Kirjoittaja Aihe: Stockmann, kaatuuko?  (Luettu 7736 kertaa)

Helmikuu 07, 2015, 23:36:27 ip
Luettu 7736 kertaa

Ilkka Eronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • 8 SPEED
Todennäköisesti/Toivottavasti... on ollu aikasemminkin ongelmia, myyty mm pois moottoripyörät, aseet ja autot..jne
Saa nähdä mikä teksti on valomainoksessa Jusslan hallissa jos yleensä valmistuu...

Helmikuu 07, 2015, 23:59:32 ip
Vastaus #1

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nostan kyll nöyrästi hattua Evelina Melentjeffille joka uskalsi ostaa Stockmannin raskaasti tappiolisen seppälä vaateketjun ( 2014 tappiot luokkaa 25 milliä) PS. Olin seppälän vakiasiakas 80 luvulla  mutta sen jälkeen tuli ikää lisää niin sekin loppui ja sitten tuli ruottalaiset firmat  m.m. HM, lindex kappal ettei varmaan Evelinan Seppälällä helppoa,,,,
onnea yritykselle http://www.kauppalehti.fi/uutiset/melentjeff-seppala-tekee-tulosta-jo-tana-vuonna/THvnJWPh

Helmikuu 13, 2015, 23:06:13 ip
Vastaus #2

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No minä en ole koskaan ymmärtänyt kuka sitä helkutin ylikalliilta stokkalta kukaan osti kun kävelin sen läpi joskus jotain10 vuotta sitten ja kurssi huiteli jotain yli kolmen kympin  mutta näköjään kansanedustajat ostivat sieltä monen tonnin huugo bossin pukua ,,, ja vaikka olis ollu laatua vaikka muille jakaa niin ei se enää päde kun nyt vaihetaan tiuhaan tahtiin käyttötavaraa vinhasti eikä säästetä seuraavalle sukupolvelle ! Ja nyt näköjään muutkin hoksanneet että miksi maksaa likaa kun halvenmallakin on tarjolla. Osinko nolla varmaan pitkäksi ajaksi jos ei peräti mee konnkkaan?  Ps. Mutta kumma kyllä meni plussalle tänään vaikka osavuosikatsaus karsee,, ne markkinat katsoo plussaksi kun me tavalliset tallajat meinaa olipas huono ja sitten päinvastoin tulee hyvät luvut meidän mielestä niin kurssi dykkaa,,no joo se on se "tulevaisuus joka on se tärkein pointti firmassa markkinoille" ja se oli näköjään monen liikkeen lopettaminen plussaa markkinoille. 
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2015, 23:33:06 ip kirjoittanut lasse roholm »

Helmikuu 14, 2015, 09:21:14 ap
Vastaus #3

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
No minä en ole koskaan ymmärtänyt kuka sitä helkutin ylikalliilta stokkalta kukaan osti kun kävelin sen läpi joskus jotain10 vuotta sitten ja kurssi huiteli jotain yli kolmen kympin  mutta näköjään kansanedustajat ostivat sieltä monen tonnin huugo bossin pukua ,,, ja vaikka olis ollu laatua vaikka muille jakaa niin ei se enää päde kun nyt vaihetaan tiuhaan tahtiin käyttötavaraa vinhasti eikä säästetä seuraavalle sukupolvelle ! Ja nyt näköjään muutkin hoksanneet että miksi maksaa likaa kun halvenmallakin on tarjolla. Osinko nolla varmaan pitkäksi ajaksi jos ei peräti mee konnkkaan?  Ps. Mutta kumma kyllä meni plussalle tänään vaikka osavuosikatsaus karsee,, ne markkinat katsoo plussaksi kun me tavalliset tallajat meinaa olipas huono ja sitten päinvastoin tulee hyvät luvut meidän mielestä niin kurssi dykkaa,,no joo se on se "tulevaisuus joka on se tärkein pointti firmassa markkinoille" ja se oli näköjään monen liikkeen lopettaminen plussaa markkinoille. 

HÄH ...... ei menny ihan jakeluun tuo.. ??

