Kirjoittaja Aihe: Kesäauto  (Luettu 40871 kertaa)

Tammikuu 28, 2015, 14:34:43 ip
Luettu 40871 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Soittelipa juur kaveri,jolle viime keväänä myin kesäautoni.Oli vaukshal viva semmonen -66 malli.Ei siinä ollu oikeastaan mitään vikaa,kunhan myin.Itse sillä vivalla loppujenlopuks ajoin vaan yhden kesän ja tässä nurkissa,en koskaan enempi kuin korkeintaan viiskytä kilsaa pois kotoo.Oli kylläkin mulla pari vuotta.Nyt mulla on toi mersun 319 -65 malli.Tää on asuntoauto,tällä mä oon itäsuomen kiertäny ja turussa pari kertaa käyny.Sit toi mun tipparellu,rättikattoinen,en vielä ajanu metriäkään.Mersulla kesällä mamman kanssa kyllä retkiä tehdään.Kivoja noi kesäautot on.Tippa muuton on -67 malli ja minusta kesäauton on oltava joku vähän iäkkäämpi,että tulee nostalgiaa.

Tammikuu 28, 2015, 14:54:16 ip
Vastaus #1

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oli vaukshal viva semmonen -66 malli.

Saman vuotinen löytyy itseltä.

VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Tammikuu 28, 2015, 15:03:46 ip
Vastaus #2

Harri Kauranen

• Vieras
Juur oli munkin viva tuollainen ja värikin oli sama.Mulla oli vaan kilvet valkoset,en saanu aikaseksi siihen mustia kilpiä hakee.Nyt siinä kyllä on mustat kilvet ja se on uudelleen maalattu,oli maali aika surkee,kun se mulla oli.

Tammikuu 28, 2015, 15:20:58 ip
Vastaus #3

Pasi Salomäki

• Vieras
Voiko auto enää nöyremmältä näyttää?
Mutta siksi juuri niin hienolta, ottaisin heti  :)

Tammikuu 28, 2015, 15:43:03 ip
Vastaus #4

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla olikin tällä koneella pari kuvaa mun kesäautoista,eli laitan ne nyt tänne.Kuvia on paljonkin,mutta tarvis mennä pöyhiin ne tosta toisesta koneesta.Mutta tässä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 28, 2015, 15:48:11 ip
Vastaus #5

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen tuon oman Vivani lisäksi nähnyt vain yhden tuota HA-mallia 24 vuotta sitten ja sekin oli lommoinen peltoauto. Tai siis ihan yleisellä tiellä se kaveri sillä 13-vanhana ajeli, mutta peltoautona se oli ollut edellisellä omistajalla ja sen näköinenkin. Kaveri piti sitä meidän lähellä milloin missäkin parkissa ja tuli muutaman kilometrin päästä kotoaan aina mopolla kaljakassin kanssa ja lähti sitten kylälle Vivalla ajelemaan.
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Tammikuu 28, 2015, 16:05:25 ip
Vastaus #6

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tämä "suoraan ajosta" ultrahieno HA-yksilö ei tarviis muuta kun öljyt kahtos, ja sitten vuan käyttäs konttorilla, ni piäsis heti ajelemmaan.  :-\

En ou kyllä muistanu nyt parriin vuoteen käävä kahtomassa vieläkö se on seisonnassa. :-\

-pena-

Tammikuu 28, 2015, 16:06:43 ip
Vastaus #7

Harri Kauranen

• Vieras
Minäpä tiedän noita vivoja kaksikin kappaletta ja se entinen oma kolmas.Sen toisen vivamiehen kanssa ollaan nykyään oikein kavereitakin,tuli siitä kun mullakin se viva oli.Toisen vivan tiedän vaan missä asuu,mutta isäntää en ole koskaan nähnyt.Noita mersumiehiä en ole ainoatakaan tavannut,yhden kanssa muutaman kerran netissä otettu yhteen.Tippamiehiä taas on kymmenkunta oikein tuttuakin.

Tammikuu 28, 2015, 16:30:04 ip
Vastaus #8

Seppo Jääskeläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täällä Mäntsälässä on naapurin tallissa tuommoinen Mersu asuntoauto. Ollut jo toistakymmentä vuotta sisätiloissa.

Tammikuu 28, 2015, 16:48:38 ip
Vastaus #9

Harri Kauranen

• Vieras
Olen siitä mäntsälän mersusta kuullu huhuna puhetta.Harmi kun ei ole yhteystietoja,olis mukava vähän rupatella.

Tammikuu 28, 2015, 16:54:31 ip
Vastaus #10

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun tuli puhetta Vivojen tietämisistä, niin minäpä tiedän yhden - ja kävin kahtomassakin vastikään -  tuollaisen Vivan, joka onnekseen on päässyt todella perusteelliseen entisöintiin, ja vieläpä alan huipputaitajan käsiin. Aihio oli kamalan näköinen, mutta ollut samalla henkilöllä nuorena ajosa vuosikymmeniä sitten, joten ymmärtähän tuon.

Appiukon varmaan satavuotias vanhapiikatäti ajeli tuollaisella uutena ostamallaan Vivalla vielä -90 luvulla. Kerran oli takapyörä kadonnut alta nelostiellä (muistaakseni tasauspyörästövika), mutta muori totesi viileästi "rrintamalotan rrauhallisuudella pidin auton tiellä"
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Tammikuu 28, 2015, 17:41:00 ip
Vastaus #11

Risto Saastamoinen

• Vieras
Yhdennäköisyyttä on, lieneekö sukua Vivalle? Tämä kesäauto saa joskus komennon talvellakin liikkeelle.

Tammikuu 28, 2015, 17:46:40 ip
Vastaus #12

Kari Vähäkainu

• Vieras
Riston kipparimalli on kuin luotu raggariautoksi.

Tammikuu 28, 2015, 17:49:31 ip
Vastaus #13

Risto Saastamoinen

• Vieras
Ruohtissa kuuluvat paljonkin nähneen juuri tuollaisiksi viriteltyjä kippareita. Täällä ne vähät ruosteelta säilyneet pidetään hyvässä ja asiallisessa näyttelykunnossa.

Tammikuu 28, 2015, 18:14:41 ip
Vastaus #14

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on tai piti olla kesäautona vuoden -55 buick 2d ht riviera mutta se on ollut vuodesta -96 tuolla hallissa rojukasan alla, Siihen ei tarvis kun uudet maalit ja vähän sisustaa ehostaa muttei jaksa kun se on alkuperäisissä maaleissa ja se on just sitä maalia mikä pitäis hioa kaikki pois levätköön rauhassa.