Kirjoittaja Aihe: Katsastus  (Luettu 35787 kertaa)

Marraskuu 24, 2014, 19:29:20 ip
Vastaus #75

Antti Jokinen

• Vieras

Noista valkeista tulpista on ollu monesti juttua.Itse kun hain viimeksi uudet kilvet en edes muistanut koko asiaa,ja kirkkaat ruuvit niissä on edelleen..että ei ne kaikki katsuritkaan mitään ruuvinkannannussijoita sentäs ole  :D

Varmaan Juhanilla on tähänkin varma vastaus...
(tiedä vaikka serkkunsa olisi autokatsastaja)  ::)

Jos minua tarkoitat, niin eipä ole suvussa yhtään katsastajaa. Ja onneksi, on se luokan kenkku jobi olla pykälien ja asiakkaan välissä. Teet niin tai näin, on aina väärin. Usen säännötkin on ihan selviä, ja löytyy myös netistä. Kuinka moni täältä on lukenut esim semmoisen kuin Katsastuksen arvosteluperusteet? Voisi avata pikkuisen silmiä, kun tutustuisi siihen, mitä kaikkea pitäisi ehtiä tarkastaa. Ja kerrotaanhan siinä sekin, miten vikoihin pitää reagoida. Ei siinä paljoa ole varaa tulkita, kun määrätään, mitä viasta kuuluu seurata.
Ja kun tämä on kuitenkin VMPK'n palsta, niin mites se nyt oikein stemmaa, että entisöinnissä kyllä jaksetaan hieroa liittimet, johdot, letkut ja klemmarit pilkulleen oikeiksi, mutta muualla mennään jopa aidan alta?  Myönnän, että omissa kulkimissani kilpiruuvit on oikean värisiä, koska  tuonkin asian tekee hyvin ihan samalla vaivalla kuin huonosti. Lisäksi ruostevettä valuvat 6.6.-merkityt pultinkannat ei ole mikään kaunistuskaan.

Olet ihan oikeassa, kunhan piikittelen. Älä ota vakavasti ja anteeksi, jos meni överiksi.

Kunnioittavasti,
Antti Jokinen

Marraskuu 25, 2014, 07:54:06 ap
Vastaus #76

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mielivallasta vielä. Minulla oli Toyota Corolla Coupe Deluxe -73 ja joskus 70-luvun loppuvuosina menin katsastamaan kärryä.Katastusmies sanoi,että rekisteikilven ruuvien kantoihin heijastavaa teippiä tai valkoiset tulpat.Lisäksi lisävalot(isot,joissa oli pitkät ja lyhyet samassa) olivat 15mm korkeammalla kuin päävalot.

Kyllä ne määräykset on tehty sitä varten, että niitä noudatetaan. Mitä siitä tulisi jos apuvalot saisi sijoittaa minne tahansa, vaikka konepellille! Siitähän kolaritilanteessa lentäisi terävät lasinsirut suoraan kuljettajan silmiin...

Missäs ne pyörät on kiinni? No tukivarsien välityksellä tuolla "pohjassa". Ja niitä tapauksia kyllä löytyy, että tukivarsien kiinnitys on pettänyt.

Rekisterikilpien ruuvinkantoihin saa jo ensikatsastuksen yhteydessä nämä valkoiset muovitulpat, ettei ole edes rahasta kiinni. Pelkkää piittamattomutta itsensä ja muiden turvallisuudesta. Kyllä pieni ruostereikä kynnyskotelossa on pientä tällaisen rinnalla. (Mulla ainakaan tukivarret ole missään autossa ollu kiinni kynnyskotelossa)
Kyllä sitä taas tuntee itsensä suureksi rosvoksi ja hulikaaniksi  :P :P :P
Kyl mie heti hokasin,että Antin kirjoituksessa oli vahva verbaalinen vire ja ihan ihku ironia. :P :P :P

Marraskuu 26, 2014, 17:14:42 ip
Vastaus #77

paavosuorsa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • kaikki selviää tavalla tai sillä toisella.
Minulla taas on auto (harraste) joka on katsastettu joka vuosi heittämällä läpi. Viimeksi huhtikuussa, kaikki helmat paperia, samoin pohja. Eikä varmaan sata(100) tuntia riitä korin kunnostukseen, rillinkin tein, uudet pohjat tilasin ulkomailta, helmat(sisä ja vahvike) ulkoapäin helmatkin näytti hyvältä mutta valo paistoi läpi.

Mulla on toi luetun ymmärtäminen joskus vähän heikkoa.
Huhtikuussa katsastit vaikka pohjat ja helmat on paperia ja valo paistaa läpi eli teit siitä rillin  ??? ::)
Koska en ole Galle Päätalo miljoona sivua paskaa luettavaa, matka Porstuasta Pirttiin kestää viisikymmentä sivua(50).Saattaa tosiaan jutun juoni olla toisille liian nopea toisin kuin jollain Päätälolla. Enkä ole autoa katsastanut vaan katsastushenkilö on sen tehnyt.  Ostin auton kesällä2014 katsastettuna, syöpää sairastavalta mieheltä. Ei siis mitään syytä epäillä myyjän puheita. Korin kunnostukseen, Rillinkin tein= auto saadaan laitettua niinkuin sika vartaaseen eli autogrilli ei semmoinen mistä myydään grillituotteita vaan autorilli. Murresanoja saattaa minun kirjoituksissa olla ja oikeinkirjoitusohjelma raakkaa punaisella melkein joka sanan. En välitä paskaakaan Agrikolan opeista. Kiitos olen puhunut. Ps autoa on muuten paljon helpompi hitsata siinä rillissä.

Marraskuu 26, 2014, 19:30:22 ip
Vastaus #78

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Rillinkin tein= auto saadaan laitettua niinkuin sika vartaaseen eli autogrilli ei semmoinen mistä myydään grillituotteita vaan autorilli.  Ps autoa on muuten paljon helpompi hitsata siinä rillissä.

No joo kyl mie autorillin tunnen,mut ekaa kertaa varmaan tällä 2-pyörästen foorumilla semmosesta haastellaan,ni meni ohi hoksottimen  ;D