Kirjoittaja Aihe: Pannonia apua! mitä minä teen väärin?  (Luettu 4071 kertaa)

Marraskuu 30, 2014, 19:40:42 ip
Luettu 4071 kertaa

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Heps kaikki Pannonian koneeseen syventyneet. Mulla loppuu käsityskyky tuon käynnistimen kanssa. Niputin koneen taas uusiksi ja kokeilin käyntiin. Pari polkaisua meni ok, mutta sitten käynnistimen hampaat ensin sakkasivat, eli poljin jumitti ja sitten pienen naksauksen jälkeen poljin meni veltoksi. Jousi on ok ja poljin palautuu, mutta kone ei pyöri. Se viistetty välihammasratas siis pääsi jotenkin pyörähtämään hampailtaan??? Mitä tuota käynnistintä kootessa on osattava ottaa huomioon. En haluais enää neljättä kertaa purkaa konetta tuon takia (minkään takia!).
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Marraskuu 30, 2014, 20:22:00 ip
Vastaus #1

Juha Siikarla

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi Risto

Epäilen , että sinulla saattaa olla jotain häikkää kytkimen takana olevassa  ratassysteemissä , Jawassa ainakin tuon kuluneisuus aiheuttaa vastaavaa murhetta /etenkin kun jos jousi joka painaa räikkäratasta on kuoleentunut (Olen Jawassa tuota venyttänyt lisätäkseni jousivoimaa).
Epäilen ,että Pannonian kytkinrummun takana on vastaava rakenne.

Youtuubista löytyi Pannonian koneen niputus filmi : Vauhti on melkoinen , mutta ota välillä pysäytys niin näet jos teet jonkun asian kasauksessa eritavalla.

https://www.youtube.com/watch?v=DCDY86T3iHs

Terv: Jussi

Marraskuu 30, 2014, 20:29:03 ip
Vastaus #2

Juha Siikarla

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pannonia Rock and Roll!! :D

https://www.youtube.com/watch?v=X42OCmo8Bts

Tässä Ristolle  : PANNONIA ROCKING....

Terv:Jussi

Joulukuu 01, 2014, 12:05:51 ip
Vastaus #3

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Heips ja kiitti.

Sainkin jo puhelimitse neuvoja ja vertaistukea. En ole ensimmäinen tuon kanssa tappeleva. Pannonian kiksi on vähän erilainen, kun siinä kone pyörii toisin päin. Kiksin ja kytkiakselin välissä on vileä välipyörä, joka pitää panna just oikealle hampaalle (ei merkkejä). Yks pykälä väärään ja käy just noin - ensin tuntuu, että toimii, ja sitten hyppää yli... Ei muuta kuin auki, kytkin irti ja taas sovittamaan.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry