Kirjoittaja Aihe: Suuret tulot ja verot  (Luettu 31473 kertaa)

Marraskuu 08, 2016, 19:43:31 ip
Vastaus #60

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Oon kohta 18 vuotta kulukenu yksityisellä lääkärillä työterveyshuollossa ja melekein jo toivosin, että kaikki julukiset myytäs pois. Just maanantaina mulla oli lääkäriaika klo 9:00 ja klo 10:00 mää olin käyny lääkärillä, labrassa, uuvestaan samalla lääkärillä ja olin menossa lappu kourassa apteekkiin. Julukisella tää sama homma ois hoijettu ens maanantaina iltapäivällä...
Kahden pytyn loukussa.

Marraskuu 08, 2016, 21:11:03 ip
Vastaus #61

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Joo,kuljin minäkin yksityisellä niinkauan kun työnantaja maksoi.Ossilta jäi nyt huomioimatta että köyhälle se 80 € on aika iso raha,omasta pussista.Kunnalliseen pääsee parillakympillä.Ei sinne kyllä ens maanantaina iltapäivällä pääse...Mulla on aikaa viikkopari ootellakin kun ei sillä saikkulapulla ole kiire.Ei se kellekään enää kelpaa...😜

Marraskuu 08, 2016, 21:47:05 ip
Vastaus #62

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Lisätään vielä se, että tuon lääkäriajan varasin samana aamuna siinä 7:00 korvilla.

Mutta ei mulla ollu Risto tuo raha mielessä, vaan se, että julukisella puolella ois aivan samat mahikset tuommoseen tehokkuuteen. Yksityisellä puolella ei takuuvarmasti oo yhtään ylimääräistä työntekijää, kun siellä pittää kaikkien tienata palakkasa. Julukisesta vois olla toista mieltä, ku siellä annettaan raha, joka on tuhulattava vuojen aikana, mutta siitä huolimata homma ei toimi. Jos julukiseen saatas sama tehokkuus, niin sinne pääsis kympillä lääkäriin.

Mun mielestä julukiselle pitäs palakata yksityisen puolen johtajia töihin kovalla rahalla. Ihan takkuuvarmasti ne maksas oman palakkasa moninkertasesti takas.
Kahden pytyn loukussa.

Marraskuu 09, 2016, 00:03:29 ap
Vastaus #63

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
No,kun mennään ajassa taaksepäin niin kunnalliselle mentiin aikaa varaamatta,käytiin ilmoittautumassa ja istuttiin odottamaan.Varttitunnin-tunnin sisään huudeltiin tupaan ja tutkailtiin tila.Ja kaikki tapahtui ilmaiseksi.Sitten alkoi raha puhumaan ja tehostettiin toimintoja,lopputuloksen kaikki tietää.Nythän lienee tarkoituksena saada julkinen hoito sellaiseen jamaan että sen voi lopettaa.Rikkaat ja vakuutuksella/työnantajan rahalla potijat voi hypätä yksityisellä ja köyhät joutaa kuolemaan yhteiskuntaa rasittamasta...

Marraskuu 09, 2016, 13:45:13 ip
Vastaus #64

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meillä julkisella terveysasemalla lääkäri  hoitelee 4-5 potilasta per päivä 20 min/nenä sanoo tuttu hoitaja.
Tuo "ilmainen" terveydenhoito johtaa siihen, että sinne menee ihmisä, jotka potevat yksinäisyyttä yms ei-fyysisiä sairauksia.
Ne tekevät tuon jonon.
Näin sellaiset, jotka vaativat fyysisen sairauden hoitoa, joutuvat odottelemaan viikon-kaksi lääkärillepääsyä.
Jos pitää maksaa lääkärillepääsystä, nuo yksinäisyynntautia potevat ihmiset eivät mene sinne; yleensä he ovat myös vähävaraisia.