Kirjoittaja Aihe: Vai meinaa ne keskustalaiset  (Luettu 23760 kertaa)

Helmikuu 10, 2015, 11:07:10 ap
Vastaus #30

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Eihän tuossa ideassa tapahtuisi mitään muuta kuin verotulot alentuisi, viron viinarallin kasvaisi ja taas kerran muutaman sataa pikkukauppaa laittais lapun luukulle. Tuommonen olis pelkkää kiusan tekoa kohtuu käyttäjille, ja ongelma käyttäjien juominen jatkuisi ihan entiseen tapaan.
 Nyt tais uskonnollinen vakaumus ohittaa jälleen kerran terveen järjen. Tuo möläytys tulee elämään hyvin pitkälle ihmisien muistissa tulevaisuuteen.
 Minä en aio ikinä äänestää semmosta tahoa jonka päätöksiä ohjaa uskonnolliset vakaumukset, ja terve järjen käyttö sivuutetaan sen oman lahkon periaatteiden tai muun uskonnollisen vakaumuksen alta. Se on selkeä osoitus jonkin sortin fundametalismista. Minun lailla ajattelevia on varmaan aika paljon?

Niin, ja sitä kaljaa tulee saamaan jatkossakin ruokakaupoista ihan entiseen tapaan, meille pakanoille ja muillekin oluen ystäville.  :)

Helmikuu 10, 2015, 12:08:04 ip
Vastaus #31

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Nyt tais uskonnollinen vakaumus ohittaa jälleen kerran terveen järjen. Tuo möläytys tulee elämään hyvin pitkälle ihmisien muistissa tulevaisuuteen.
 Minä en aio ikinä äänestää semmosta tahoa jonka päätöksiä ohjaa uskonnolliset vakaumukset, ja terve järjen käyttö sivuutetaan sen oman lahkon periaatteiden tai muun uskonnollisen vakaumuksen alta. Se on selkeä osoitus jonkin sortin fundametalismista. Minun lailla ajattelevia on varmaan aika paljon?

En usko että usko oes näätelly mitenkää ratkasevvoo ossoo Keskustan olutlinjaaksessa. ::)

"Idean äitinä pidetään keskustan varapuheenjohtaja Annika Saarikkoa,
sillä hän veti puolueen alkoholipoliittista työryhmää, joka hyväksyi ehdotuksen yksimielisesti."

"Luterilaisen kirkon työssä olen ollut useaan eri otteeseen.  Nuorempana työskentelin seurakunnan rippileirien ohjaajana ja opiskeluaikana tiedottajana sekä freelance-toimittajana Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymässä. Projektityönä olen vastannut muun muassa Kirkkopäivien viestinnästä sekä lapsi- ja nuorisotyön valtakunnallisista tapahtumista.
Ennen siirtymistä poliittisiin töihin työskentelin Kirkkohallituksessa vs. tiedottajana sekä seurakuntavaailen viestintätehtävissä."
-pena-

Helmikuu 10, 2015, 13:13:25 ip
Vastaus #32

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

En usko että usko oes näätelly mitenkää ratkasevvoo ossoo Keskustan olutlinjaaksessa. ::)

"Idean äitinä pidetään keskustan varapuheenjohtaja Annika Saarikkoa,
sillä hän veti puolueen alkoholipoliittista työryhmää, joka hyväksyi ehdotuksen yksimielisesti."

"Luterilaisen kirkon työssä olen ollut useaan eri otteeseen.  Nuorempana työskentelin seurakunnan rippileirien ohjaajana ja opiskeluaikana tiedottajana sekä freelance-toimittajana Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymässä. Projektityönä olen vastannut muun muassa Kirkkopäivien viestinnästä sekä lapsi- ja nuorisotyön valtakunnallisista tapahtumista.
Ennen siirtymistä poliittisiin töihin työskentelin Kirkkohallituksessa vs. tiedottajana sekä seurakuntavaailen viestintätehtävissä."
Olokoompa tehny aikasemmin ja ollut mikä hyvänsä. Ei tehnyt minuun muuta vaikutusta kuin sen että verisuonet meinas pullistua päästä pihalle kun luin tuon jutun.
 Ei oo ihme että tämä maa on menossa täysin hunningolle, kun meinaavat vielä alkaa rapakaljan saantiakin vaikeuttaan.
 Niin minä taas mieleni pahoitin. >:(

