Kirjoittaja Aihe: Katsastus  (Luettu 35794 kertaa)

Marraskuu 23, 2014, 21:37:22 ip
Vastaus #60

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kyllä ne määräykset on tehty sitä varten, että niitä noudatetaan. Mitä siitä tulisi jos apuvalot saisi sijoittaa minne tahansa, vaikka konepellille! Siitähän kolaritilanteessa lentäisi terävät lasinsirut suoraan kuljettajan silmiin...

Rekisterikilpien ruuvinkantoihin saa jo ensikatsastuksen yhteydessä nämä valkoiset muovitulpat, ettei ole edes rahasta kiinni.

No se on selvä juu että valoille on tietty paikka määritelty,samoin niiden lukumäärälle ja teholle ja piste.Oli mullakin yksi lisäajovalo viidestä otettava pois koska lukumäärä ei saa olla pariton(mitä en tiennyt ja itse en ollut asennusta tehnyt ja tuolla idässä se näemmä oli hyväksytty).Niitä kyllä näkee aika paljon joissa 3 kpl isoja lyhtyjä keskellä.ns. hirvivalot.Rekassahan saa esim olla 5 lisäpitkää rinnakkain,pikkuautossa ei mutta 4 saa keplottelemalla katsastettua kun hallitsee kytkennät vaikka 2 kpl on se virallinen kanta.
Noista valkeista tulpista on ollu monesti juttua.Itse kun hain viimeksi uudet kilvet en edes muistanut koko asiaa,ja kirkkaat ruuvit niissä on edelleen..että ei ne kaikki katsuritkaan mitään ruuvinkannannussijoita sentäs ole  :D

Marraskuu 23, 2014, 22:16:29 ip
Vastaus #61

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
oheinen päivämäärä ei kelvannut konttorilla, sanoivat että 8 on sutattu saatta olla 6 ja kuka maksaa vakuutuksen väliseltä ajalta, ei kun uudestaan treffit myyjän kanssa uusien paperien printtaus ja uudestaan konttorille, vuosi on siis 2013, tämä ei ole mikään nettijuttu vaan ihan omakohtainen kokemus

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 23, 2014, 22:28:59 ip kirjoittanut Kari Tirkkonen »

Marraskuu 23, 2014, 22:18:55 ip
Vastaus #62

Antti Jokinen

• Vieras

Noista valkeista tulpista on ollu monesti juttua.Itse kun hain viimeksi uudet kilvet en edes muistanut koko asiaa,ja kirkkaat ruuvit niissä on edelleen..että ei ne kaikki katsuritkaan mitään ruuvinkannannussijoita sentäs ole  :D

Varmaan Juhanilla on tähänkin varma vastaus...
(tiedä vaikka serkkunsa olisi autokatsastaja)  ::)

Marraskuu 23, 2014, 22:23:04 ip
Vastaus #63

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
meneekö läpi vai pitääkö ryhtyä korjaustoimenpiteisiin ?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 23, 2014, 22:50:49 ip
Vastaus #64

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
oheinen päivämäärä ei kelvannut konttorilla, sanoivat että 8 on sutattu saatta olla 6 ja kuka maksaa vakuutuksen väliseltä ajalta, ei kun uudestaan treffit myyjän kanssa uusien paperien printtaus ja uudestaan konttorille, vuosi on siis 2013, tämä ei ole mikään nettijuttu vaan ihan omakohtainen kokemus

Oon joutunu noiden kanssa tekemisiin,ja vähän hankalampienkin,luovutuspapereiden merkintäepäselvyyksien selvittelyyn.
Oikeampi tapa on vetää viiva yli ja merkitä ylä- tai alapuolelle uusi rivi.Näin on neuvottu.

Marraskuu 23, 2014, 22:53:00 ip
Vastaus #65

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
meneekö läpi vai pitääkö ryhtyä korjaustoimenpiteisiin ?

Ettei sieltä nyt vaan pilkistäisi ruuvinkantaa,varttikierroksen verran..ei hjuva juttu ei.

Marraskuu 23, 2014, 23:02:24 ip
Vastaus #66

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Oon joutunu noiden kanssa tekemisiin,ja vähän hankalampienkin,luovutuspapereiden merkintäepäselvyyksien selvittelyyn.
Oikeampi tapa on vetää viiva yli ja merkitä ylä- tai alapuolelle uusi rivi.Näin on neuvottu.

joo käyhän tuokin kunhan se on myyjä kun sinne uusia rivejä vetelee ostajana ei sinne voi mitään lisäillä tai muutella että treffit tarvitaan

Marraskuu 23, 2014, 23:08:53 ip
Vastaus #67

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Vielä noista merkinnöistä-käyttäen tässä kohtaa aasinsiltaa-viimekerralla oli savutusmittauskuitissa epäselvää..Olin siis tettänyt sen korjaamolla erikseen ennen katastusta.
Tyhjäkäyntikierrokset oli aivan liian korkeat-puolet liikaa..Tulosta ei hyväksytä jos se ylittää tietyn rajan vaikka savuarvo olisi miten pieni.No,selostin että korjaamolla oli ihan uusi testeri ja ne ei osanneet vielä käyttää sitä,siitä tämä johtuu.
Katsuri tempas kynän käteen ja suttas sen numeron yli siitä printistä auton ohjauspyörää kirjoitusalustana käyttäen.Kirjoitti viereen semmosen numeron minkä minä muistin testerin näytöllä olleen.Hyvin meni ja naurettiin vielä päälle :)

