Kirjoittaja Aihe: Kaikenlaisia kauppiaita  (Luettu 9467 kertaa)

Joulukuu 20, 2014, 08:40:28 ap
Luettu 9467 kertaa

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve!

On koko loppukesän ja syksyn nuo kaupustelijat soitelleet ja
tehneet "mahtavia" tarjouksia.

Sitkeimpinä ovat olleet tahot,jotka tahtoisivat niin mielellään entisöidä
ruokakuntamme kaksi taloa.

Katto ja ulkoseinät ovat erittäin kiinnostava kohde-eikä siinä mitään-toisen
pömpelin katossa onkin ruoste-niminen värivirhe,mutta puhki se ei mene
vielä 30 vuoteen... ulkoseinää sitten haluttaisiin vuorata puulla,pellillä,vinyylillä,kivilevyllä ja vaikka
millä materiaalilla-no pärettä ei sentään ole tarjottu.Hinta kaikilla vähintäänkin riittävä.

Ilmastoinnin nuohousta on myös yritetty myydä-se olisikin vaikeaa toteuttaa,
koska ilmastointia ei ole. Jätevesijärjestelmien myyjät käyvät myös lämpöasteilla-
edullisia ja kaikenkattavia järjestelmiä tuntuu piisaavan...Niin-ja meinasi
unohtua nämä netti-TV-kauppiaat...jumaa...olisi sitä ohjelmatarjontaa...

Mutta kaikkein sitkeimpiä ovat ikkunakauppiaat-yksikin tarjosi rintamamiestalon
ikkunaremonttia hintaan 18000euroa...No talossa on 9 ikkunaa,joista ihan pieniä
on 3 ja isoimmatkin vain 1,5x1metrisiä...Joten hintaa olisi silläkin hommalla...

Eilen sitten kyllästyin ja aktivoin markkinointikiellon puhelimeen...Saas nähdä,kauanko kestää,ennenkuin
puree.

Mutta vissiin firmoilla on kiljuva pula työstä-ja joillain höynäytettävistä asiakkaistakin...ja senkin panin
merkille,että aika äkäinen on joillain tuo markkinointistrategia-etenkin jotkut paskikaivokauppiaat
ovat sitä-pelottelevat lopulta lain kouralla,kun en hommaan lämpene...No se nyt on kohdallani
ihan turhaa puuhaa...mutta kuitenkin.

t. Markku

Joulukuu 20, 2014, 08:49:59 ap
Vastaus #1

Harri Kauranen

• Vieras
Kanssa noita "talokauppiaita" on riittäny ihan kotitarpeiksi.No yksi sitkeä kattoexpertti soitteli useamman kerran,viimein sanoin,että ok. tuuppa kattoon.Nous katolle ja teki tuomionsa,satuin oleen kotona.No tuomio tuli ja olis tarvinnu tehdä sitä ja tätä.Ei vaan pahalainen tienny,että mä niitä kattoja roplaan työkseni ja tiedän kyllä millon mitäkin pitää tehdä.Kysyin meinaan lopuksi kaverin ammattitaitoo ja selvis sekin,pelkkä kauppamies,ei käytännönasioista tienny hölkäsen pöläystä.

Joulukuu 20, 2014, 09:07:23 ap
Vastaus #2

Mauno Hirvinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onhan niitä. Parisen vuotta sitten meillä kävi muuan kauppamies tekemässä tarjouksen käyttövesiputkien uusimisesta. Olisivat tehneet homman 6000 €:lla. Hälytyskellot alkovat soida kun selvisi että kauppa pitäisi päättää heti siinä paikassa. Jätin asian hautumaan. Pian sen jälkeen tapasin
putkitöitä tekevän pienyrittäjän, hänen mukaansa 2000 olisi oikea hinta.

Joulukuu 20, 2014, 09:10:37 ap
Vastaus #3

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Terve!

On koko loppukesän ja syksyn nuo kaupustelijat soitelleet ja
tehneet "mahtavia" tarjouksia.

