Kirjoittaja Aihe: Mp-vakuutuksista  (Luettu 218485 kertaa)

Kesäkuu 17, 2025, 13:47:53 ip
Vastaus #375

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Otin omaan prätkään vakuutuksen kuukausi sitten.
Vakuutusyhtiöiden sivut auki ja tietojen syöttö jokaiselle yhtiölle.
Sen jälkeen katsoin hinnat ja otin halvimman.
Helppoa ja kätevää.
Enkä nähnyt vilaustakaan tekoälyn arpajaisista.

Vuosimaksun ero yhtiöiden välillä  liikennevakuutuksissa oli n. 360€ täysillä bonareilla.
IF oli halvin (n. 120€) ja oisko Turva halunnut melkein 500€ samasta vakuutuksesta.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Kesäkuu 17, 2025, 14:39:43 ip
Vastaus #376

jukka nykänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä minä törmäsin   "teko-äly arpajaisiin".  Kun ne tarjoukset oli mitä oli.
Ei vaikuttaneet järkeviltä. Jopa kohteen tiedot muuttuneet, jne..

Ja kertomasi mukaan, vuoden  vak. hintaero,,  120 - 500,, -´niin on siellä hinta-arpajaiset ollut sinullakin.
- Nämä vaihtelee. Itse sain muissa vakuutuksissa Turva yhtiön kautta parhaimman tarjouksen.
Ja esim. op pohjola on kohdallani hissannut hintoja ylös koko ajan.....
- Että joutavaa peliä tämä on.

Otin omaan prätkään vakuutuksen kuukausi sitten.
Vakuutusyhtiöiden sivut auki ja tietojen syöttö jokaiselle yhtiölle.
Sen jälkeen katsoin hinnat ja otin halvimman.
Helppoa ja kätevää.
Enkä nähnyt vilaustakaan tekoälyn arpajaisista.

Vuosimaksun ero yhtiöiden välillä  liikennevakuutuksissa oli n. 360€ täysillä bonareilla.
IF oli halvin (n. 120€) ja oisko Turva halunnut melkein 500€ samasta vakuutuksesta.

Kesäkuu 17, 2025, 15:11:39 ip
Vastaus #377

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitenniin joutavaa peliä?
Jokainen vakuutusyhtiö hinnoittelee tuotteensa ja kuluttaja valitsee niistä itselleen sopivan.

Siinä on pointti, että harvassa on ne tuotteet, jossa hintaerot on eri myyjien kesken yhtä suuret kuin liikennevakuutuksessa.
Jokaisen yhtiön liikennevakuutus on tismalleen samanlainen, mutta hintaero voi olla moninkertainen.

Kesäkuu 17, 2025, 15:41:01 ip
Vastaus #378

jukka nykänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joutavaa ajankäyttöä on  ainainen  vedätys kaikissa asioissa.. -  Se on basaari-toimintaa !
- Minä sain kalleimman tarj.  -n.  yli 630 e..  - sen teki edullisuutta mainostava pop vakuutus.
if käsitteli minun mp.  nimellä oldsmobile diesel ja teki noin yli  200e tarjouksen.  ( - rek nro.  oli oikein..).
- Nämä oli  äärimmäisiä  tapauksia,    näissä  arpajaisissa !

Mitenniin joutavaa peliä?
Jokainen vakuutusyhtiö hinnoittelee tuotteensa ja kuluttaja valitsee niistä itselleen sopivan.
Siinä on pointti, että harvassa on ne tuotteet, jossa hintaerot on eri myyjien kesken yhtä suuret kuin liikennevakuutuksessa.
Jokaisen yhtiön liikennevakuutus on tismalleen samanlainen, mutta hintaero voi olla moninkertainen.

Kesäkuu 17, 2025, 16:45:03 ip
Vastaus #379

tapiovuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin. Nykyään sama rekisterinumero voi olla autossa ja moottoripyörässä.
Sehän on tietysti vakuutusyhtiön huolimattomuutta , jos sekoitetaan eri ajoneuvot.
Vakuutustahan haetaan joko autolle tai moottoripyörälle joka ilmenee kyllä vakuutusta haettaessa. ( olikohan se niin , että myös mopossa voi esiintyä autojen rekisterinumeroita ? )

Kesäkuu 18, 2025, 10:04:18 ap
Vastaus #380

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noiden rekkarien samankaltaisuuteen niinkään kantaa ottamatta-
koska mainittiin taas mopokin,niin on niissäkin vakuutusten hinnoittelussa
isot heitot.

