Kirjoittaja Aihe: Solifer Export Thermomat 1968 vihreä värikoodi/väri  (Luettu 15801 kertaa)

Marraskuu 07, 2014, 21:53:11 ip
Vastaus #15

Asko Palonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Solifer harrastaja
Tässä Askon mopo ja uusi omistaja!

Kyllä vain, tässähän ihan herkistyy  :'( kun katselee ja muistelee entisiä ajopelejä. Tuokin mopo pääsi oikein hyvään kotiin ja on varmasti kovemmassa käytössä, kuin minulla oli.

t. Asko
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle enkä vauhdista pakille.

Marraskuu 11, 2014, 12:33:54 ip
Vastaus #16

Jouko Honkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Renkohill Dude
Kuvassa minun -73 Export, väri on alkuperäinen, kuva vääristää sävyä jonkin verran. Lehmuksen vihreäksi, 70-luvun Saabeja värjättiin samalla sävyllä.Kuuskasi Export oli juurikin tuo Askon mopon väri, eli huomattavasti tummempi.

moro!
kommentoimassa Askokin (vanha kaveri työasioissa)

kiitos vinkeistä myös Martille ja muille kommentoijille myös!
kyllä tällaista väriä on ollut muissakin vanhoissa Exporteissa kuin mun mopossa,,,,
ja kovin on vaaleaa...
kts

http://www.tori.fi/pirkanmaa/Solifer_Export_iskarit_eteen_ja_taakse_14044710.htm?sa=1

voe ku joku tunnistais, niin sais pari paikkausta tehtyä vielä ennen talvea

Morjens vaan Jouko

Pitäähän sen pienen ihmisen saada ääni jossain kuulumaan, niin täällä on hyvä jorista joutavia  ;D
Mutta asiasta aidan seipääseen, minulla on tuolla tallissa lähes tulkoon samanvärinen runko, kun tuo Joukon mopo on. Jos en ihan väärin muista, niin olisi runkonumeron perusteella 68 mallinen.

t. Asko

Ps. Jouko, onhan nämä mopot hiukan ns. miedompia laitteita, kun minkä kanssa työn puolesta joutuu touhuamaan. Hyvää terapiaa tää kuitenkin on, vaatii vaan aina välillä sellaisen innostumisen kipinän  ???

Ninpä! oli liian rajuja vanhalle miehelle; siirryin pienempiin laitteisiin ja (eläke)putkimieheksi  :-\   Kiitoksia vuosien yhteistyöstä työelämässä, Asko! Asiaan, eli onko Sulla Solifer-miehenä tietoa, mistä löytyisi (jos ei Sun tallista) alkuperäinen äänenvaimennin ko. moppeen? ja olisko kellään irrallista Thermomat-laitetta? Termaria siihen näkyy kyllä löytyvän mm. Mc Scatterilta;
Asko, alan mies; heitä suurimmat puutteet em. lisäksi (ja tallissa olevan ketjusuojan alaosan) museointia ajatellen? Tosin en ihan tosissani ole  museoimassa, vaan ennemmin myymässä pois, koska olen vannoutunut Tunturi-mies (tallissa jokunen moottorin raato ja muitakin osia yhden Pappa-Tunskan lisäksi
Pappa-Joe
Joke  Mopo-Jokke
MC Renkohill Dudes
Pappa Tunturi 1974 punainen muoviperä (alkuper.)
Pappa Tunturi 1976 vihreä muoviperä (alkuper.)
Tunturi Super Sport 1983 valkea (täysin entisöity)
Tunturi Tiger 1984  keltainen ja oma design varustus mm. levyjarrukeula

Marraskuu 11, 2014, 22:49:02 ip
Vastaus #17

Asko Palonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Solifer harrastaja
Kuvassa minun -73 Export, väri on alkuperäinen, kuva vääristää sävyä jonkin verran. Lehmuksen vihreäksi, 70-luvun Saabeja värjättiin samalla sävyllä.Kuuskasi Export oli juurikin tuo Askon mopon väri, eli huomattavasti tummempi.

moro!
kommentoimassa Askokin (vanha kaveri työasioissa)

kiitos vinkeistä myös Martille ja muille kommentoijille myös!
kyllä tällaista väriä on ollut muissakin vanhoissa Exporteissa kuin mun mopossa,,,,
ja kovin on vaaleaa...
kts

http://www.tori.fi/pirkanmaa/Solifer_Export_iskarit_eteen_ja_taakse_14044710.htm?sa=1

voe ku joku tunnistais, niin sais pari paikkausta tehtyä vielä ennen talvea

Morjens vaan Jouko

Pitäähän sen pienen ihmisen saada ääni jossain kuulumaan, niin täällä on hyvä jorista joutavia  ;D
Mutta asiasta aidan seipääseen, minulla on tuolla tallissa lähes tulkoon samanvärinen runko, kun tuo Joukon mopo on. Jos en ihan väärin muista, niin olisi runkonumeron perusteella 68 mallinen.

t. Asko

Ps. Jouko, onhan nämä mopot hiukan ns. miedompia laitteita, kun minkä kanssa työn puolesta joutuu touhuamaan. Hyvää terapiaa tää kuitenkin on, vaatii vaan aina välillä sellaisen innostumisen kipinän  ???

Ninpä! oli liian rajuja vanhalle miehelle; siirryin pienempiin laitteisiin ja (eläke)putkimieheksi  :-\   Kiitoksia vuosien yhteistyöstä työelämässä, Asko! Asiaan, eli onko Sulla Solifer-miehenä tietoa, mistä löytyisi (jos ei Sun tallista) alkuperäinen äänenvaimennin ko. moppeen? ja olisko kellään irrallista Thermomat-laitetta? Termaria siihen näkyy kyllä löytyvän mm. Mc Scatterilta;
Asko, alan mies; heitä suurimmat puutteet em. lisäksi (ja tallissa olevan ketjusuojan alaosan) museointia ajatellen? Tosin en ihan tosissani ole  museoimassa, vaan ennemmin myymässä pois, koska olen vannoutunut Tunturi-mies (tallissa jokunen moottorin raato ja muitakin osia yhden Pappa-Tunskan lisäksi

Moi Jouko

Kiitos myös sinulle oikein mukavista vuosista töiden parissa. Minä vielä jatkan niitä hommia jonkun aikaa, ehkä 20 vuotta, katsotaan  ;)
Pakoputkea ei kyllä löydy minulta, mutta ainoat hyvät vaimentimet tekee Paavo Järvenpää Nokialta. Hyviä käytettyjä taitaa olla mahdotonta löytää. Myöskään tuota termostaatti läppää ei minulta löydy, muut osat kyllä pitäisi löytyä.
Pikaisesti noita sinun mopon kuvia katselin ja seuraavat poikkeamat pisti minun silmään.
Takaiskarit eivät ole alkuperäiset, takavalon linsissä jotain outoa, ketjusuojan alaosa puuttuu/suojat pitää olla valkoiset sekä ryyppyvipu näyttää jotenkin oudolle, mahtaako olla alkuperäinen? Valokatkaisijan johtojen sukka väärän väristä, pitäisi olla harmaata. Niin ja satulan verhoilu taitaa olla vaihdettu joskus ja takaosasta puuttuu se pieni kyltti.
Tuollaisia pisti ainakin minun silmään nopeasti katsottuna.

t. Asko
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle enkä vauhdista pakille.