En tiiä muuta, mutta huono homma se kaatuminen on ainakin niitten 230 ihmisen kannalta jotka täällä oulussa ovat töissä stockalla, minun tyttö sattuu oleman samassa joukossa.

Ei hyvä !
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Helmikuu 14, 2015, 12:15:58 ip
Vastaus #4

Harri Kauranen

• Vieras
Se on niin kallis kauppa,ettei kukaan tervejärkinen sieltä mitään osta.Menee naapuriin ja sama tuote puolta halvempi.Eli kyllä koko lusti saakin kaatua.

Helmikuu 14, 2015, 12:33:59 ip
Vastaus #5

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Se on niin kallis kauppa,ettei kukaan tervejärkinen sieltä mitään osta.Menee naapuriin ja sama tuote puolta halvempi.Eli kyllä koko lusti saakin kaatua.

Täytyyhän porhoille ja porvareillekin sun muille nousukkaille oma näyttäytymispaikkansa olla.Ja onhan se nyt hienoo sitten kulkee kaupungilla Stockan muovikassi handussa  ;D

Ja voi siellä duunarillekkin jotain löytyä,muistan että nuorempana kävin aika useesti kun vaimo oli Seppälässä töissä niin henkilökortilla sai tuntuvan alennuksen Stockalla myös.Ainakin LP levyjä ostin monesti-jotka on vieläkin jäljellä.Markalla ja vitosella ja siltä väliltä halvimmat.Tais olla joku poistokori..Kaipa siellä enimmäkseen vaan kateltiin ja kuikuiltiin hienoja tavaroita,en enää muista mitä oisin tosiaan ostanu.Olihan niillä ne Hullut päivät aika usein ja onkai vieläkin.

Ydinkeskustan ISS huoltomiehillä oli tapana aina käydä kahvilla siellä.Olin niitten kanssa paljon yhteistyössä mut kahvipaikkana se oli minusta Vähän Liian Fiini.Jotenki ne kaverit oli semmosia kermaperseitä muutenkin-joitten alueeseen kuului mm kauppakeskus Forum.

Helmikuu 14, 2015, 12:35:55 ip
Vastaus #6

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Ei tuo nyt ihan puolta kalliinpi ou, mutta vähäsen kallinpi kumminkii.
Ja jos jättää Kuomat ostamata, nii ei tuossa ennee kummonen ero halapakaapan hintoehin jiä.  ::)

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2015, 12:40:06 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Helmikuu 14, 2015, 12:43:26 ip
Vastaus #7

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ruokapuolella ei näköjään eroja.Tosin nuo on kaikki semmosia arkitavaroita eikä niitä hienostelujuttuja jotka sitten voi maksaa.
Kai se Stockan Herkku nyt sentäs on vielä olemassa?
Fiinimpi väki kävi  ennen aina siellä-tai sitten Vexin herkku kadun toisella puolen.

Helmikuu 14, 2015, 14:40:28 ip
Vastaus #8

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ei Tampereella ainakaan Stockmann kalliilta vaikuta, samat kamat on Anttilassa saman hintaisia suurinpiirtein. Jos niinku just jetsulleen vaikka sama levy tai leffaboksi. Hankalahan noita muita romppeita verrata on, kun vähän joka kauppaketjuilla alkaa olla omat vaatemerkkinsä.

Palvelu ainakin pelaa Stockmannilla, tällainen tavallinen kaveri niinkuin vaikka minäkin kun tarttee vaikka puvun ja palttoon hautajaisiin niin senku menee paikalle ja kysyy, auttavat sovittamaan ja löytämään sellaiset että istuvat hyvin, ei tartte rouvan hävetä ;D Eikä maksa maltaita, toki enempi kuin vaikka stressmanniln halvimmat, mutta löytyypä sopivaa mallia vähän vantterammallekin. Sama herkkuosastolla, tavallinen tampio jos haluaa maistaa vaikka parempia juustoja niin eiku tiskille vaan kyselemään, maistiaisiakin saa, ja kun kertoo minkämoista viiniä on tullut hankittua niin löytyy sopivat juustot mieleisen kokoisena palana, ei tartte koko kiloa ostaa.

