Kirjoittaja Aihe: Tuutin lohkon hitsaus  (Luettu 4555 kertaa)

Tammikuu 21, 2015, 20:25:11 ip
Luettu 4555 kertaa

Tuomas Vuolle-Apiala

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Moikka !
Paljastui että puhjenneeseen moottorilohkoon on tehty vuosia sitten "korjaus" vähän heppoisin keinoin jollakin kemiallisella metallilla/alumiini paikoilla. Sinänsä tuo oli  tehty melko "hyvin" , kun oli 12 vuotta mennyt huomaamatta, eikä ollut vuotanut
Ketjuthan siellä on näkojään joskus katkenneet. Nyt kuitenkin tuo korjaus pitäis tehdä hitsaamalla. Ennenkuin lähden meneen eteenpäin kuuntelisin mielelläni mitä kokemuksia muilla on vastaavista korjauksista. Lähinnä tuo materiaali. onko ihan perus kevytmetallivalua.
Reikä on tyypillinen mitä kuvista on muissakin tuuteissa ollut,pala pois molemmista puolikkaista. Lohkohan on K1:stä

T:Tuomas

Tammikuu 25, 2015, 10:25:41 ap
Vastaus #1

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Ainettahan saa hylkylohkoista joita on esim mullakin muutama. ;)

Tammikuu 26, 2015, 18:48:03 ip
Vastaus #2

Tuomas Vuolle-Apiala

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Moi! Tuota Karin esittämää ajatusta mietin etsekin, erityisesti jos löytyisi lohko joka olisi hajalla jostain muualta kuin rattaan ympäriltä-
Juttelin jo erään erikoishitsaus  firman kanssa että muotoilen nuo palat itse paikalleen. Muutoinkin hylyllä voisi tehdä koehitsausta.

Kari jos simulla olisi tähän sopiva romu aihio, voitko laittaa meiliä tulemaan, olisin kiinnostunut.

T.Tuomas

Tammikuu 26, 2015, 19:38:38 ip
Vastaus #3

Janne Lipasti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä hitsaus on aina hitsaus ja näinollen parhain korjaus muoto  :)  Ei muuta kuin Karilta sopiva varaosa lohko ja sovittelemaan ja hitsuuttelemaan  :) Itse olen tykästynyt pikkusissa alumiini pulikoiden korjailuhommeleissa tuohon Techno-Weldiin http://www.roadmachine.fi/technoweld/technoweld.html  Löytyy mm. ihan Motonetista ja toimii  :)

Tammikuu 26, 2015, 22:52:13 ip
Vastaus #4

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Ja Tiggerin Lilli osaa myös hommansa, ei mee sormi suuhun eksoottisempienkaan materiaalien kans.

Tigger.fi
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...