Kirjoittaja Aihe: perätuuppari ei käynnisty  (Luettu 29239 kertaa)

Lokakuu 09, 2014, 21:56:16 ip
Vastaus #45

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
no siinä oli se että yritin ensin ihan perinteisin menetelmin käynnistää muttei käynnistyny. seuraava järkevä vaihe siitä kait sitte on se että lirautetaa suoraa pyttyy ::)
mutta kun ei sano mitään niinkään
..kohta se on pakko uskoo että puristukset ei vaa riitä
Niinno,oon minäkin joutunu siihen menemään vaikkakin hyvin harvoin.Olen viimeksi käyttänyt injektioruiskua,sillä on aika kätevää annostella bensaa useampaankin starttiin.
Entäs jos ne sitten on ne o-renkaat huonot kampiakselilla,kukapa sen päälle päin tietää..noin vanha kone,olisihan se hienoa tietysti saada käyntiin vielä.
Sillä kaverilla joka entisöi sitä Evaria Jonssonia ynnä muuta,oli ne o-renkaat menneet poikki..mutta enpäs tiedä onko yleinen vika.

Lokakuu 09, 2014, 22:01:17 ip
Vastaus #46

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Injektio ruiskulla minäkin..
Luulevat vaa apteekissa kunnon narkiks ku hakee noita desilitran ruuttia;)

Lokakuu 10, 2014, 06:41:41 ap
Vastaus #47

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei tuo nyt ole niin iso asia purkaa ja kattoo tuollanen tuuppari, ei siinä montaa osaa ole koko vermeessä :)

Lokakuu 10, 2014, 08:29:53 ap
Vastaus #48

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaverilla on romunkeruusta pelastettu jokin pyöreäkoppainen Johnson 3 hv, kai siinäkin samaa vikaa kun ei käynnisty. Pitäisi ottaa työn alle, mutta kun hän ei sitä ei minulle myy. Männät siinä on pienet kuin jossain trimmerissä. Itse aikanaan mistään mitään tajuamatta purin Terhi 3,5:n ja rempan jälkeen sain jopa käymään. Perämoottorit on minusta helpompi purkaa ja kasata kuin esim. mopon koneet, Ainakin Terhissä oli tosi helppo vaihtaa itsekin kiertokangen laakerit ja kampuran stefat ym.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 10, 2014, 08:31:56 ap kirjoittanut Henri Riekki »

Lokakuu 12, 2014, 09:09:38 ap
Vastaus #49

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Huomenta.

Minulla on kanssa perämoottorin käynnistyksen kanssa ongelmia. 65hp Mercuryn alimmaisen männän, kampiakselin laakerin ja kampiakselin alimmaiset stefat vaihdoin uusiin.
Nyt ei lupaakkaan käynnistyä. Kipinä tulee mutta puristuksissa on jotain häikkää. Imu ei toimi jotenkin pyörii käsinkin liian helposti. Ei vastusta eikä ime kaasareista. Joku on totaalisesti pielessä.
Täytyy ottaa uudestaan auki koko kone. On vaan kettumainen purkaa ja kasata.

T:Jani Erola

Lokakuu 12, 2014, 14:28:58 ip
Vastaus #50

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Oliskos Janilla kampikammion tiiviydessä vikaa? Jos ei kerta imua ole kaasareissa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 12, 2014, 19:28:56 ip
Vastaus #51

petterihämäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oon seurannut tätä kskustelua, minulla on tieto mistä se käymättömyys johtuu. Vuosia sitten tulimme kavereiden kanssa sukeltamasta seuran aluksella ja tuossa pilajavedellä seilasi moottorivene josta heilutteli käsiään mieshenkilö, no tottakai ajettiin katsomaan mikä on hätänä. Veneessä oli tämän herrasmiehen lisäksi myös hänen tyttärensä ja vävynsä ja heidän koiransa. Veneen viereen tultuamme ko herra lausui seuraavaa" olen aina tienny, että perämoottorin sisällä asustaa sielunvihollinen ja olen sitä nytkin useasti kutsunet, mutta se ei suostu tulemaan sieltä pois eikä tämä lähde käyntiin, hinaistteko meidät tuonne mökin rantaan". Näinhän sitten tietenkin tehtiin ja ko herrasmies tarjosi vielä lupaamansa viskipaukut meille (seillaisista pullonkorkin kokoisisista kasattavista snapsimukeista). Joten kannattaa ainakin koskeilla kutsua sitä sielunvihollista pois sieltä koneen sisältä, josko se auttaisi, mutta varmistu kuitenkin ettei silloin ole pieniä lapsia lähellä.

Lokakuu 12, 2014, 19:41:15 ip
Vastaus #52

Jouko Pajunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos ne perätuupparit toimii vähän niin kuin tietokoneet

http://youtu.be/AKwWHFm803o

Lokakuu 13, 2014, 14:59:17 ip
Vastaus #53

Teppo Vuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Käynnistyykö se muuten kuivalla maalla? Isälläni oli vanha 6hp Evinrude (jostain 70-luvulta ehkä, on vieläkin varastossa...) , joka n. 20 vuotta sitten lakkasi käymästä. Kuivalla maalla se kuitenkin käynnistyi, mutta kun laski rikiosan veteen, niin sammui. Luulen, että joku tiiviste oli rikki siten että pääsi vettä moottoriin, mutta en koskaan tutkinut sitä tarkemmin.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2014, 15:01:56 ip kirjoittanut Teppo Vuorenmaa »
Moottorin pärinää ja pauketta jo 40 vuotta!
Kalusto: Husqvarna 4342 vm. 1963 (kunnostettu, rekisterissä), Tunturi Super Sport vm. 1987 (kunnostettu, rekisterissä)

Lokakuu 16, 2014, 13:22:41 ip
Vastaus #54

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Asiasta kolmanteentoista  ???

Mariner 9.9M kakspyttynen kakstahti, kipuna hävis kesken matkan ...

Tietääkö kukaan kuinka testata marinerin CDI boksi ja puolat ?

Tuplapuolalle menevien johtojen välinen resistanssi on 0.16 ohmia, onko normaalia ?

Onko jollakulla varaosia moiseen ?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2014, 13:53:08 ip kirjoittanut Harri Holopainen »
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Lokakuu 16, 2014, 15:02:49 ip
Vastaus #55

Juhani Tuominen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onkos tässä mallissa jo läpät kaasarin takana? Itse aikoinaa uitin 4hp johnsonin käynnistä, kun irtosi kurvissa lasikuituvaneen perästä. Ei onneksi irronnut kädestä ja muistelin, että teetin uudet läpät pajalla. ja taas toimi.

Lokakuu 16, 2014, 15:34:44 ip
Vastaus #56

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Joo, läppäventtiili kone on, mutta ku ongelma on että kipunat on loppunu  >:(

Saiskohan nuita kipunoita ostettua jostain ?
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä