Kirjoittaja Aihe: Hyytelöakuista  (Luettu 2575 kertaa)

Helmikuu 01, 2015, 17:24:04 ip
Luettu 2575 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Pystyykö tollasen hyytelöakun esim.lataamaan katollaan.Entä kuis siitä virtaa sais ulos,jos se olis periaatteessa aina katollaan.

Helmikuu 01, 2015, 17:53:24 ip
Vastaus #1

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ootellaanko mitähän tää meiän "vakioviihdekööri" tähän sanoo-jotakin hvyin viihteellistä pian keksii  ;D
Minä en tiijä onko tää Harri asiallinen kysymys vai ei mutta asiavastaus kai että joo..eli käy varmaan missä asennossa vaan.
Mulla on autossa toinen akku semmonen "lentokoneakku" että ei taatusti tuu tavarat ulos jos kaatuu.

Raktoriin pistin tänään samanlaisen,tosin se on vanha tietokoneen akku joka ei siinä hommassa enää palvellu.Eli tää on on vaan syttypuolaa varten.Jostain kumman syystä asensin sen oikeinpäin,oiskohan noiden johtojen takia  ::)

ps.Tosin hyytelöakku on hyytelöakku-eikä mulla autossa sellasta ole.Vaan AGM eli vesi on imeytetty lasikuitumattoon ja speksien mukaan sen voi asentaa miten päin haluaa.Mutta hyytelöakuista en tiedä-kannattaa tarkistaa speksit jos löytyy tai joku tietää.Siinä voi ola joku rajoitus että saa kyljelleen laittaa mutta ei katolleen.Jossain akussa ainakin minusta noin olis..
tuo kuvan akku lienee "hyytelö",en ole varma..

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2015, 17:58:51 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Helmikuu 01, 2015, 18:09:39 ip
Vastaus #2

Ismo Hakamäki

• Vieras
http://www.ballisticparts.com/

Tässä ns. kuiva-akku, joka toimii kaikissa asennoissa, myös ladattaessa. Etuna mm. reilu 13v napajännite, ainakin Ignitechissä antaa selkeästi voimakkaamman kipinän. Ignitech toimii 8-18v jännitteellä.
Akku "styroxin" kevyt, mutta hintaa taas kertyy n. neljän lyijyakun verran. Takuu 3 vuotta.

ps. jos ette usko, valehtelen lisää...