Se on oikeestaan koko minun omistuksen ajan temppuillut. Ostin mopon viime syksynä, jolloin ei lähtenyt käyntiin ollenkaan ja säädettyäni sytytyksen ja putsattuani kaasarin lähti käyntiin.
Kuvaamani ongelma oli silloin paljon pahempi ja kaasaria useaan otteeseen säädettyäni pelaa nyt silleen, että pystyy liikenteessä ajamaan.
Pakoputken olen putsannut, joten ei varmaan sekään. Voisikohan mopossa olla kulunut sylinteri/mäntä? Niiden kuntoa on hankala arvioida päällepäin. Mitenkähän niiden kunnon selvittäisi, puristuspainemittauksella?
Minulla oli samaa ongelmaa talvella aika uudehkossa mootttoripolkupyörässä(50cc/3,5 hp).
Avasin pytyn ja silmämääräisesti se näytti kuitenkin olevan kunnossa.Kun epäilin katkenneita männänrenkaita.
Voimat vaan tollain hävis yhtäkkiä kovemman ajon jälkeen ja kaasaria toki yritin säädellä kuten sinäkin.Olevinaan toimi välillä paremmin mutta ei siitä oikein viisaammaks lopulta tullu neulaa muuttelemalla.
Tässä yks päivä se vaan alkoi kulkea taas entiseen tapaan ja on toiminut nyt tosi hyvin.Saattohan bensakin olla huonoa,vanhaa,toisesta moottorista otettua eikä edes 98 kuten pitäisi.
Tosin tiellä ei ole enää lunta hidastamassa menoa eikä ole pakkasia-voihan nekin kesäkeliin tottuneella tehdä harhavaikutelman että kone on nyt sökönä kun syy onkin vetelässä ja upottavassa tiessä

Puristuspaineen mittaus käy lämpöisessä koneessa puristuspainemittarilla.6 bar on ehdoton minimi että se lähtee edes kunnolla käyntiin.Varmaan päälle 8 tai 9 olis jo hyvä.Tunskamiehet varmaan osaa vastata tarkemmin.Minulla mopo ollu viimeksi n. 40 sitten enkä muista tuliko niitä mittailtua koskaan kun ei varsinaisesti ollu ongelmia,vaikka tulihan sitä virityshommaakin tietty harrastettua siihen aikaan oli tavallista teharien teko ja pyttyjen modaus sekä 18mm Minunien laitto.
Kampikammion tiiveys on tietysti 2T koneessa edellytys myös että kone käynnistyy ja vetää hyvin.Mutta senhän jo tiesitkin eikä tuo vika viittaa semmoseen..