Helmikuu 10, 2015, 13:27:28 ip
Vastaus #33

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
NatsiSivan pilsneri 2,8% on yllättävän juotavaa, mitään muuta juustonakkien lisäksi sieltä osta. Montaa kaveria olen uunottanut sillä kaatamalla tuoppiin keittiössä ja kukaan ei ole sanonut että olis pahaa kaljaa, koffia moittivat vaikka aitoa keppanaa. Ex työkaveri osti usein ykköstä pullossa ja korkki auki ja täytti halvalla corona prändyllä pullon ja sitten tuoppii, on muuten hyvää. Siis ilman Viron tuontiakin pärjäämme ilman kossun juontia, ruottin kansan olut on pahaa prosenteista riippumatta. 25V sitten kun olin isääni katsomassa oli torstaisin kiire kun systembuulaakiin tuli lapinkultaa ja tiistaisin suomikauppaan tuli lenkkimakkaraa ja punasta norttia, kyllä vaan svedut kiilaili jonossa eikä sanaakaan finjeeveleistä silloin kuulunut.

Helmikuu 10, 2015, 14:56:13 ip
Vastaus #34

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Ennen siirtymistä poliittisiin töihin työskentelin Kirkkohallituksessa vs. tiedottajana

No voi perskules, onpa Annikalla käsitys "oikeista töistä" kohdillaan: Kirkkohallituksesta politiikkaan. Itkiskö vai nauraisko.

Kaipa sillä kepardikiellolla saataisiin sulkia hattuun jos katsotaan alkoholin kulutusta tilastoista sitten myöhemmin. Just niistä samoista tilastoista missä ei Viron tuonnit, itärajan tuliaiset sun muut näy.

Valitettavan surkeita ovat kotimaan kaljat merkistä, ostopaikasta tai veroluokasta riippumatta. Samaa Keravan kuraa eri värisillä etiketeillä. Luotan siihen että Eestin kävijät ja kiekkofanit pitävät suomalaisen panimoteollisuuden rippeet pystyssä, itse joudun valitettavasti kääntymään Tsekkien puoleen tässä olutasiassa. Kolmen euron Holba (IV) pullollisessa on kuitenkin enemmän olutta kuin viidessä euron koffitölkissä. Valitettavasti.

Henryn kanssa samaa mieltä Lidelin pilsneristä, on hyvää ja halpaa eikä mene liikaa päähän. Mulle ei rotsenteilla sillai ole merkitystä, ehkä parempi vaan jos on vähemmän, kunhan maku on tallella. Tykkään oluen mausta, mutta viinapää on valitettavan huono, väsy tulee, laiskottaa ja työn jälki kärsii, joten kelpaisi kesäpäiväjanoon ja ruokajuomaksi vaikka oikean oluen makuinen alkoholitonkin.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2015, 14:58:20 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 10, 2015, 16:27:50 ip
Vastaus #35

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lidlin Frinkbräu on kanssa maultaan hyvää ja alkoholia 0,0% tai vähemmän kuin 0,5%.
Saa vielä ostettua yhdeksän jälkeenkin.

L&K.

Helmikuu 10, 2015, 18:40:07 ip
Vastaus #36

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Lidlin Frinkbräu on kanssa maultaan hyvää ja alkoholia 0,0% tai vähemmän kuin 0,5%.

Just tota Finkkiä tarkoitin, en vaan saanut nimeä päähäni. Toi atsaleantauti varmaan aiheuttaa jotain klementtiiniä ku ei nimet pysy mielessä. Ykkösolusen vahvuista se mielestäni oli, onkohan nyt tullut sitten vallan alkoholiton?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 10, 2015, 20:10:27 ip
Vastaus #37

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Just tota Finkkiä tarkoitin, en vaan saanut nimeä päähäni. Toi atsaleantauti varmaan aiheuttaa jotain klementtiiniä ku ei nimet pysy mielessä. Ykkösolusen vahvuista se mielestäni oli, onkohan nyt tullut sitten vallan alkoholiton?

Kyllä siellä on molempia-kumpaakin oon maistanu ja poikkeuksellisen hyviä ollakseen mietoja.
Kannattaa kokeilla myös OLVIn ykkönen,jopa ryhdikkäämpä kuin kusivesi kolmonen-uskomatonta kyllä.
Mutta kun ykkönen tehdään hiukan eri tekniikalla johtusko siitä..

