Kirjoittaja Aihe: Jarrurummun korjaus  (Luettu 12745 kertaa)

Marraskuu 26, 2014, 07:47:24 ap
Vastaus #15

Mikko Haaranen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jarrurummun seinämän vahvuus on noin 4,7 mm rullamitalla mitattuna. Kyllä minä taidan tämän korjata poistamalla vanhan rattaan ja hitsaamalla uuden tillalle ja hitsaan samalla tuon pienen halkeaman. Oletteko hitsaukseen käyttänyt nikkeliseosteista valurautapuikkoa vai teräkselle tarkoitettua OK 48.00 (tai vastaavaa)? Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista.

Marraskuu 26, 2014, 14:20:26 ip
Vastaus #16

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kyllä minä taidan tämän korjata poistamalla vanhan rattaan ja hitsaamalla uuden tillalle ja hitsaan samalla tuon pienen halkeaman.

Ihan hyvin voi varmaan mennä tuon viimeisimmän,Matin neuvon mukaan.
Jos itse teet,toki riippuu minkälaista kalustoa löytyy,Mig,hitsausmuuntaja,invertteri.

Tavallinen päällystetty teräslanka migissä ja suojakaasuna pelkkä hiilidioksidi näköjään ainakin tarttuu noihin molempiin materiaaleihin hyvin.Eipä tarvitsisi sitten pähkäillä 46,48 vai jokin muu erikoisempi puikko joita sitten joutuisi kenties ostamaan koko askin pikkuhommaa varten.

Tais olla viimekesänä kun traktorin perämurikasta pari ohutta halkeamaa sidoin umpeen migillä ja peräöljyt on kyllä pysyneet nyt sisällä.Hitsaus oli hyvin helppo ja tein sen lyhyissä pätkissä ettei lämpölaajenemista tulisi kun sitä ei viitsinyt lähteä esilämmittämään.Annoin olla öljytkin sisällä nostin vain perän niin ylös että öljynpinta ei ulottunut hitsauskohtaan.

Selväähän on ettei tuohon montaa pistettä tarvisi hitsata.ehkä 6-8 kpl..