Kirjoittaja Aihe: Ja kun moottoripyörät oli verolle pantava!  (Luettu 443995 kertaa)

Joulukuu 09, 2016, 21:34:23 ip
Vastaus #495

Harri Kauranen

• Vieras
No ei nyt oikein vielä.Mulla on jossain kuva kawasakista,missä ois 36 sylinteriä,se jo on juppipeli.

Joulukuu 09, 2016, 21:47:45 ip
Vastaus #496

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Pannaan vielä vähän paremmaksi. Tässä kawassa on 48 sylinteriä.

https://www.youtube.com/watch?v=McSikBdGghU

Juppi?
Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 10, 2016, 11:02:13 ap
Vastaus #497

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 10, 2016, 16:44:58 ip
Vastaus #498

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiiran Tero kantaa pienen kortensa kekoon.

https://projectmp.yhdistysavain.fi/

https://projectmp.yhdistysavain.fi/miten-aanestit/

Pistin tuon ylemmän linkin kahdelle kansamme edustajalle,lisäsin kaneetin,että kannattaa lukea.
Tähän mennessä ei kumpikaan ole vaivautunut vastaamaan jo päiväkausia sitten lähettämiini aikaisempiin sähköposteihin.

Lähetelkää tuota linkkiä alueenne edustajille,eiväthän ne muuten asiallista informaatiota veron vaikutuksista saa.
Posti menee perille, etunimi.sukunimi@eduskunta.fi

Joulukuu 12, 2016, 20:01:12 ip
Vastaus #499

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Tervehdys!

Tilannetiedotusta:

Olen ollut pariin otteeseen yhteydessä valtiovarainministeriöön ja siellä valmistelevaan virkamieheen (ylitarkastaja). Hän kertoi, että lausuntöpyyntö tulisi joulukuussa. Tosin näyttää siltä, että sekin menee pitäksi. Mahdollinen laki tulisi voimaan keväällä. Pyrin olemaan vielä häneen yhteydessä ja kyselen tilannetta. Olen korostanut historiallisten moottoripyörien merkitystä. Harraste on tärkeä kulttuurillisesti ja sosiaalisesti. (Tämä näin tiivistettynä).
Olen lähettänyt myös henkilökohtaisen meilin valtiovarainministerille, Petteri Orpolle. Olen korostanut harrasteemme kulttuurimerkitystä yhteiskunnalle sekä harrasteemme merkitystä henkilötasolla. Olen vedonnut myös yhdenvertaisuuteen nykyisin voimassa olevan lain kanssa, jossa museoautot ovat vapautetut vuosittaisesta verosta. Toki olen huomioinut meilissäni myös yli 30 vuotta ja rekisterissä olevat vanhat moottoripyörät. (Tämä tässä näin tiivistettynä).

Valitettavasti tässä näkyy hyvin Suomen tapa laatia lakeja. Ensi saadaan jokin päähänpisto, jonka vaikutusta ei tutkita. Tehdään hallituspäätös ja todetaan, että päätetty mikä päätetty. Ainoastaan jotkut reunaehdot voivat muuttua. Esitetyt lait päätetään eduskunnassa kahdella vaihtoehdolla- kyllä tai ei. Kansanedustajien päätös ratkaisee asian lopullisesti. Valitettavasti lakeja runnotaan sellaisella vauhdilla, että kansanedustajat eivät paneudu kunnolla joka asiaan. Varsinkaan jos se ei ole henkilökohtaisesti kansanedustajajje merkityksellinen.

Eli olkaa yhteydessä kansanedustajiin ja tuokaa esille juuri tätä kulttuuriasiaa ja sosiaalista merkitystä. Kyse ei todellakaan ole varakkaitten leikkikaluista.

Tiedotan lisää kun saan infoa.

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2016, 09:12:42 ap kirjoittanut Leo Belik »
BSA "Buzy Beeza"

Joulukuu 12, 2016, 20:02:18 ip
Vastaus #500

Rauno Perämäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pannaan vielä vähän paremmaksi. Tässä kawassa on 48 sylinteriä.

https://www.youtube.com/watch?v=McSikBdGghU

Juppi?