Aikoinaanhan,ykköseen lisättiin hartsia.80 luvulla,mm. Lahden juomat.

Saunaan joskus tosiaan tuota OLVIn ygöstä ottanu 0,5 tölkin mukaan,vaikka se on lähes yhtä kallista meillä kuin kolmonen.
Sitä en mee sanomaan minkä makuista on lasipullossa-tuskin yhtä hyvää.
Kyllä mä kolmosta juonkin pääasiassa mut voi sitä välillä nyt muutakin kokeilla  ;)

Helmikuu 10, 2015, 20:14:16 ip
Vastaus #38

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo Lidlin alkoholiton Finkbräu maksaa 49 senttiä tölkki ja kun
otetaan pantti pois niin hinnaksi jää 34 senttiä. Halpaa.

L&K.

Helmikuu 10, 2015, 20:24:36 ip
Vastaus #39

Antti Jokinen

• Vieras
Peli poikki!

"Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä kertoi tänään, että keskiolut pysyy kaupoissa vaikka keskusta voittaisi vaaleissa.
KIPPIS kohtuudelle -niminen taustapaperi ja yksi sen keinoista – keskioluen myynnin siirtäminen pois ruokakaupoista Alkoon jätettiin jo syksyllä pois keskustan vaaliohjelmasta.
– En osannut eilen kuvata riittävän selvästi, mikä on vaaliohjelma ja mikä on sen suhde taustalinjauksiin. Vaaliohjelma on kakkara ja viisi hallitusohjelman strategista tavoitetta, Laaninen täsmentää."

Mutta mikä on kakkara?

Helmikuu 10, 2015, 20:37:13 ip
Vastaus #40

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Vaikka Väyrysestä tulis presitentti ja kepu yksin RKP:n kanssa tekis hallituksen niin keppana pysyy kauppojen hyllyillä. Pahempaa on tulossa jos kepu saa pääministerin salkun, tarkkana niiden numeroiden kanssa vaalikopissa. Tuhon tiellä ollaan jo nyt mutta ei vielä keskiajalla johon ollaan ajautumassa.

Helmikuu 10, 2015, 20:39:19 ip
Vastaus #41

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Peli poikki!

"Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä kertoi tänään, että keskiolut pysyy kaupoissa vaikka keskusta voittaisi vaaleissa.
– En osannut eilen kuvata riittävän selvästi, mikä on vaaliohjelma ja mikä on sen suhde taustalinjauksiin. Vaaliohjelma on kakkara ja viisi hallitusohjelman strategista tavoitetta, Laaninen täsmentää."

Mutta mikä on kakkara?

Kakkara on lehmänpaska.

Keskon uudella toim.johtajalla ja Sipilällä on yhteisenä huolenaiheena keskiolut.
Sillä erotuksella että Kesko haluaa myös viinit kauppoihinsa.

Harmi kyllä en osaa kertoa sitä niin hvyin kuin uutisissa.Sitä kuuntelemalla sai alkuun sen kuvan että Keskon pomokin on ihan samoilla linjoilla kuin kepu..minä jo katoin että mieskin on sen näköinen Tero kyllä että ihan hihhulimies,mutta ei sittenkään..
Ja eihän suinkaan tuota nyt kukaan tosissaan luullutkaan että kepun vaalijutut menis ikinä läpi.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2015, 20:41:36 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Helmikuu 10, 2015, 20:43:07 ip
Vastaus #42

Antti Jokinen

• Vieras

Kakkara on lehmänpaska.

Minulle tuli kakkarasta ensin mieleen kakkakikkara.  :D

Helmikuu 10, 2015, 20:46:46 ip
Vastaus #43

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Kakkara on lehmänpaska.

Minulle tuli kakkarasta ensin mieleen kakkakikkara.  :D

Meitä varoitettiin nimenomaan pikkupentuina Kiteellä astumasta lehmänkakkaroihin.Oisko se ollu joku "siistimpi" vaihtoehto lehemänpaskalle..enpäs tiijä mistä juontaa.Luulen että kuivanut l.paska kuitenkin on kakkara.Ja sitähän voi käyttää vaikka polttoaineena hellassa yms.

Helmikuu 10, 2015, 20:47:41 ip
Vastaus #44

Jari Eronen

• Vieras
Homeelta tuo minusta näyttää :)
Se on hyllynkannatin se. Ei hometta.