Jos nyt jotain vikaa pitää löytää volovoista niin joustintukilaakerin välikumeja saa näköjään vaihdella pariin kertaan vuodessa, jos ei halua kuunnella sitä kolinaa. Ei ne leimaamista eikä muutenkaan haittaa ajoa, mutta pitävät kuluneena vähän ilkeän kuuloista ääntä. Parin kympin osat ja muutaman tunnin savotta niiden vaihtaminen. Itse olen jo tottunut siihen kolinaan, ja lopen kyllästynyt tässä vuosien varrella niiden jatkuvaan vaihteluun.
Ja eukkohan tuolla meidän volovolla nykyään pää asiassa muutenkin ajelee? Kyllä korva tottuu siihen, ajan kanssa.

Semmonen taikatemppu niille pitää tehdä kanssa että jos kovilla pakkasilla ja kylmänä startatessa ajotietokoneen näyttöön ilmestyy häiriö ilmoituksia: -moottorin teho alentunut - sammuta moottori - yms...yms... vaikka sun mitä tekstiä. Käy ainoastaan tyhjäkäyntiä, ei tapahdu kaasulla mitään, eikä liiku mihinkään.
Ne on jotain alijännitteen aiheuttamia häiriöitä?? Oon kuullut semmosia huhuja.
Korjataan tällein:
Auton tyhjäkäyttöä pari minuuttia, ja sitten sammuksiin. Akun maakaapelia pitää käyttää muutaman minuutin irti. Sitten vaan kaapeli takaisin kiinni, häiriö ilmoitukset häviää ja matka jatkuu. Se homma nollaa häiriöt pois. No problem. Eli ei kannata kovilla pakkasilla pakata lapin reissua varten illalla sitä takapaksia turvoksiin, niin eipähän sitten tarvii aamulla ensimmäisenä purkaa kaikkia pois kun pitää kaivaa sitä akkua esille sieltä kontin pohjalta. On kokemusta.

Se on näköjään n. kerta talveen suoritettaava "huoltokorjaus".
Muuten ne on mahottoman hyviä luottoratsuja.