Kirjoittaja Aihe: Kaikenlaisia varkaita  (Luettu 17897 kertaa)

Lokakuu 02, 2014, 14:22:32 ip
Luettu 17897 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Mun harrastekaveri soitti ja se tipparellusta viimeyönä on varastettu kaasari ja laturi.Kaverin vaimo eilen alkuillata meni sillä rellulla heidän kesäpaikalle ja jätti auton sinne.Kaveri meni hakeen autoa nyt päivällä ja ihmetteli kun pelti on auki.No nussihan se sinne oli iskenyt.Kaveri siitä laturista oli oikein pahoillaan,oli meinaan sen keväällä ostanut uuden.Pahoillaan oli tosin kaasaristakin.Se on sellanen tontti,vaikka vieressä on naapuri,se ei voi nähdä sinne pihalle,kun on korkea aita siinä välissä ja toinen naapuri on jo jonkun matkan päässä.Tiellä siinä on kulkijaa jonkun verran,ei ole mikään päättyvä tie.Mutta kun siinä mökillä ei asuta,niin se on helppo mesta.

Lokakuu 02, 2014, 17:38:43 ip
Vastaus #1

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Eikös sun omastakin varaosa-autosta oltu pöllitty osia? Luulis että tällaiset saataisiin kiinni kun kai noidenkin harrastus on aika pienessä piirissä kuitenkin?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 02, 2014, 18:09:52 ip
Vastaus #2

Harri Kauranen

• Vieras
Joo kyllä multakin lähti osia,ensin etunapa ja tässä kuukaus taaksepäin moottori.Kyllä kyselyjä on ollut.Piiri ei kovin suuri kuitenkaan ole.

Marraskuu 06, 2014, 20:27:36 ip
Vastaus #3

Harri Kauranen

• Vieras
Tänään kuulin että sielä mun mökillä todennäköisesti on kuulemma sellanen porukka ollu mun tippaa purkamassa,joka on liikkunu punaisella pikkuautolla.Oli nähty siinä seisovan,missä mun tipparenu seisoo ja parikin kertaa.

Marraskuu 06, 2014, 20:47:16 ip
Vastaus #4

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laita kiinnostava syötti ja lähettävä riistakamera,sitte käyt leipomassa porukan.

Marraskuu 06, 2014, 20:56:03 ip
Vastaus #5

Harri Kauranen

• Vieras
Kaveri viritti syötin ja asensi riistakameran.No kyllä se tuotti tulosta,meinaan lähti se riistakamera käveleen.

Marraskuu 07, 2014, 11:24:43 ap
Vastaus #6

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aivan mutta jos laittaa lähettävän riistakameran,ni sulla on kuva joko kännyssä tai koneella,vaikka kamera vietäskin.
Kamera kannattaa toki naamioida kunnolla,kun niissä tuppaa näkymään se valo vähintäänkin..

Joulukuu 26, 2014, 19:52:19 ip
Vastaus #7

Harri Kauranen

• Vieras
Poikkesin mökillä ja nyt mun varaosatipasta oli pöllitty laatikko kamaa.Oli seitsemän tipan pölykapselia aika hyväkuntoisia ja kaksi lämmityslaitteen piuhaa,niitä galiksin suorakaiteisella päällä,eli vanhaa galiksia.Noi pölärit suoraansanottuna vituttaa,niitä ei meinaa löytyä mistään,ainakin kiven takana.Taikka ois tuola säkylässä,kun sinne ajelisin.Ei niitäkään kyllä enää vastaan tahdo tulla niitä lämppärin piuhoja ja mun tipassa juur olis sellanen lohkolämppäri.Eli jos jonkun nurkissa sattuis vaikka jouten oleen.

Joulukuu 26, 2014, 19:54:42 ip
Vastaus #8

Ilkka Eronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • 8 SPEED
Uusi löytyy 20e vp kotiisi
P. 0400648141

Helmikuu 27, 2015, 12:55:35 ip
Vastaus #9

Harri Kauranen

• Vieras
Kaveri soitteli.Hältä oli kerrostalon kankopista pöllitty nyt viikon aikana kesärenkaat vanteineen.Oli kuulemma nätit aluvanteet.Hällä ei siinä kanakopissa ole lukkoa,mutta se on kerrostalon alakäytävällä ja sinne ei pääse paitsi talon avaimilla.No talossa asuu enempi vanhempaa väkeä,ei hän ketään asukasta epäile,mutta joku on tietysti lainannut avaintaan.Taikka sitten niitä avaimia on lapsilla ja lapsenlapsilla,sillon ei tosiaankaan voi edes tekiää kuvitellakkaan.Mutta hävinny mikä hävinny,oli vielä viime viikonloppuna kumit paikallaan.

Toukokuu 19, 2015, 08:25:56 ap
Vastaus #10

Harri Kauranen

• Vieras
Viimeyönä mulla nussi iski ja tosta pressutallista kävi näpistämässä virtalukon,kun oli avain paikallaan ja sivuposket tosta kymcosta.Kyllähän sen  sellanen henkilö tarvii olla,joka yleensä tietää mitä tuola pressutallissa mulla on.Mutta keskellä pihaa oleva talli.

Toukokuu 19, 2015, 08:49:08 ap
Vastaus #11

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Viimeyönä mulla nussi iski ja tosta pressutallista kävi näpistämässä virtalukon,kun oli avain paikallaan ja sivuposket tosta kymcosta.Kyllähän sen  sellanen henkilö tarvii olla,joka yleensä tietää mitä tuola pressutallissa mulla on.Mutta keskellä pihaa oleva talli.

Ootko aatellu kamerointia?
Onhan siellä joku voinu käydä jo aikasemmin tiedustelemassa.Tuskinpa sattumalta ekaa kertaa varkaissa hiipivä juuri nuo osat ottaisi mukaan..
Onhan se tietty pieni todennäköisyys että tutkinnassa jäis kiinni filmin perusteella ja kotivakuutuksestakaan ei ole hyötyä.Vahinko oli vielä lian pieni että ylittäs omavastuun.Meinaan jos tuo oiskin ollu lukitussa tilassa mikä on ensiehto korvaukselle.

Mutta kannattasko jotain valvontaan viittaavaa jo harkita,kun eihän se ollu eka kerta.Edes varoituskylttiä..

Toukokuu 19, 2015, 08:59:20 ap
Vastaus #12

Harri Kauranen

• Vieras
No ei todellakaan eka kerta ollu.Aiemmin multa sieltä jammusta joku peilit kävi nyysimässä vuosi pari sitten.On toi kameran viritys käynny kyllä mielessä,sen vois sillai asentaa,että pelkkä pressutallin ovi olis kuvattuna.Ja sen sais sillaikin,että kuvaa ja "nauhottaa" vain kun on liikettä ja vieläpä langattomasti.Kaverillanikin on semmosia kameroita oikein neljä ketaletta.

Toukokuu 19, 2015, 09:08:50 ap
Vastaus #13

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
No ei todellakaan eka kerta ollu.Aiemmin multa sieltä jammusta joku peilit kävi nyysimässä vuosi pari sitten.On toi kameran viritys käynny kyllä mielessä,sen vois sillai asentaa,että pelkkä pressutallin ovi olis kuvattuna.Ja sen sais sillaikin,että kuvaa ja "nauhottaa" vain kun on liikettä ja vieläpä langattomasti.Kaverillanikin on semmosia kameroita oikein neljä ketaletta.

Kyllä se varmasti kannattaa nyt kesäksi laittaa jos mahdollisuuksia vaan hankkia,eihän nekään ihan halpoja taida olla.
Minä etsiskelin aiemmin USB liittimellä olevaan kameraa nykyisen tilalle(en rosvojen valvomiseen vaan huviksi) niin huomasin että valikoima on paljon pienempi ja ne on huomattavasti kallimpia kuin tavalliset valvontakamerat.Ois vaan helpompi kaapeloida ja käytttää.Siksi kai ne kaliita onkin.Ei lähde muutamalla kympillä.Kun tuo nykyinen ei kuvaa pimeässä.

Kysymys kuuluukin mitä sillä kuvamateriaalilla sitten tekee?
Ihan pikkujutuista ei vielä poliisille asiaa..Aina tietysti on olemassa mahdollisuus että myöhemmässä tutkinassa muun jutun yhteydessä voro jää kiinni.Mutta kun niillä on ne hupparit päällä...

Toukokuu 19, 2015, 09:44:04 ap
Vastaus #14

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro
On noi varkaat kyllä vi...maisia olioita.Vakuutukset pitää olla kunnossa ja "omaisuus" lukkojen takana.
Mua on askarruttanut noitten vanhuksien säilytys,tottakai lukkojen takana ovat mutta jos se nussi iskee eikä pyörät satu olemaan kettingillä juuri sillä hetkellä varmistettuja kun eihän niissä ole virtalukkoja eikä ohjauslukkoja,onko vasta joskus -60 lukulaisista lähtien em. varusteilla varustettuja.
Pitänee vak.yhtiöltä kysäistä heidän kantansa em. asiasta.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58