..kuinkas usein te aikuisikäiset wanhoilla mopoilla ja moottoripyörillä pöristelevät joudutte oikein poliisin syyniin? Näitä lukiessa tulee mieleen että poliisin pelko on ihan todellinen.. omaa wanhalla pyörällä pöristelyä ei poliisit ole häirinnyt, ja viimeksi talviralliin mennessä jopa vastaan tulleesta maijasta nostettiin ihan peukut pystyyn! On tullut ajettua puhallus ratsijaan lentäjän nahkakypärä päässä ja virkamies kyseli vaan että minkä vuotinen peli ja toivotti hyvää matkaa...omasta mielestäni tuo poliisin syyni kumminkin keskittyy ääliömäiseen liikenne käyttäytymiseen , nopeuksiin ja poikasten pöristelyyn.
Olen nyt ehtinyt ajaa vanhoilla mopoilla yhden syksyn ja 6 kesää, joskus myös talvisin yhteensä ehkä kymmeniätuhansia kilometrejä. Kahdesti on poliisit pysäyttänyt puhallutusta varten, toinen pysäytys oli Piipsjärven kierroksella Oulaisissa. Usein olen poliiseja mopoillessa nähnyt mutta he eivät minun kokemuksen mukaan viitsi meitä vanhoja mopoilla päristeleviä äijiä turhia pysäytellä. Joskus 2009 huomasin mopoa ruuvaillessani että hitto, mullahan on hammaslääkäriaika 7 minuutin kuluttua. Tuli kiire eikä tallilla ollut muuta ajopeliä kuin kilvetön mopo, siispä sillä kiiruusti hammaslääkäriin. Tottakai just silloin oli matkan varrella poliisien ratsia, minä vedin urku auki vaan ohi ja nostin kättä, peilistä näin että poliisit katsoi perään ja hymyilivät. Taisivat huomata ettei mopossa ollut kilpiä

Kaveri oli ajelulla entisöidyllä suppanallaan tiluksia katselemassa, kotimatkalla poliisiauto pysähtyi kohdalle, ikkuna laskeutui ja poliisi totes vaan että ota ens kerralla kypärä mukaan, sitten poliisit jatkoivat matkaansa.
Kunhan ajelee vanhalla (siistillä) mopolla ihmisiksi eikä törttöile niin ei ne poliisitkaan kimpussa ole. Kaverin poika sai mopokortin ja on ajanut vanhalla Tunturilla paljon eikä poliisit häntäkään ole pysäyttänyt kuin puhallutuksissa. Olisikohan pysäytyksiä tullut enemmän jos olisi ajanut nykymopolla?