Mutta vissiin firmoilla on kiljuva pula työstä-ja joillain höynäytettävistä asiakkaistakin..

t. Markku

Eikai sulla ole Saunalahden halpisliittymä kuten minulla  :D

En ole oikeastaan vastannut yhteenkään prepaidnumeroon joten olen tuolta rumbalta välttynyt.Sen olen pannut merkille että melkein päivittäin,nyt viimeaikoina on yritetty soittaa.Eilen oli semmonen päivä että vastasin joka ikiseen puheluun,myös 045-,044- alkuisiin-eihän ne prepaideja kaikki ole vaikka valtaosa on ollut "salaisia".

Ensimmäinen tarjosi työtä tammikuussa joten kannatti vastata.
Toinen tarjosi ilmaisia sukkia postikuluin joten kannatti vastata.
Niin,ja sitä ennen soitti Elisan myyntiagentti,ja päivtti hänkin tietonsa ettei voi minua enää edullisemmilla tarjouksilla lähestyä kuin jo on käytössä.Joten kannatti vastata.

Mutta niin olen minäkin päätellyt kuin Markku jo totesi,että lama-ajan vuoksi on yhä useamman yrittäjänkin jo alettava tyrkyttää itseään kun keikat on vähissä.

ps.Mitään kiinteistöön liittyvää ei ole kertaakaan tarjottu,joten arvelen että olette laittaneet ruksin johonkin "sopivaan ruutuun" joskus ja tämä johtuu siitä ;)

Joulukuu 20, 2014, 09:12:17 ap
Vastaus #4

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu...

Tuo käyttövesiputkihommahan meinasi unohtua vallan-oliko tiistai,
kun sitäkin tarjottiin-tosin alkuun vaan niin,että ensin "kartoitetaan" tilanne ja
opastetaan asiassa....Joo..

No hintaa en tiedä,kun esitin sällille,että jos ei kumminkaan tulisi.Tosin onhan
talossa varmaan 15 metriä vesiputkia sisällä-ne kun on keskitetty kaikki yhteen
kulmaan mökkiä-ja liki kaikki näkyvissä-joten olisi siinä toki kartoitettavaa ollutkin.

t. Markku

Joulukuu 20, 2014, 09:50:22 ap
Vastaus #5

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mistähän nämä tyrkyttäjät näkevät milloin olen iltavuorossa ja milloin kotona?
Vissiin ovat kytiksellä ja näkevät auton pihalla, iltaviikolla viisi tyrkytystä ja aamuviikolla
ei yhtään.
Hälytinkauppias laittoi puhelimen kiinni kun sanoin että en ota hälyttimiä, mutta leviääkö
nyt tieto vartioimattomasta talosta. :laugh:

L&K.

Joulukuu 20, 2014, 16:24:41 ip
Vastaus #6

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Robinson palvelu on ollut hyvä ja toimiva .Mulla ollut puhelinkaupusteluhiljaisuus kymmenkunta vuotta.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2014, 23:56:23 ip kirjoittanut Timo Junno »
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Joulukuu 20, 2014, 18:53:46 ip
Vastaus #7

Harri Kauranen

• Vieras
Ikkuna kauppias näin lauantaina alkuillasta häiritsi.

Joulukuu 21, 2014, 08:40:52 ap
Vastaus #8

Markku Hakola

• Vieras
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=97788.0

Aattelin tussa, että tuon linkin keskustelu ja tämä kyseinen keskustelu sopinevat yhteen, ellei muuta, niin palautella mieleen aiempia juttuja.

Toisaalla valitetaan sitä, että on se kumma, kun yrittäjä ei ole tavattavissa ns 24/7 ja valmiina palveleen,
oli viikonpäivä mikä hyvänsäja kellonaika mitä tahansa jne.

Kun joku yrittäjä sitten haluu saada asiakkaita itselleen ja soittelee mahdollisille asiakkaille,
niin sitten kirotaan ja noidutaan, ties miten, että "on ne kyllä yksiä piruja noi yrittäjät, kun aina soittelevat".

Laitetaan kaikenmaailman puhelunestot yms, ettei se yrittäjä vaan soittais ja häiritsis mua.

