Kirjoittaja Aihe: Maalissaalista  (Luettu 3469 kertaa)

Maaliskuu 12, 2015, 10:15:54 ap
Luettu 3469 kertaa

esko m järvinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hei
Mukaan tarttui lampun koppa, tyyppi saksalainen bosch, jollaista on käytetty 50-luvun alussa ainakin BMW pyörissä. Tässä on kuitenkin pieni ero virtalukossa.
Tunnistaako kukaan mikä merkki käyttänyt ratkaisua, jossa on ilmeisesti samantyylinen sytytysvirran uudelleenohjaus kuin löytyy NSU:n 30-lukuisista generaattorin säädinkopasta, tässä siirrettynä lamppuun. (käännettävä bakeliittinuppi)
Olen nähnyt kerran vastaavan DKW RT 250 pyörässä.
Esko J

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 12, 2015, 11:01:17 ap
Vastaus #1

Frank Nylund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tervehdys,

DKW RT250 ja ruotsalaisessa NV38 pyörissä käytettiin tommosta katkasijaa, jota kääntämällä saatiin virtaa laturilta suoraan puolalle. Siitä oli keskustelua tällä palstalla jonkin aikaa sitten, mutta en nyt tähän hätään löytänyt sitä.

//Frank

Maaliskuu 12, 2015, 12:33:57 ip
Vastaus #2

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toi lamppu on niin RT 250 H:n lampun näköne, lataus ja vapaan merkkivalot samassa paikassa kuten se akutta käyntiin katkaisija (mikä sen oikee nimi onkaan). Virtalukkokin on ihan samanlainen. Väitän että sitä on käytetty siinä ainakin, mun NV 38:ssa on erilainen lampunkuuppa. Valot eri tavalla ja eri virtalukko, eikä tota akutta katkaisijaa. Kumpaakin on käytetty Hellaa ja tota Boschia, mun NV:ssa on Hellan lamppu.