtoehdoksi  ::)

Joulukuu 02, 2016, 19:23:31 ip
Vastaus #461

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miksi yhteiskunnan rahat riittää jäähalliloihi, teattereihin, ym. Sinnekö meidän itse omilla rahoilla rakennettujen tai entisöityjen mp:n verot rahat menee ? Onko tää maa täynnä kateellisia kusipäitä ? Pitäskö minun ruveta pitämään väkisin teatterista, urheuilusta tms että ei joutuis maksumieheks vaan olisi saajapuoli ? Ei mitään mp harrastusta tueta yhteiskunnan varoin niin kuin muita  :embarassed:

Tuo on erittäin hyvä pointti. Yhteiskunta tukee muita harrastuksia, mutta moottoripyöräilyä ja veneilyä aikoo rangaista!
Tietoa kansanedustajille!

Joulukuu 02, 2016, 19:25:25 ip
Vastaus #462

Markku Pyörre

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Poistin museopyöräni Bmw R75/5 liikennekäytöstä. Muut pyörät olen myynyt.
TA
Voiko museopyörän poistaa liikennekäytöstä niin, että se ei vaikuta museopyörävakuutukseen?
Vakuutus on ainakin itselläni kiinteä 12 kk. Mikäli veron vaikutus ulottuu museopyöriinkin, niin on uumoiltu, että verosta pääsee mahdollisesti irti, jos pyörä on koko verokauden 12kk pois liikennekäytöstä.
Voisi kuvitella, että poisto pitäisi tehdä ehkä ennen vuodenvaihdetta.

Pelkkää arvailua mutta alkaisiko 12 kk.verokausi siitä päivästä, kun veron maksaa. Eli jos otat pyörän liikennekäyttöön 1.6.2017, verokausi päättyy 31.5.2018.
Eihän tästä kai mitään varmaa tietoa ole vielä julkisuuteen kerrottu?
Tarkoitus ei olisi enää ottaa pyöriä liikennekäyttöön koskaan.
Museopyörä säilyisi jalustalla ja vanha käyttöpyörä olisi liikennekäytöstä poistettuna myyntihetkeen asti.

Joulukuu 02, 2016, 19:44:41 ip
Vastaus #463

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainataan Vesa Salmun kommenttia toisesta (vanhasta) ketjusta:

Silikkaa Guzetusta.

Joulukuu 02, 2016, 19:45:07 ip
Vastaus #464

Markku Pyörre

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Museopyörä säilyisi jalustalla ja vanha käyttöpyörä olisi liikennekäytöstä poistettuna myyntihetkeen asti.

Tilanteen sattuessa päälle, saattaa olla, että viimeiset sanat eivät koskaan toteudu... ?
 Veropäätöksen jälkeen saattaa nettimoto mennä myytävistä tukkoon ja laite on suunnilleen lahjoitettava seuraavalle.
No se myyntihetki saa olla vaikka 10 vuoden päässä. Siihen mennessä lienee säästynyt jo pyörän arvon verran verovaroja.