Tuossa se nähdään, kuinka itsekeskeiseksi usein tuo ajatustapa muuttuu,
eli ei katsota ja mietitä sitä omaa nokkaa / puhelinta pidemmälle.
Itselle kyllä ollaan vaatimassa, että ne keille soitan, ovat aina tavoitettavissa,
kunhan mue vaan soittelee ne, keiden haluun ja milloin haluun.

Kannattas varmaan muistaa sitten jskus, kun se kelle soitat, ei vastaa,
että ehkäpä hänkin on turhautunut kaikenmaailman soittelijoihin ja kyselijöihin ja haluu edes joskus olla rauhassa.

Joulukuu 21, 2014, 09:18:28 ap
Vastaus #9

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro!

Kaimalta sinänsä asiallinen pointti.Etenkin juuri niinpäin,että
jos tarvitsen putkikartoitusta,jätevesijärjstelmiä tai vaikkapa
kattopellin vaihtoa-silloin soitan itte ja kysyn ko. palveluita
joltain alan toimijalta. Ja toki soitan sitten uudestaankin,jos en heti
kiinni firmaa saa.

Ja juuri näin päin toimittuna.

t. Markku

Joulukuu 21, 2014, 09:55:16 ap
Vastaus #10

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Kun joku yrittäjä sitten haluu saada asiakkaita itselleen ja soittelee mahdollisille asiakkaille,
niin sitten kirotaan ja noidutaan, ties miten, että "on ne kyllä yksiä piruja noi yrittäjät, kun aina soittelevat".

Laitetaan kaikenmaailman puhelunestot yms, ettei se yrittäjä vaan soittais ja häiritsis mua.

Tuossa se nähdään, kuinka itsekeskeiseksi usein tuo ajatustapa muuttuu,
eli ei katsota ja mietitä sitä omaa nokkaa / puhelinta pidemmälle.
Itselle kyllä ollaan vaatimassa, että ne keille soitan, ovat aina tavoitettavissa,
kunhan mue vaan soittelee ne, keiden haluun ja milloin haluun.

Kannattas varmaan muistaa sitten jskus, kun se kelle soitat, ei vastaa,
että ehkäpä hänkin on turhautunut kaikenmaailman soittelijoihin ja kyselijöihin ja haluu edes joskus olla rauhassa.

Hienosti ajateltu/sanottu.Itsekkyys on pahasta.

Luulen että nuo omakotitaloon kohdistuvat markkinoinnit johtuu kahdesta syystä.Asukas on osallistunut johonkin arvontaan/nettikyselyyn ja laittanut rastin ruutuihin,joissa annetaan kyllä ymmärtää että eri alojen yrittäjät tarjoavat palveluitaan jatkossa.Olen itsekkin joskus osallistunut mutten ole esittänyt kiinnostusta mihinkään mitä en oikeasti tule tarvitsemaan joten ei ole "häiritty" suotta.
Tai sitten,on kyseisellä alueella joku markkinointikampanja,mutta silloin niiden pitää saada puhelinnumerot ja profilointitiedot jostain käyttöönsä.Se ei taida olla muuten mahdollista elleivät he ole ostaneet niitä joltakulta toiselta.ja sellainen kauppahan on aika yleistä nykyään varmaan Suomessakin.

Minulla ei kyllä ole puh.numerossa mitään erityisestoja,se vain on salainen eli ei ole kenen tahansa saatavilla.Riittää kun kaikki tuttavat/kaverit ja tarpeelliset viranomaiset sen tietävät.Ja tosiaan,pelkän julkisen puh.numeron perusteella ei telemarkkinointia suoriteta.Siihen tarvitaan muitakin tietoja.

Sitten on tämä kuuluisa Saunalahden liittymä johon sisältyy telemarkkinointilupa.Koskee myös sähköposteja samalla.Markkinointiluvan voi perua koska tahansa.Ainoa että kk-maksu nousee sen jälkeen.
Itse olen jo oppinut ne tyypilliset numerot joista soitetaan tämän asian tiimoilta.Eli ei tavitse vastata niihin puheluihin ellei halua lörpötellä joutavia.Olen tarkistanut numeroiden lähteen Fonectasta moneen kertaan ja lopulta sen oppii tunnistamaan.Ja Roskapostien suodatus hoitaa ne vähäiset mainoskampanjat jotka johtuu samasta syystä.Yleensä sieltä tulee vain operaattorin omia mainoksia.

