Kirjoittaja Aihe: Uusi Paypal ongelma  (Luettu 5573 kertaa)

Marraskuu 08, 2014, 17:32:11 ip
Luettu 5573 kertaa

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostin tänään Saksasta pienen ja halvan varaosan,klikkailin ostetuksi,mutta eipä mennytkään PayPal sivulle enkä kirjautunut sisään.Kuitenkin sähköpostiin tuli kuitti,että maksettu on.Myyjäfirman sähköpostissa taas lukee että voit maksaa joko pankkiin tai PayPalilla.
Kun kirjauduin PayPaliin,sielläkin lukee että on maksettu,mutta sivuhuomautuksena lukee haftungsbeschränkt.
Että olenko maksanut vai en??? Summa oli muuten 10,80.

Marraskuu 09, 2014, 10:32:40 ap
Vastaus #1

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toissaviikolla oli samantyyppistä ongelmaa minulla englannin suuntaan. Minulla osto näkyi Ebayssa ja Paypal tilillä maksettuna, mutta vastaanottajalla ei. Pari päivää meillä oli kirjeenvaihtoa, ennenkuin myyjä löysi maksun tililtänsä minun lähettämän Paypal ID numeron perusteella. Ostos tulikin sitten lopulta nopeasti perille, ihan koti ovelle saakka.

Marraskuu 09, 2014, 16:19:09 ip
Vastaus #2

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei tiennyt saksalainen ystävänikään mitä tuo sana merkitsee, tuollaisen linkin lähetti. http://www.linguee.de/deutsch-englisch/uebersetzung/haftungsbeschr%C3%A4nkt.html Ootko varma, että se sana oli juuri noin kirjoitettu.
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Marraskuu 09, 2014, 16:57:37 ip
Vastaus #3

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On just noin kirjoitettu,vaimo on saksalainen eikä hänkään tiennyt mitä tarkoittaa,vaikka on pankkialaa opiskellut ja pankissa töissä ollut.

Marraskuu 09, 2014, 17:27:10 ip
Vastaus #4

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
löytyy wikipediasta aika hämäräksi jää selitykset kuitenkin

http://de.wikipedia.org/wiki/Haftungsbeschr%C3%A4nkung

Marraskuu 09, 2014, 19:48:55 ip
Vastaus #5

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No nyt luettiin vikipediaa,tämä haftungs juttu liittynee kyseisen firman yhtiömuotoon,joka on UG,ei siis AG,GmBH tai Stiftung.

Se että maksu meni vaikka en käynyt edes PayPal sivulla on edelleen mysteeri.Tavarakin on kuulemma jo lähetetty,no kaipa Josephine ilmoittelee jos on saatavia.

Marraskuu 10, 2014, 00:00:00 ap
Vastaus #6

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla kylä viel viimeviikolal piti käydä Paypalin sivuilla, mutta joskus on maksu mennyt "kummalisesti" oikotietä pelkästään ebgay:n sivulta Paypalia klikkaamalla.
Mistä sen tietää, että saajalla on Paypal-tili?
Eikö kaikilla maksunsaajilla siis olekkaan?

Marraskuu 10, 2014, 08:05:30 ap
Vastaus #7

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitoksia,tämmöistä arvelinkin.Ei vaan tule luettua kaikkea postia mitä PayPal lähettelee.Pitäisi joskus katsoa ne pienellä präntätytkin.

Marraskuu 10, 2014, 11:01:53 ap
Vastaus #8

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...
Mistä sen tietää, että saajalla on Paypal-tili?
Eikö kaikilla maksunsaajilla siis olekkaan?

Myynti-ilmoituksessa lukee mitkä maksutavat myyjä hyväksyy. Saksan ja Ranskan kauppiailla on hyvin usein ehtona tilisiirto tai käteinen.

Marraskuu 10, 2014, 12:28:23 ip
Vastaus #9

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Nordea sitten lopetti mun Visan marraskuun alusta.Tilalle lykkäs Masterin .Nyt sitten muutin paypal tilini master pojalle.Perivät 1,50 eken koe maksun ja masterlaskun mukana nelinumeroinen koodi jolla tili sitten aukee. Seuraavaan laskuun menee vielä kuukausi joten mitenkähän sais tuon koodin nopemmin kun pitäs tilata kaverille kawaan ventiilit ja tiivistesarja.

Marraskuu 10, 2014, 13:12:44 ip
Vastaus #10

Leo Eiranen

• Vieras
Nordea sitten lopetti mun Visan marraskuun alusta.Tilalle lykkäs Masterin .Nyt sitten muutin paypal tilini master pojalle.Perivät 1,50 eken koe maksun ja masterlaskun mukana nelinumeroinen koodi jolla tili sitten aukee. Seuraavaan laskuun menee vielä kuukausi joten mitenkähän sais tuon koodin nopemmin kun pitäs tilata kaverille kawaan ventiilit ja tiivistesarja.

Mulle kävi samoin. Kyllä se Masteri pelaa, vaikka sitä koodihommaa ei ole voinut tehdäkään. Itse myös arvelin, ettei pelaa ennen koodia, mutta männä viikolla maksoin yhden ostoksen ja käsittääkseni maksu meni, koska tuli viesti, että tavara on merkitty lähetetyksi.

Marraskuu 10, 2014, 14:58:12 ip
Vastaus #11

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Pitänee kokeilla samaa.