Kirjoittaja Aihe: Mistä kohtaa CB125B6:sta tämä prikka on?  (Luettu 4394 kertaa)

Tammikuu 20, 2015, 08:26:31 ap
Luettu 4394 kertaa

Pasi Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro,

Siivoilin harrastetilaa ja löysin yhdestä laatikosta tällaisen prikan. Mulla oli osia useammasta pyörästä, joten tuskin se mistään puuttuu, mutta en nyt heti muista sitä aikaisemmin nähneeni. Ajatus olisi, että se on piikistä mallia B6, mutta voisi olla CB750F:stäkin. Mahtaisko joku täällä sen tunnistaa...
En tullut ottaneeksi tarkkoja mittoja ylös, mutta reikä oli jotain 10-12mm.

-Pasi-
-Pasi-

Honda CB1100F -83
Honda CB750F -81 (myyty)
Honda CB125B6 -77

Tammikuu 20, 2015, 18:34:27 ip
Vastaus #1

erkki itävuori

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Keskipakosuodattimen kannesta, sivuposkea vasten. Kynsi ankkuroi kanteen ja siis pyörii mukana. Tarkoitus on että alumiinipinnat eivät liu'u toisiaan vasten.

Tammikuu 20, 2015, 18:38:39 ip
Vastaus #2

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Keskipakosuodattimen kannesta, sivuposkea vasten. Kynsi ankkuroi kanteen ja siis pyörii mukana. Tarkoitus on että alumiinipinnat eivät liu'u toisiaan vasten.

Siis sangen tarpeellinen osa ;).

Tammikuu 20, 2015, 19:26:53 ip
Vastaus #3

Pasi Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tiesin, että täältä tietoa löytyy! Olen melko varma, että tuo puuttuu koneesta. Hyvä, että tuli asiaa ihmeteltyä ennen pidempiä ajeluja. Pitää ottaa poski auki ja palauttaa osa paikoilleen.

ISOT KIITOKSET vastauksista!

-Pasi-
-Pasi-

Honda CB1100F -83
Honda CB750F -81 (myyty)
Honda CB125B6 -77

Tammikuu 20, 2015, 20:21:07 ip
Vastaus #4

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Edelleen varaosakirjasta ja huoltomanuaalista on hyötyä. Minä suhtaituisin varauksella kaikkiin koneisiin jotka on rempattu Esson baari ohjeilla maitolaiturin kannella :)

Tammikuu 21, 2015, 17:53:49 ip
Vastaus #5

erkki itävuori

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Heh, niinhän se tietysti on että manuaali on mekatsun paras kaveri. Silti vielä täältä Esson baarista, se prikka on aika kovaa tavaraa, melkein jousiterästä, ja kynsi murtuu helposti pienestäkin taivutuksesta, niin että tarkista. Ja olihan keskipakosuodatin tyhjennetty... Avatessa älä nälvää kannen uppokantaristipääruuveja, kierre on joku erikoinen ja varaosanumerollakaan tilaamalla ei välttämättä tule oikeita. Jos ei aukea niin mieluummin sahaa kansi varovasti palasiksi ruuvien ympäriltä että pääset tarttumaan pihdeillä. Se kansi on sama melkein kaikissa 2-sylinterisissä piikeissä vuodesta -58 (mallista C90) lähtien, suodattimen runko sitten vaihtelee mallista toiseen, lähinnä kaulaosan pituudessa.

Tammikuu 21, 2015, 22:25:01 ip
Vastaus #6

Pasi Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pyörä, kone mukaan lukien, oli palasina viime talvena. Putsasin tuon öljynpuhdistimen silloin ja ruuvit tosiaan oli piukassa. Mul on semmoinen täysin käteen sopimaton yli 20 vuotta vanha meisseli jostain halpis-sarjasta, mutta siinä on jotenkin erilainen kärki. Se yleensä sopii niihin kantoihin, joihin pz tai ph ei kunnolla sovi. Sillä sain nuo ruuvit auki.

Sitä en kyllä käsitä, että olen jättänyt tuon prikan pois kantta asentaessa. On mulla manuaali, mutta ei sitä sit kuitenkaan tule aina luettua. Onneksi tältä hienolta foorumilta saa apuja.

-Pasi-
-Pasi-

Honda CB1100F -83
Honda CB750F -81 (myyty)
Honda CB125B6 -77