Mutta toisaalta, ei Karjala ja taffeltsipsit siellä sen enempää maksa kuin Siwassakaan.

Kirjaosasto eli Akateeminen Kirjakauppa on tosi hyvä valikoimaltaan ja hommaavat sitten jos ei jotain löydy het hyllystä.

Se on vähä mistä tykkää. Mutta ei Stockmannin kassilla ole pitkään aikaan (70-luvun jälkeen) ainakaan meilläpäin brassailla tarvinnut, eikä se ainakaan mulle mikään näyttäytymispaikka ole. Toki käyn vain tuossa kotoisassa Tampereen tavaratalossa silloin harvoin kun käyn. 
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 14, 2015, 14:44:45 ip
Vastaus #9

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jaa' a ?

Yritin oikein muistella-mutta ei tule mieleeni,että olisin koskaan edes sisällä
millään Stockmannilla käynyt...En muistaakseni ole. Kaiken kaupasta tarvitsemani
näköjään olen muualta löytänyt.

t. Markku

Helmikuu 14, 2015, 14:55:20 ip
Vastaus #10

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Se on vähä mistä tykkää. Mutta ei Stockmannin kassilla ole pitkään aikaan (70-luvun jälkeen) ainakaan meilläpäin brassailla tarvinnut, eikä se ainakaan mulle mikään näyttäytymispaikka ole. Toki käyn vain tuossa kotoisassa Tampereen tavaratalossa silloin harvoin kun käyn.

He heh  :)
Jospa ne oli KehäIII ulkopuolelta bussilla matkaavia jotka niillä kasseilla brassaili.Luultavasti Porvoolaisia muijia,Vantaalaisia en silleen tunne.Mutta ihan tosi juttu se oli.Jopa Itäkeskus on ollut Porvoolaisille elämysmatka ja itse olen aina inhonnut sitä.
Luulen että mitä kauemmaksi historiaan mennään,sitä isompi statusarvo Stockalla käymisessä on ollut.Vähän sama kun joku Strindbergin kahvila Espalla.
Emminä oo muuten varmaan tullu ajattelleksikaan että Stockmanneja on muuallakin.Kyllä Helsinkiläiset on niin itsekeskeisiä johtuskohan se siitä.Mutta olen onneksi entinen H:kiläinen.

Helmikuu 14, 2015, 15:09:50 ip
Vastaus #11

Markku Hakola

• Vieras
Harmi työntekijöiden puolesta, koska joutuvat kärsiin johdon kömmähdyksistä.

Itse en ko liikkeessä ole käynyt n 20 vuoteen, kun muualta oon saanu edullisemmin.

Onhan tuo Stockan kaatuminen ollu nähtävissä jo jonkin aikaa, pitkitystaistelua vaan ovat käyneet.

Aikoinaanhan tuo oli ns paremman väen kauppa, ja hinnat sen mukaisia, no laatukin saattoi olla parempaa.
Aika vaan ajoi ohi eikä johto kyennyt seuraamaan ajan muutosta ja muuttumaan siinä ohessa.

Onhan noita vähennyksiä ollu jo muissa Stockan yksiköissä, niistä on vaan oltu hiljaa.

Helmikuu 20, 2015, 15:18:41 ip
Vastaus #12

thorolf priester

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaikka olen DI en Stockalla ole liiemmin heilunut, jonkun joululahjakirjan olen sieltä tainnut ostaa.
Lienee käyttänyt jo jonkin aikaa väkeään aika lailla talkootöissä siellä jonka tuloksena firman johto vielä muutama vuosi sitten pullisteli kaupallisessa mediassa. Sen sijaan meikäläinen on ollut  kilpailevan liikkeen, Köyhien Stockmannin vakioasiakkaita 70- luvulla, melkein naapurissa kuin asuin. Siinä vasta hyvä ja monipuolinen kauppa! Ja motskarienkin osia oli ajoittain runsaasti, vanhemmat kundit muistaa. Taisi muuttaa 70-luvun lopulla Malmille koko liike, silloin kuin itse muutin Savoon. 
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2015, 15:25:00 ip kirjoittanut thorolf priester »
Tallissa muutama Ariel