Pitäiskö se vero sittenkin laittaa sylinteriluvun mukaan.

Joulukuu 12, 2016, 20:31:41 ip
Vastaus #501

antero mäkelä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyse ei todellakaan ole varakkaitten leikkikaluista.

Siksipä vero on hallitusohjelmaan otettukin.

Joulukuu 12, 2016, 20:39:53 ip
Vastaus #502

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Kyse ei todellakaan ole varakkaitten leikkikaluista.

Siksipä vero on hallitusohjelmaan otettukin.

Ei vaan.. ihan tosissaan leikitään asioilla.
Tässä Soinin veto:
Soini myös täsmensi tarkoittaneensa budjetti-infossa juppiskoottereilla vesijettejä, ei maalla kulkevia kaksipyöräisiä kuten on luultu.
- Eikö termejä tunneta? Asian olisi voinut tarkistaa minulta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016090722272914_uu.shtml

Eihän tuossa edes tiedetä mitä tehdään ja päätetään.
BSA "Buzy Beeza"

Joulukuu 12, 2016, 20:47:18 ip
Vastaus #503

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Usko maamme hallitukseen ja kansanedustajiin on mennyttä, eihän tämä ole ainut toimi jolla alle keskituloisten toimia verotetaan. Olen siittä katkera etten keksi mitään keinoa luistaa näistä maksuista ja jos tulot per kk olisi edes neljäsosa kansanedustajista olisi mulla rahaa maksaa se vero, en saa asuntoetua, en matkakorvauksia, enkä ilmaisia lounaita ja pitäisi moisia roistoja kannustaa. Nyt justiin vievät Vaasasta todella hyvän keskussairaalan, ei me Pohjalaiset kelvata kuin maksamaan herrojen metkut. Jaa merkitään pöytäkirjaan ettemme enään koskaan äänestä, tehköön sitten kuten parhaaksi näkevät.

Joulukuu 12, 2016, 22:16:41 ip
Vastaus #504

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Puhuin tänään perussuomalaisten kansanedustajan kanssa ja hänen mielipiteensä verosta oli seuraava.
"Veneiden osalta vero tulee olemaan yli 38kW moottoreilla varustetut moottoriveneet sekä yli 9,5m pitkät purjeveneet,vero painottuu veneisiin,eli suurin osa verotuotoista pyritään saamaan veneverolla".
"Moottoripyörät ovat vain veron sivutuote."
"Moottoripyörien osalta yksityiskohdista ei ole mitään päätöksiä"
"Vero tulee olemaan 50 euron luokkaa/pyörä ??"

Toiselta kansanedustajalta tuli myös vastaus,edelleenkin näyttää siltä että koko vuoden vero tulee maksuun kun pyörä otetaan liikennekäyttöön.
Lisäksi näyttää siltä,että kansanedustajat pitävät vähentyneen ostohalukkuuden(palvelut,huollot,polttoaine ym.) arvioita liioiteltuina.

Joulukuu 12, 2016, 22:24:02 ip
Vastaus #505

Niilo Nikkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Agressiivinen verosuunnittelu on päivän meininki. Etelä-Suomessa kansa on verosuunnitellut viinansa ja oluensa Virosta jo pitkään. Tuo SOS:n kaipaama viisikymppinen löytyisi kohtuudella alkoholiveron laskemisella.  :P Kauempana etelän keitaista joudutaan sitten sahdinpanoon ja teknisemmät kyhäilee pannuja. Itärajalta käydään bensanostossa naapurissa ja Väylän varresta jopathaan nuuskaa.  :police: 

Joulukuu 12, 2016, 23:05:13 ip
Vastaus #506

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tervehdys!

