Mä en periaatteesta ja kai kasvatuksen vuoksi isommin kiroile, ainakaan julkisesti, mutta jos oikeen pahalta joskus tuntuu leka varpaassa, niin saatan päästää muutaman whirlpoolin, grammin, tai gorenjen !
Että jos ostaa alle 300e koneen ottaa kyllä tietosen riskin sen laadusta, mutta jos ostat tonnin koneen, otat tietosen riskin mahdollisista korjauskuluista. Kumpi sitte on parempi ?
Olen ymmärtäny että ainakin vanhempi Gramm oli hyvän pakastimen maineessa,hieman kalliimpikin merkki kuin moni muu ?
Ne vähäiset kodinkoneet mitä olen ostanu,olen aina valkannut vähän käytetyn ja vahvaksi todetun mallin niin ei ole tarvinnut remontoida.
Aikoinaan tosin ostin realisoinnista laakerivikaisen Siwamatin ja sehän kestikin sitten iät ja ajat uudella laakerilla.Siiten muutin yhteistalouteen niin myin sen eteenpäin kun naisen huushollista tuli mukaan vahvaksi todettu Upo pesukarhu.Sitäkään ei saatu rikki millään vaikka oli jo aikansa pessyt lapsiperheen pyykkejä.Aikavälillä leikkikouluiästä teiniin.
Tosin olin jonkunaikaa töissä kodinkonekorjaajana kierrätyskeskuksessa niin olihan siitä kuorman päältä helpompaa valkata niitä valioyksilöitä.Mutta ei enempää kuin omiksi tarpeiksi.Ehkä liesi,pari kylmälaitetta ja tiskikone.Tiedä vaikka oisivat tänäkin päivänä vielä käytössä seuraavalla asukkaalla siellä Porvoossa..tai liesi ei ainakaan ole koska tiedän että sinne tuli kaasuliesi muuttoni jälkeen.
Pesukoneessa olen pyrkinyt käyttämään vanhan liiton fosfaattipitoisia pesuaineita,koska zeoliitti(savi) tukkii ohjausjärjestelmää.Kai nestemäiselläkin voisi sen pulman välttää..
ps.Mikroaaltouuni; sen sain käytettynä ilmaiseksi.Kuulemma kipinöi.No,siinä oli pari ruoanmurua jääny nurkkiin mitkä säkenöi,ei muuta vikaa.Omistaja pelästyi ja osti uuden.
Philips Space Cube ja ollut nyt n. vuodesta 1998 minulla.Eli yhtä vanha kuin mun tyttö