Kirjoittaja Aihe: Tiivistemassa  (Luettu 10226 kertaa)

Helmikuu 19, 2015, 10:17:37 ap
Luettu 10226 kertaa

tapani vakoniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikä tiivistemassa / liima olisi hyvä moottorin lohkojen tiivistämiseen missä tiivistettä ei käytetä, pitää sietää kampikammion kohdalla myös bensaa, 2t moottori kyseessä.
T:Tapsa

Helmikuu 19, 2015, 10:23:03 ap
Vastaus #1

Tauno Nousiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro! Ainakin itsellä hyvät kokemukset Loctiten tasotiiviste Fiksuksen tiskiltä ,kätevä pumppupullo.
Hyvä tuote !
terv tane
GoldWing 1100 Interstate - 81

Helmikuu 19, 2015, 17:53:19 ip
Vastaus #2

Markku Hakola

• Vieras
1970 luvulta ähtien olen käyttänyt Hylomar- tiivisteainetta lähes poikkeuksetta,niin harrastuksissa ja töissä.
Tullut aikojen kuluessa kokeiltua monia muitakin, testimielessä, mutta edelleen pitäydyn tuossa.
Käyttänyt myös usein tasotiivisteidenkin lisänä.
Ellei muuta, niin helpottaa tasotiivisteen irroitusta.

Alla linkki, minkä kautta seviää tarkemmin, mistä tuotteesta kyse.
Tuota löytyy mm Motonetista ja muistakin tarvikeliikkeistä ja vastaavia aineita myyvistä liikkeistä.

http://www.ytm.fi/tuotteet/teollisuuden-kunnossapito/teollisuuskemikaalit-ja-voiteluaineet/moottoritiivistysaineet-hylomar/

Helmikuu 19, 2015, 21:33:40 ip
Vastaus #3

Niko Tuomola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602301/Permatex-Form-A-Gasket-3-tiivisteliima-118ml  . Tätä minä olen käyttänyt sekä paperitiivisteiden kanssa, että suoraa alumiinipinnoille. Mielestäni parasta . Tolla olen koneet kasannut viimeiset 15 vuotta, Eikä ole tuottanut pettymystä.

Oma 2T Suzuki jossa koneenlohkot on kokonaan ilman mitään muuta tiivistettä on pitänyt hyvin . Ja tuo ei tuki mitään kanavia, kuten silikonitiivistemassoista helposti pursuaa kappaleet yhteen kiristäessä. Paperi tiivisteet, jotka olen tuon kanssa laittanut on irrottaessa säilyneet ehjinä ja olleet uudelleen käytettäviä, kun eivät repeä purkaessa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2015, 21:46:55 ip kirjoittanut Niko Tuomola »

Helmikuu 19, 2015, 23:05:55 ip
Vastaus #4

Juha Mattila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hondabond on mielestäni paras.  Sanokoot muut mitä tahansa.  Monta ainetta on tullut kokeiltua.  Hylomar on ihan tuttu.
Kokemuksen kautta päädyt todennäköisesti samaan...

Helmikuu 20, 2015, 18:06:27 ip
Vastaus #5

Frank Nylund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tere,

Komppaan Juhaa satasella tässä asiassa.

Nuo Threebondin tavarat on laatukamaa (taitaa kaikki Hondabondit, Yamabondit, Toyotan ym japsivalmistajien "merkkiliimat" olla kaikki Threebondin tuotteita eri pakkauksissa).

Saan nyt varmaan kaikkien vihat niskoilleni, koska tuosta Hylomarista en ole ikinä tykännyt :)

//Frank

Helmikuu 21, 2015, 07:12:23 ap
Vastaus #6

Markku Hakola

• Vieras
Ei kait tässä oo tarkoituksena vihaaman yhden massan takia alkaa.

Se on näitten tiivistemassojen kanssa sama kuin hyvin monen muunkinasian kohdalla.
Yks tykkää siitä ja toinen jostain muusta ja kullakin on ne omat syynsä, miksi "se jokin on parempi, kuin toinen".
Hyvä näin sillä jos kaikki ois yksmieleisiä, ei tulis keskusteluja.

Varmaankin on niin, että ei niitä valmistajia nyt niin paljoo ole, kuin tuotemerkkejä
Samaa perusmassaa vaan pataan erituotemerkeillä ja kenties massa värjätään erilaiseks.

Makuasioistahan noitten paremmuusjärjestykseen laitossa yksinomaan on kyse,
kunnes joku tekee luotettavan vertailutestin, mutta tuskin kannattaa, kun ei kaikki kuitenkaan luota lopputulokseen,
varsinkaan, kun kullakin on oma painoarvonsa eri ominaisuuksien suhteen, mitä tuotteelta vaatii / haluaa.

Helmikuu 22, 2015, 11:04:25 ap
Vastaus #7

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kihi kihi...

Monet tykkäävät juuri samoista tarvikkeista kotihommissa kuin löytyy
työmaan varastosta...Jos pikkuinen piruilu nyt sallitaan!

t. Markku