Tilannetiedotusta:

Olen ollut pariin otteeseen yhteydessä valtiovarainministeriöön ja siellä valmistelevaan virkamieheen (ylitarkastaja). Hän kertoi, että lausuntöpyyntö tulisi joulukuussa. Tosin näyttää siltä, että sekin menee pitäksi. Mahdollinen laki tulisi voimaan keväällä. Pyrin olemaan vielä häneen yhteydessä ja kyselen tilannetta. Olen korostanut historiallisten moottoripyörien merkitystä. Harraste on tärkeä kulttuurillisesti ja sosiaalisesti. (Tämä näin tiivistettynä).
Olen lähettänyt myös henkilökohtaisen meilin valtiovarainministerille, Petteri Orvolle. Olen korostanut harrasteemme kulttuurimerkitystä yhteiskunnalle sekä harrasteemme merkitystä henkilötasolla. Olen vedonnut myös yhdenvertaisuuteen nykyisin voimassa olevan lain kanssa, jossa museoautot ovat vapautetut vuosittaisesta verosta. Toki olen huomioinut meilissäni myös yli 30 vuotta ja rekisterissä olevat vanhat moottoripyörät. (Tämä tässä näin tiivistettynä).

Valitettavasti tässä näkyy hyvin Suomen tapa laatia lakeja. Ensi saadaan jokin päähänpisto, jonka vaikutusta ei tutkita. Tehdään hallituspäätös ja todetaan, että päätetty mikä päätetty. Ainoastaan jotkut reunaehdot voivat muuttua. Esitetyt lait päätetään eduskunnassa kahdella vaihtoehdolla- kyllä tai ei. Kansanedustajien päätös ratkaisee asian lopullisesti. Valitettavasti lakeja runnotaan sellaisella vauhdilla, että kansanedustajat eivät paneudu kunnolla joka asiaan. Varsinkaan jos se ei ole henkilökohtaisesti kansanedustajajje merkityksellinen.

Eli olkaa yhteydessä kansanedustajiin ja tuokaa esille juuri tätä kulttuuriasiaa ja sosiaalista merkitystä. Kyse ei todellakaan ole varakkaitten leikkikaluista.

Tiedotan lisää kun saan infoa.

Siis MR-henkilöautot, kuorma-, henkilö- tai paettiautot, eivät ole "huviveroverolistalla", mutta ei myöskään museotraktorit.
Oliskohan nuo Zetorit KEPU:n erityissuojeluksessa?
Ei kai mitkään muutkaan harrastukset ole verotuksen kohteena?

Joulukuu 12, 2016, 23:44:12 ip
Vastaus #507

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mistään en mitään tiedä, mutta se, että rakennetaan museoajoneuvoille jotain omaa "kultaista kehää" on väärä linja.
Mistä ne museoajoneuvot tulee? Onko jossain kauppa, josta niitä voi ostaa?
Ei, ne tulee meidän harrastajien talleista ja pajoilta, jossa ne on ennen museokatsastusta "tavisprätkiä".
Minusta se ei ole oikein, että joku pieni ryhmä saa verovapauden, mutta ne, jotka tekee siihen ryhmään sopivia tuotteita on verovelvollisia.

Jos halutaan hommasta suurimman osan maalaisjärkeen sopiva, niin nykyinen tusinaprätkä on huomisen museopyörä ja homma menee sen ehdoilla.
On todella väärin, että on joku ryhmä, joka on jollain asetuksella ruokaketjussa muita ylempänä.

Toki näin ajattelevana olen vastavirtaa ja en tahdo, että muista museoajoneuvoista tulisi verovelvollisia, mutta kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 12, 2016, 23:46:34 ip
Vastaus #508

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Leo, vaikka olet kohta emeritus puheenjohtaja, niin olet kiitettävästi tuonut huoltamme esille. Itse olin juuri sp yhteydessä omaan edustajaani Harri Jaskariiin.

Ta
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Joulukuu 12, 2016, 23:47:50 ip
Vastaus #509

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Samaa mieltä sun kanssa. Ei pitäisi karsinoida mitään pyöriä erilleen vaan vastustaa kokonaisuutena tätä veroa.