Joulukuu 21, 2014, 10:39:52 ap
Vastaus #11

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Jos jiäpi vaevoomaan se kuka on soettanu, nii ylleisimmät kaupustelusoettajat löytyy tuolta.

http://www.kukasoitti.com/

Ps.
Jäe sanomata että löytyy sieltä muijennii kun kauppureitten numeroita.  :-\
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2014, 10:46:04 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Joulukuu 21, 2014, 12:39:10 ip
Vastaus #12

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Minulla on Robinson, koska uskon osaavani itse päättää milloin tarvitsen tarjouksia vakuutuksista, talon akkunoista, jätevesijärjestelmistä, katon maalauksesta, ulkovuoren uusimisesta, aikakauslehdistä, hyväntekeväisyysasioista, rahojen sijoittamisesta jne. En tee niitä kuitenkaan heräteostoina joten minusta on kohteliasta kertoa kaupustelijalle jo etukäteen, että ei kannata soittaa.

Eikö muuten olisikin mukava, jos myös muutkin kuin nuo mainitsemani alkaisi tekemään puhelinmarkkinointia. Olisihan se tosi jees, jos myös lähikauppiaat soittelisivat kukin vaikkapa pari kertaa viikossa, että joko on viikonlopun ruuat ostettu ja muistikko muuten maitua viimekerralla ja että mitä sais olla nuin muuten vaan. Niin ja ohan noita potentiaalisia kauppoja pitkin kaupunkia. Ei tarttis ite päättää millon tarvii taurjousta ajatellen vaikka hanskoja tai pipua, tai kenkiä, ei tarttis päättää millon tarttis autoon varaosia tai uutta moottorikelekkaa tarjota tai muita työvehkeitä, ei tarttis päättää millon haluaa tarjouksen rattoreista tai autoista tai hajuvesistä. Niin ja sitten elektroniikkapuoli ois kans tarjolla koko ajan kännykässä ei tarttis mennä kikanttiin eikä ekspertille......

Minusta ei btw ole mitenkään relevanttia rinnastaa yrittäjän 24/7 tavoitettavuutta ja yrittäjän puhelinkaupustelun estämistä. Kyllä se pitäisi  yrittäjäkin itse osata päättää milloin on tavoitettavissa ja milloin ei. Tai niin, voihan sen sillai rinnastaa, että jos puhelinkaupustelijan on hyväksyttävää kysellä tarjousta niin miten ei ole potentiaalisen asiakkaan sitten asiallista soitella yrittäjälle.

Aika jännä tapaus muuten tästä muutaman viikon takaa. Äiille soiteltiin puolenkymmentä kertaa ja halutiin tehdä tarjous asunnon ikkunoiden vaihdosta. Vasta viidennellä kerralla uskoivat, että ei ole tarvetta tarjouksesta tai tarvetta teettää ikkunavaihtoa vaikka onkin vanha ja nainen ja asuu yksin kunnan palvelutalossa.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Joulukuu 21, 2014, 13:45:39 ip
Vastaus #13

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Oon ihan teheny puhelinmarkkinointia koskevan kiellon, silti jotku vuan soitteloo  ??? Oulusta lesta ikkunakauppiaat!

Eihän se tietysti koske uskovaisia tuo markkinointikielto  :angel:
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Joulukuu 21, 2014, 15:28:13 ip
Vastaus #14

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Oon ihan teheny puhelinmarkkinointia koskevan kiellon, silti jotku vuan soitteloo  ??? Oulusta lesta ikkunakauppiaat!

Eihän se tietysti koske uskovaisia tuo markkinointikielto  :angel:
Itselläni on sama kielto, eikä se toimi kaikkiin yrityksiin. Isommat puljut kuuluu johonkin markkinointi, tai johonkin semmoiseen rekisteriin .Se markkinointikielto menee pelkästään sinne rekisteröityneille yrityksille.
 Nämä pienemmät puljut harvemmin kuuluu niihin.

Niihin ei auta muu kuin: Ei ja hei, hyvää päivän jatkoa.