Joo, Tatu. Käyppä linjurilla apteekissa yms. mulla menis vain kolmetuntia ja saisin kävellä vielä ihan reilusti. Satalitraa huippuhintasta pensaa veneeseen, monet nostaa trailerille ja tankkaa maa asemilla ku merilisää on parikymmentä senttiä litrassa. Pitäis vaan ostaa sitymaasturi kun eihän tolla venettä saa merestä eikä painon vuoksi ole edes lailista, tuntuu kyllä et olisin maksanut jo sillan saareen. Kalaluvat ja kaikki maksut panee köyhän kyykkyyn että lisäveroja ei kyllä enään tarvittaisi.
Ja tuleva käyttövero on tuon paatoksen jälkeen köyhän kansanosan suurin riistäjä? 
No en minä sillä että mitään käyttömaksuja itsekään haluaisin. Vero tulee jos on tullakseen ja harrastukset jatkuu. Ainakin minulla. Jos ei rahat riitä harrastuksiin, niin on joko lisättävä tuloja tai pienennettävä menoja. Tai lopetettava ne harrastukset?
Jos lasketta yhteen kaikki moottoripyörän vuotuiset kulut(arvonalennes,vakuutuskset,bensat,varusteet,lisähelyt-kilut ka kalut pyörään,varaosat,majoituskulut,nakit ja muusit) niin ei tuo parisataa ole prosenttuaalisesti kovinkaan paljon kokonaismenoista.Tai mistäs minä mitään tiedän.
No ei prosentuaalisesti. Jos on varaa ajella hupia veneellä joka märehtii pari kolme tuhatta litraa menovettä per kesä, tai ostaa mp 25,000 eurolla, mönkijä 10,000 eurolla hupiajoon, niin ei sitten olekaan enää varaa maksaa 100-200 euron käyttömaksua?? Monesta pihasta kun löytyy noi kaikki harrasteajokit.
Niin, ja en kannata edelleenkään käyttömaksua näille em. ajokeille. V...tuttaahan se itseäkin alkaa maksaan taas uutta tuommosta menoerää, muiden lisäksi. Vaan minkäs siinä teet, jos aikoo harrastaa näitä päriseviä.
Oliskohan tuo vero selkeintä laittaa heti suoraan uusien hintoihin, niin ei raapaisi siinä kertaosto rytinässä niin pahasti?