Laitoin jälkikasvun skoban taas liikenteeseen. Kallein mopovakuutus oli yli 350e/v
ja se edullisin oli 116 e..

t. Markku

Kesäkuu 18, 2025, 14:20:45 ip
Vastaus #381

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ainakin minä olen osannut laittaa rastin rutuun oikein kun joka yhtiön sivuilla kysytään ajoneuvon laatua aluksi. Vaikeampia ne ajokortin kirjallisen kokeen kysymykset aikoinaan mulle olii vaikka olin sillon paljon nuoremp kuin nyt. Ei kai kenenkään ole pakko sitä halvinta vakuutusta hampaat irvessä etsiä, ottaa vaan ensimmäisen ja maksaa pois. Vähän kun hotellin haku trivagossa, persaukisten salainen ase.

Kesäkuu 18, 2025, 15:41:43 ip
Vastaus #382

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei kai kenenkään ole pakko sitä halvinta vakuutusta hampaat irvessä etsiä, ottaa vaan ensimmäisen ja maksaa pois. Vähän kun hotellin haku trivagossa, persaukisten salainen ase.

Erittäin hyvin kirjoitettu :)

Marraskuu 06, 2025, 00:42:16 ap
Vastaus #383

Simo Puikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
OPn (tai OP-Pohjolako se on) vakuutusmyyjä soitti ja halusi tehdä tarjouksia vakuutuksista. Sovittiin sitten aika milloin soittaa. Ja soittikin. Yhden MP:n liik.vakuutuksen hinta putosi 280€: sta ---> 119 euroon. Siirsin tuon vakuutuksen OPlle. Sinne kasaantuu jotain bonuksia kun on pankkitili siellä. Voi niitä sitten  käyttää tähän vakuutusmaksuun. Missään muissa vakuutuksissa eivät kyllä pystyneet ollenkaan kilpailemaan IFn kanssa. Mutta IFllä on minusta kyllä vanhempien moott.pyörien vakuutushinnat aivan hatusta vedettyjä. Minullakin on kaksi täysin samanlaista pyörää, joissa on vuoden ero vuosimallissa ja huomattava hintaero. En nyt muista oliko vanhempi kalliimpi, vai toisinpäin. Kysyinkin tuota joskus joltain virkailijalta livenä, mutta ei osannut selittää. Kai nuo johonkin tilastoihin perustuu. Eipä niillä juurikaan ajeta, niin en ruvennut noita kilpailuttamaan. Mutta vois tietysti joskus luppoajalla verkossa vähän tarkastaa kaikkia vakuutuksia.......
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2025, 00:45:55 ap kirjoittanut Simo Puikko »

Marraskuu 06, 2025, 06:59:28 ap
Vastaus #384

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

En ole kuin kerran kysynyt siis ihan puhelimessa kysynyt pyörän vakuutusta Ihvistä.Olisko siitä 7-8 vuotta kun otin sen itsetehdyn chopperin käyttöön ja vakuutukseen eikä ne yhtiöitten vakuutuslaskurit tunnistaneet ko. pyörää eli Yamaha TR 1:stä niin jouduin soittelemaan eri yhtiöihin.IF:in nainen paukautti olisko ollut jotain tonnin pintaan liikennevakuutuksesta,no aloin kyselemään että mihin mahtaa hinta perustua,ehdotti ensin tehopainosuhdetta joka on todella surkea n. 70 hv ja painava pyörä,seuraavana että huono kolarihistoria tilasto johon kyselin että minkälainen luotettava tolasto n. kymmenen rekisterissä olevan pyörän kolarihistoria oikein on.Virkailijalla taisi selitykset olla vähissä kun vetosi liikesalaisuuksiin ettei voi tilastoja kertoa,minä ehdotin että mahtaako heillä olla tikkataulu jossa eri summia ja sitten tikkaa heittämällä määräytyy kinkkisissä tapauksissa vakuutuksen hinta.
Ei pyörään järjellisen hintaista vakuutusta löytnyt  mistään yhtiöstä mutta IF:istä en sitä ottanut eikä se moneen vuoteen tosin liikenteessä ole ollutkaan kun ei monella pyörällä tule kuitenkaan ajeltua.
OP:ssa täytyy joku vekotin silloin tällöin olla vakuutettuna kun niitä bonuksia paljon kertyy että saa ne käytettyä,no eipä sieltä kilpailuttamalla ole vakuutusta kannattanut ottaa kun kalliimpia ovat olleet kuin muilla,lähinnä Lähitappiolasta ovat vakuutukset olleet.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica