Kirjoittaja Aihe: Mahtaakohan tätänykyä olla olemassakaan  (Luettu 4920 kertaa)

Helmikuu 08, 2015, 19:26:53 ip
Luettu 4920 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Sellasta vihreää valoa auton vasempaan takakulmaan,eli mee ohi vaan valoo.Muistan takavuosina,mulla oli vanhan mallin lava hiace ja sellanen oli siinäkin,tosin se ei kyllä palanut,mutta lamppu silti oli.Meinasin vaan,jos tohon asutomersuun piruuttaan laittais.

Helmikuu 08, 2015, 19:36:25 ip
Vastaus #1

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Sellasta vihreää valoa auton vasempaan takakulmaan,eli mee ohi vaan valoo.Muistan takavuosina,mulla oli vanhan mallin lava hiace ja sellanen oli siinäkin,tosin se ei kyllä palanut,mutta lamppu silti oli.Meinasin vaan,jos tohon asutomersuun piruuttaan laittais.
Minä en ole sellaista tiennytkään..ainoo mitä oon nähnyt on rekoissa kuskin ovessa oleva ohituslamppu.

Helmikuu 08, 2015, 19:36:48 ip
Vastaus #2

Kari Vähäkainu

• Vieras
Ai sitävartenko se vihreä valo on? Joskus nähnyt romppeilla.

Jospa ostaisit kirkkaan irtomallisen peruutusvalon ja värjäisit lasin vihreäksi? Ajovalomaaleja (kuin myös ajovalokalvoja) saa erivärisinä esim Biltemasta.

Ihan eri asia onkin se että ymmärtääkö kovinkaan moni vihreän takavalon merkitystä. Minä en ainakaan tiennyt mutta nytpä tiedän :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2015, 19:39:04 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Helmikuu 08, 2015, 19:43:30 ip
Vastaus #3

Harri Kauranen

• Vieras
Niitä oli mm. rekka-autoissa kuuskyt luvulla ja jonkun verran vielä seitkyt luvullakin.No en minä edes romppeilla ole nähnyt,mutta saat sen laittaa vaikka lamborssiinisi takakulmaan.

Helmikuu 08, 2015, 20:00:36 ip
Vastaus #4

Kari Vähäkainu

• Vieras

Helmikuu 08, 2015, 20:15:14 ip
Vastaus #5

Risto Saastamoinen

• Vieras
Entäs, jos tuollaisella lampulla lupaat takanatulijan ohittaa, ja sitten tuleekin tälli, niin eikös siitä joudu syytteeseen?

Helmikuu 08, 2015, 20:22:13 ip
Vastaus #6

Harri Kauranen

• Vieras
Ei tietenkään siitä vastuuseen joudu,selailes tieliikennelakia ja asetuksia.Ajoneuvon kuljettaja on aina vastuussa,ei ohitettava.

Helmikuu 08, 2015, 20:35:56 ip
Vastaus #7

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ei tietenkään siitä vastuuseen joudu,selailes tieliikennelakia ja asetuksia.Ajoneuvon kuljettaja on aina vastuussa,ei ohitettava.
Ei varmasti.Ja ne vihreät valothan on aikaa sitten määrätty asetus kumoamalla poistettaviksi.Monella foorumilla löytyy vanhaa juttua asiasta.Vähän niinkuin ojavalo määrättiin aikoinaan poistettavaksi.Faijakin aikoinaan sinnitteli viimiseen asti sen kanssa kunnes oli pakko poistaa.
Mitähän katsastuksessa sanois ohitusvalosta?

Helmikuu 08, 2015, 20:44:55 ip
Vastaus #8

Harri Kauranen

• Vieras
No joo,kyllähän se on tietysti niin,että et uuteen lamborsiiniisi sitä saa asentaa.Mutta jos auto on vanhempi,kuin kielto,kyllä saa laittaa.MM. se ojavalo alle 71 ja hakuvalo alle 67.Nää mä taas tiedän,kun pihallani seisoo autoja joissa kyseiset valot on.Ja kohta katon netistä koska ohitusvalo kiellettiin.

Helmikuu 08, 2015, 21:14:58 ip
Vastaus #9

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
No joo,kyllähän se on tietysti niin,että et uuteen lamborsiiniisi sitä saa asentaa.Mutta jos auto on vanhempi,kuin kielto,kyllä saa laittaa.MM. se ojavalo alle 71 ja hakuvalo alle 67.Nää mä taas tiedän,kun pihallani seisoo autoja joissa kyseiset valot on.Ja kohta katon netistä koska ohitusvalo kiellettiin.

Sitä minäkin tykkään et saa laittaa jos auto on vanhempi kuin milloin se on kielletty.
Faijan Volsu muuten oli -61.Mutta saattohan se olla vaan v.ttumainen katsurikin.Eiköhän ne siihen aikaan ollu kaikki  ;D

Hyvähän toi mun mielestä olis kun ihmiset ei kuulemma enää osaa vilkulla eikä pitkillä antaa merkkejä.Jospa ne ton vihreen tajuis paremmin..ja oishan siinä sitä wanhojen aikojen havinaa-ja aikakautensa tyyliin sopivaa lisävarustetta-sitähän sää sillä kummiskin haet  ;)

Helmikuu 08, 2015, 21:42:19 ip
Vastaus #10

Harri Kauranen

• Vieras
Se taidettiin kieltää 1/1-70 ja kyllä sen saa laittaa 69 malliin.Autokoulun oppikirjassa -68 siitä sanottiin,että sillä annetaan merkki,että ohittaja on huomioitu.Ei siis mitään anna mennä ohi vaan merkkiä.