Marraskuu 24, 2014, 12:27:45 ip
Vastaus #68

Jussi Kumpu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • S Vileenin sukulais-sielu.
Tänään käytin toisella konttorilla, tarkkaan syynäsi tämäkin mies. Tuloksena vuos eteenpäin ajoaikaa ;)
Jussi 044 7212497

Marraskuu 24, 2014, 12:57:14 ip
Vastaus #69

Antti Jokinen

• Vieras
Onnittelen.  :)

Marraskuu 24, 2014, 14:16:32 ip
Vastaus #70

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Varmaan Juhanilla on tähänkin varma vastaus...
(tiedä vaikka serkkunsa olisi autokatsastaja)  ::)

Jos minua tarkoitat, niin eipä ole suvussa yhtään katsastajaa. Ja onneksi, on se luokan kenkku jobi olla pykälien ja asiakkaan välissä. Teet niin tai näin, on aina väärin. Usen säännötkin on ihan selviä, ja löytyy myös netistä. Kuinka moni täältä on lukenut esim semmoisen kuin Katsastuksen arvosteluperusteet? Voisi avata pikkuisen silmiä, kun tutustuisi siihen, mitä kaikkea pitäisi ehtiä tarkastaa. Ja kerrotaanhan siinä sekin, miten vikoihin pitää reagoida. Ei siinä paljoa ole varaa tulkita, kun määrätään, mitä viasta kuuluu seurata.
Ja kun tämä on kuitenkin VMPK'n palsta, niin mites se nyt oikein stemmaa, että entisöinnissä kyllä jaksetaan hieroa liittimet, johdot, letkut ja klemmarit pilkulleen oikeiksi, mutta muualla mennään jopa aidan alta?  Myönnän, että omissa kulkimissani kilpiruuvit on oikean värisiä, koska  tuonkin asian tekee hyvin ihan samalla vaivalla kuin huonosti. Lisäksi ruostevettä valuvat 6.6.-merkityt pultinkannat ei ole mikään kaunistuskaan.
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Marraskuu 24, 2014, 14:50:05 ip
Vastaus #71

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Perhana ku kummipoika meni Ouluun opiskelemaan ihan just katsastus miehen tuötä haaveilen, taitaa kolmen vuoden päästä mun Mazda mennä läpi jos kestää ajaa hallin läpi. No saa sitä kyllä kopistellakin mutta jos yksi parkki on pimeenä niin hylkyä ei tule, vaimon autossa oli yksi lyhyt kuvio suttuinen. Pantu joku halpa H7 lamppu, Osramit oli OK ilman suuntausta mutta vitutti käydä näyttämässä uusiksi. Oliko 12 vai 15€, pian ei tule moisia. Toki korjataan ja heti.

Marraskuu 24, 2014, 15:11:51 ip
Vastaus #72

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
C8 Lähivalaisimet
Olemassaolo, kunto, säännöstenmukaisuus, toiminta ja kytkentä.
Toinen lähivalaisin ei toimi. Valokuvio epäselvä tai virheellinen. Umpio löysä tai irti. Suuntaus virheellinen.
Korjauskehotus

C7 Etuvalaisimet
Olemassaolo, kunto, säännöstenmukaisuus, toiminta ja kytkentä.
Valaisin ei toimi.
Korjauskehotus

Noin pitäisi mennä.
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Marraskuu 24, 2014, 18:53:39 ip
Vastaus #73

paavosuorsa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • kaikki selviää tavalla tai sillä toisella.
Minulla taas on auto (harraste) joka on katsastettu joka vuosi heittämällä läpi. Viimeksi huhtikuussa, kaikki helmat paperia, samoin pohja. Eikä varmaan sata(100) tuntia riitä korin kunnostukseen, rillinkin tein, uudet pohjat tilasin ulkomailta, helmat(sisä ja vahvike) ulkoapäin helmatkin näytti hyvältä mutta valo paistoi läpi. Mikäli en olisi autosta niin paljon maksanut, olisi romulavalle joutunut. Vakava tarkoitus on jotta kuvakavalkadin näytän auton katsastaneelle konttorille.

Marraskuu 24, 2014, 19:12:34 ip
Vastaus #74

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Minulla taas on auto (harraste) joka on katsastettu joka vuosi heittämällä läpi. Viimeksi huhtikuussa, kaikki helmat paperia, samoin pohja. Eikä varmaan sata(100) tuntia riitä korin kunnostukseen, rillinkin tein, uudet pohjat tilasin ulkomailta, helmat(sisä ja vahvike) ulkoapäin helmatkin näytti hyvältä mutta valo paistoi läpi.

Mulla on toi luetun ymmärtäminen joskus vähän heikkoa.
Huhtikuussa katsastit vaikka pohjat ja helmat on paperia ja valo paistaa läpi eli teit siitä rillin  ??? ::)