Kirjoittaja Aihe: Hapanleipää  (Luettu 10082 kertaa)

Helmikuu 18, 2015, 19:57:53 ip
Vastaus #15

Pasi Salomäki

• Vieras
Entisenä 3-vuorolaisena (toisessa polvessa) sanon, juuri näin:

"Muuten tuosta närästyksestä oikeastaan vain halusikin sanoa:Renniet sun muut humpuukit kannattaa jättää kaupan hyllylle ja tyhymempien osteltaviksi.
Otatte ruokasoodaa puoli viiva yksi teelusikallista vesilasiin ja kitusiin.5 min ja ei taatusti polta enää."

Lisäyksenä, että ei tee huonoa myöskään kiehauttaa mikrossa puoli desi vettä ja laittaa pellavan siemeniä siihen teelusikallinen limottumaan tunniksi, sitten kurkusta alas.

Ne renniet ja muut on kaikki jotain alumiinipaskaa, joka vaan pahentaa asiaa pitkän päälle.

Yhteen aikaan oli aina ruokasoodapurkki ja teelusikka auton hanskalokerossa, kun tuo vattan karviminen teki varsinkin ajaessa oikein häijyä. Onneksi ei enää.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2015, 20:00:55 ip kirjoittanut Pasi Salomäki »

Helmikuu 19, 2015, 12:39:38 ip
Vastaus #16

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Ongelma ei mulla  oo happo sinänsä, vaan se, että se nousee ruokatorveen ja joskus ihan ylös asti.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Helmikuu 20, 2015, 21:04:15 ip
Vastaus #17

Kari Vähäkainu

• Vieras
Heräätkö joskus siihen että meinaat tukehtua omaan yrjöösi/vatsahappoihisi? Jos näin on niin sinulla suurella todennäköisyydellä vuotaa vatsalaukun läppä. Yöunet paranevat jos laitat sängyn pääpuoleisten jalkojen alle 15 sentin korotuspalat, auttaa estämään happojen nousun ruokatorveen. Minulle tuo kikka auttoi.

Närästykseen minulla on auttanut Somac hyvin. Sen kun nakkaa aamulla tyhjään vatsaan ja antaa vaikuttaa tunnin verran ennenkuin syö mitään niin teho kestää koko vuorokauden. Minäkin olen vetänyt ruokasoodaa melkoiset määrät elämäni aikana, kilon purkki ei kauaa minulla kestänyt.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2015, 21:08:15 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Helmikuu 20, 2015, 21:37:46 ip
Vastaus #18

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Heräätkö joskus siihen että meinaat tukehtua omaan yrjöösi/vatsahappoihisi? Jos näin on niin sinulla suurella todennäköisyydellä vuotaa vatsalaukun läppä. Yöunet paranevat jos laitat sängyn pääpuoleisten jalkojen alle 15 sentin korotuspalat, auttaa estämään happojen nousun ruokatorveen. Minulle tuo kikka auttoi.

Närästykseen minulla on auttanut Somac hyvin. Sen kun nakkaa aamulla tyhjään vatsaan ja antaa vaikuttaa tunnin verran ennenkuin syö mitään niin teho kestää koko vuorokauden. Minäkin olen vetänyt ruokasoodaa melkoiset määrät elämäni aikana, kilon purkki ei kauaa minulla kestänyt.
Juu Kari noinkin mulla joskus paitti oon koittanut muokata tyynyä tosi korkealle että pää olis korkealla  :) Toi happo juttu yleensä tullu kun otettua likaa kaffia, alkohoolia tai savustettua lohta  yhdistettynä iltasella tai  liikaa paprikaa aamuvoileipillä liian kaffin kera :D. Todella epämielyttävä on se olotila!

Helmikuu 20, 2015, 21:46:29 ip
Vastaus #19

Kari Vähäkainu

• Vieras

Juu Kari noinkin mulla joskus paitti oon koittanut muokata tyynyä tosi korkealle että pää olis korkealla  :) Toi happo juttu yleensä tullu kun otettua likaa kaffia, alkohoolia tai savustettua lohta  yhdistettynä iltasella tai  liikaa paprikaa aamuvoileipillä liian kaffin kera :D. Todella epämielyttävä on se olotila!

Pelkkä korkea tyyny ei auta sillä sinulla on silloin vaan pää ylöspäin, vatsalaukun läppä on yhä vaaterissa. Koko kropan pitää olla alaviistoon jotta hapoilla on "ylämäki" edessään. Tämä oli lääkärin neuvo minulle.

Kahvinjuontia olen radikaalisti vähentänyt, alkoholia en juo, savustettua lohta joskus mutta paprikaa tulee usein vedettyä ihan siltään helposti yksi tai kaksikin. Se on niin hyvää, samoin kuin sipulikin, sitäkin on mukava syödä. Ja suolakurkkujen liemi vasta hyvää onkin! Nam :)

Helmikuu 22, 2015, 11:13:59 ap
Vastaus #20

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Pari kertaa oon vetässy hapot henkeen kesken unen. Sitä kun ei oikeen tajua, että mitä on tapahtunu kun polttaa niin viusti ja yrittää vaan piättää hengitystä ja nieleskellee, että polte loppus. Kun pitäs tietenki älytä yskiä.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''